Samsung a lansat deja in Coreea primele televizoare 3D, Panasonic le lanseaza in aceasta saptamana in SUA, in timp ce Sony anunta ca in iunie va aduce primele astfel de terminale, pe piata japoneza, la preturi ce incep la 3.200 dolari, pentru versiunea cu 40 de inch, scrie PC World. Succesul unor filme precum Avatar a incurajat dezvoltarea productiei de televizoare 3D, insa multi sunt sceptici in legatura cu volumele de vanzari pe motiv ca terminalele sunt scumpe si privitorii au nevoie si de ochelari speciali.

Sony isi pune mari sperante in televiziunea 3DFoto: Reuters

Sony lanseaza in iunie primele televizoare 3D pe piata japoneza, in versiuni cu ecrane de 40, respectiv 45 inch si preturi de 3.200 dolari, respectiv 3.800 dolari, cu doua perechi de ochelari speciali incluse in pret. In iulie, Sony va lansa si terminale cu diagonale mai mare 52 si 60 inch.

Ochelarii speciali costa cam 130 de dolari in cazurile in care nu sunt inclusi in pretul TV-ului, iar transmitatorul care sincronizeaza ochelarii 3D cu televizorul, costa cam 60 dolari.

Sony estimeaza ca 10% din televizoarele pe care le va vinde in anul fiscal martie 2010-2011 vor fi 3D, adica un total de 2,5 milioane de unitati.

Totusi, multi sunt sceptici in legatura cu succesul acestor televizoare, dat fiind ca o parte din oameni si-au luat de curand televizoare performante si nu sunt dispusi sa si le schimbe atat de repede, plus ca necesitatea de a purta ochelarii speciali nu e pe placul multora. La polul opus sunt cei care spun ca trecerea spre 3D e comparabila cu trecerea de la televizoarele alb-negru la cele color.

Sony incearca sa tina pasul cu concurenta, dupa ce Samsung a lansat primele televizoare 3D luna trecuta in Coreea de Sud, in timp ce Panasonic lanseaza acest tip de terminale saptamana aceasta in SUA.