Guvernul Marii Britanii ii indeamna pe functionarii publici sa foloseasca site-ul de socializare si micro-blogging Twitter. Intr-un document de 20 de pagini, publicat pe site-ul oficial al cabinetului Brown, functionarii sunt incurajati sa dezbata pe Twitter "subiecte relevante", scrie BBC.

Site-ul este deja folosit de Downing Street, Ministerul de Externe si de mai multi parlamentari. Neil Williams, de la Departamentul pentru Afaceri si Cercetare, a fost cel care a publicat strategia; a recunoscut ca 20 de pagini a fost "putin cam mult pentru un instrument ca Twitter", insa a adaugat: "am fost surprins de cat de multe sunt de spus".

Documentul a fost conceput pentru ca functionarii de la Departamentul pentru Afaceri si Cercetare sa foloseasca Twitter, dar site-ul ar putea fi utilizat la fel de bine si de alte departamente, a continuat el. Potrivit planului, postarea de mesaje, monitorizarea contului si raspunsurile nu ar trebui sa rapeasca mai mult de o ora din activitatea zilnica a angajatilor.

Neil Williams le-a dat functionarilor si o norma: trebuie sa scrie intre doua si 10 "tweeturi" pe zi, fara a fi incluse aici raspunsurile sau acoperirea live a unui eveniment. Mai mult, mesajele trebuie limitate la subiecte relevante, mai degraba decat la transmiterea de mesaje de campanie.

Un purtator de cuvant al Cabinetului a declarat ca, "la acest moment, aproximativ 65% dintre locuinte sunt contectate la internet, iar site-ul directgov are peste 15 milioane de vizite lunar. Cu cat numarul internautilor creste, cu atat este mai important ca guvernul sa isi dezvolte capacitatea de a utiliza in mod eficient canalele digitale, iar asta include instrumente ca Twitter".