Media Pro Interactiv a lansat oficial primul motor de cautare romanesc, okidoki.ro, in prezent fiind peste 50 de milioane de pagini indexate iar obiectivul este ca pana la finele anului viitor sa fie indexate toate paginile web relevante in limba romana. Motorul de cautare va pune accent pe cautarea instant si idealul ar fi atingerea unei cote de piata din doua cifre, dar in momentul de fata Google are peste 95%, a spus pentru HotNews.ro, Orlando Nicoara, director al Media Pro Interactive (MPI).

La proiectul okidoki se lucreaza de doi ani, motorul de cautare e pe internet din 1 decembrie 2008, iar pe 2 noiembrie 2009 a fost lansarea oficiala. Totusi, motorul nu a iesit din faza beta, iar momentul trecerii la versiunea urmatoare e imposibil de prevazut. "Greu de spus ca va iesi peste trei luni sau peste un an, e un proiect la care se va lucra si pe viitor la fel de mult ca in ultimii doi ani", a spus Orlando Nicoara, pentru HotNews.ro

Intrebat cate pagini sunt in prezent indexate in Okidoki, el a spus ca e vorba de 50 de milioane, iar obiectivul este ca la sfarsitul anului viitor motorul sa contina toate paginile relevante in limba romana.

Un atu important pentru care utilizatorii ar alege Okidoki in locul altor motoare tine de accentul pe care motorul il va pune pe cautarea instant (cautare in timp real pe Twitter, bloguri si mass-media). Totusi, pentru ca motorul sa fie mai atractiv, trebuie lucrat in continuare la relevanta rezultatelor, a admis Orlando Nicoara.

Intrebat care ar fi tinta de cota de piata, el a admis ca lupta cu Google e extrem de grea: "Orice cota de piata din doua cifre e buna pentru noi, e greu sa vorbim insa de cote de piata tinand cont ca nu avem nici un fel de cifre despre cautarile pe Google care are 95% din piata", a mai spus seful MPI.

Motorul Okidoki e deja integrat in toate siteurile grupului si se va cauta integrarea lui si in alte site-uri romanesti.