Spuneam ca in mare parte mi se pare o metodologie foarte buna pentru afacerile Internet. E important de precizat ca aceasta este doar metodologia pe drepturi de autor (UCMR), exista altele in dezbatere pentru drepturi conexe (cu CREDIDAM si UPFR), si oricum trebuie sa ai acordul titularilor drepturilor de autor pentru a publica muzica pe Internet. Metodologia este definitiva, dar poate fi atacata cu apel in instanta, scrie Bogdan Manolea pe blogul sau.

De asemenea, vedeti si metodologia veche din 2004 pentru a avea o baza de comparatie cu cea actuala - stabilita de arbitri pe 30 Martie 2010.

Spuneam ca in mare parte mi se pare o metodologie foarte buna pentru afacerile Internet. Sa explic de ce:

1. Pentru utilizarile oneroase se stabileste un procent din venituri si nu si o suma minima. Asta e un lucru esential in conditiile in care pe Internet se “incearca” tot felul de noi modele de business - iti dau x% din ce cit pot sa cistig eu, fara a fi limitat de o suma minima.

De altfel disparitia sumei minime pentru download (inainte era 0.10 ron/piesa muzicala) ar trebui sa permita noi modele de business bazate pe abonamente sa apara si in Romania.

Ba chiar pot sa spun din pct asta de vedere, ca este una din cele mai flexibile metodologii din Europa - deci daca vrei sa faci un business la nivelul UE, iti poti face firma in Romania.

Citeste continuarea si comenteaza pe blogul lui Bogdan Manolea.