Autoritatile europene din domeniul concurentei si-au dat joi acordul pentru proiectul de alianta pe care Microsoft si Yahoo! l-au demarat in domeniul cautarii pe internet si al publicitatii, scrie Reuters. Parteneriatul anuntat in iulie anul trecut va combina tehnologia Microsoft in domeniul cautarii cu forta Yahoo! in domeniul publicitatii online. Comisia spune ca acordul va creste concurenta pe o piata dominata autoritar de Google.

Acordul anuntat acum sapte luni e gandit pe 10 ani, dar nu a fost pus in aplicare fiindca se asteapta acceptul autoritatilor din domeniul concurentei. CE spune ca acest acord nu va afecta concurenta pe piata, din moment ce Yahoo! si Microsoft au o cota limitata de piata in Europa de circa 10% pe cautare pe internet si online advertising.

Yahoo! va integra motorul de cautare Bing pe site-urile sale si estimeaza ca va castiga anual jumatate de miliard de dolari prin acest parteneriat si va mai economisi alte 200 milioane.

Acordul va permite noului motor Bing al Microsoft sa castige cota de piata, ajungand la mult mai multi utilizatori, iar Yahoo! va gestiona partea de publicitate.

Acordul se rezuma la cautarea pe internet si la impartirea veniturilor din publicitatea derivata din cautare, iar companiile isi vor pastra autonomia pentru restul domeniilor in care activeaza, cum ar fi e-mail sau mesagerie instant.