Sony a confirmat ca lucreaza la un tablet PC, insa nu il va lansa prea curand fiindca nu este inca destul de convinsa ca un astfel de gadget va avea succes pentru a justifica investitia, scrie Bloomberg, citand un sef al companiei japoneze. Succesul iPad determina o serie de producatori sa lanseze tablete anul acesta, HP si Dell fiind doar cativa dintre cei care vor sa profite de tendintele de pe piata.

Mike Abary, vicepresedinte la divizia Information Technology Products a Sony spune ca producatorul japonez are de cativa ani in plan un tablet PC, dar a dezmintit zvonurile cum ca lansarea va fi foarte curand. Avantajul este ca iPad lanseaza noi oportunitati pe piata, insa - spune oficialul Sony, acum se poate vedea ce atitudine are publicul fata de astfel de produse. Sony "nu este convinsa ca exista o piata suficient de mare incat sa se justifice pentru moment lansarea unei astfel de tablete", precizeaza Abary.

Apple a vandut un milion de terminale iPad in prima luna, iar in piata este o adevarata fierbere, mai multi producatori fiind pe cale sa lanseze dispozitive plasate intre samrtphone si netbook, cu baterii care tin multe ore, imagini la rezolutie buna si posibilitatea de a oferi utilizatorilor o navigare web de calitate.

Unul dintre concurentii importanti este HP, mai ales ca in ianuarie seful Microsoft, Steve Ballmer, a prezentat un tablet PC HP care va fi lansat anul acesta si va utiliza Windows. Totusi, HP a anuntat de curand ca achizitioneaza Palm, astfel ca e de asteptat ca tehnologii ale companiei recent cumparate sa fie si ele prezente.

Si Dell va lansa in iunie un mic tablet PC cu ecran de 5 inch, insa va lucra si la versiuni cu ecran mai mare, mai ales ca pe piata majoritatea tabletelor anuntate au display de 9 - 10 inch.

Ramane de vazut cum va primi publicul tablet PC-urile, companiile de cercetare si-au dat deja cu parerea, spre exemplu Coda Research Consultancy estimeaza ca anul acesta tabletele vor reprezenta cam 1% din piata totala a PC-urilor, insa in 2015 se va ajunge la un sfert.