Microsoft si Yahoo! s-au inteles asupra unui acord in domeniul cautarii pe internet si al publicitatii prin motoarele de cautare, un anunt urmand a fi facut in 24 de ore, a declarat marti pentru Reuters, o sursa care a preferat sa-si pastreze anonimatul. Acordul ar putea fi anuntat chiar azi, sustin surse citate de Bloomberg. Primele detalii ale parteneriatului au aparut pe blogul AllThingsDigital si pe Advertising Age, care citand surse apropiate procesului, sustin ca Microsoft ar urma sa administreze tehnologia cautarii pe internet, in timp ce Yahoo! va gestiona vanzarile de publicitate.

Oficialii Microsoft si Yahoo! au refuzat sa comenteze.

Potrivit acordului asteptat, noul motor de cautare Bing al Microsoft va inlocui motorul de cautare Yahoo!, dand nastere unui jucator care ar detine aproape 30% din piata cautarii pe internet in Statele Unite ale Americii, comparativ cu Google care are o cota de piata de 65%, potrivit datelor ComScore, sustin surse citate de Advertising Age.

Daca sarcina administrarii tehnologiei cautarii pe internet va reveni exclusiv Microsoft, Yahoo! va gestiona partea de media, servicii de marketing si vanzari.

Reuters noteaza ca exista riscul ca un acord care ar reuni fortele companiilor care detin al doilea si respectiv al treilea motor de cautare la nivel mondial, sa fie blocat de autoritatile antitrust. Google si Yahoo! au renuntat la planurile unui acord in domeniul publicitatii prin motoarele de cautare pe internet anul trecut, la opozitia departamanetului Justitiei din Statele Unite ale Americii.

In luna mai a anului trecut, Microsoft a retras oferta nesolicitata de 47,5 miliarde dolari de cumparare a Yahoo!. Microsoft a incercat apoi achizitionarea afacerii de cautare pe internet a Yahoo!, in incercarea de a mai micsora distanta fata de liderul pietei, Google, fara a se ajunge insa la un acord pe aceasta tema.