Echipamentele IT, cartile/CD-urile/DVD-urile si produsele electronice si electrocasnice sunt primele trei categorii de produse cele mai achizitionate pe internet de catre romani, arata un sondaj online realizat in luna august de firma de cercetare Daedalus Millward Brown. Cea mai raspandita modalitate de plata este plata prin ramburs – utilizata de 84.5% dintre cei care au efectuat achizitii de pe Internet, plata prin card de debit/ credit fiiind utilizata de catre 37.2% dintre respondenti.

Ce cumpara cel mai des romanii de pe Internet

1. echipamentele IT (ex. calculator/ laptop, tastatura, mouse, webcam, monitor, componente calculator etc.) – achizitionate de 39.6% dintre cei care fac cumparaturi online;

2. cartile/CD-urile/ DVD-urile – achizitionate de 37.5% dintre acestia;

3. Produse electronice sau electrocasnice

4. Articolele de imbracaminte sau incaltaminte

5. Produse electronice sau electrocasnice

6. Servicii de turism (ex. bilete de avion, rezervari la hotel, inchiriere de autoturisme etc.)

7. Cosmetice sau alte produse de ingrijire personala

8. Bilete la teatru, film, concerte etc.

9. Jocuri sau jucarii

10. Produse pentru ingrijirea casei

Rezultatele sondajului Daedalus Millward Brown arata ca achizitia de carti/ CD-uri/ DVD-uri de pe Internet este mai frecventa in cadrul locuitorilor oraselor mici fata de medie (43.1% fata de media de 37.5%), fenomen care se explica prin accesul mai dificil al acestora la aceste produse de calitate prin retelele clasice de distributie.

De asemenea, achizitia de carti/ CD-uri/ DVD-uri este mai frecventa in cadrul persoanelor de 35-54 ani fata de medie. Tinerii de 14-24 ani au un interes mai ridicat in echipamentele IT (cumparate de 45.1% dintre acestia), imbracaminte/ incaltaminte (31.6%) si bilete la teatru/ film/ concerte (14.5%). Achizitile online sunt mai populare in cadrul persoanelor din Bucuresti si, in general, in cadrul celor cu venituri ridicate.

In privinta modalitatii de plata, cea mai raspandita modalitate este plata prin ramburs (catre curir/factor postal), utilizata de 84,5% dintre respondentii care declara ca au efectuat achizitii pe internet. Plata prin card de debit/ credit este utilizata de catre 37.2% dintre respondenti, cea prin ordin de plata/ transfer bancar – de catre 15.3% din respondenti, iar 2.8% folosesc o alta modalitate de plata.

Datele au fost obtinute in urma unui sondaj online realizat in luna august a acestui an pe un esation de 3637 persoane, reprezentativ pentru populatia de 14-54 ani din Romania, care a efectuat achizitii online in ultimele 12 luni anterioare sondajului.