Peste jumatate din companii le interzic angajatilor sa acceseze relele de socializare online, insa peste un sfert dintre angajati incalca regulile si modifica reglajele pentru a avea acces la ele, arata un studiu al Cisco facut in randul a 3.000 de respondenti din zece tari. Comapnia spune insa ca retelele sociale, atat cele care permit comunicare doar intre angajatii unei companii, cat si cele care faciliteaza comunicarea cu exteriorul, pot aduce un plus de eficienta in randul angajatilor, chiar daca in Romania aceste retele sunt percepute de multi ca locuri unde pierzi timpul.

Circa 27% din cei intrebati spun ca schimba setari si ignora astfel restrictiile impuse de companii in legatura cu retelele sociale, pentru a avea acces la ele. Studiul a fost facut in randul a 3.000 de respondenti de la companii din zece tari, insa lucrurile depind mult de mentalitatea din fiecare tara.

In Romania multi percep retelele de socializare ca locuri unde pierzi timpul si stai mai mult ca sa "agati" decat sa faci lucruri utile legate de munca. Totusi, reprezentantii Cisco Romania spun ca tot mai multe companii incep sa-si dea seama ca retelele de socializare pot fi utile pentru a spori eficienta angajatilor si a-i ajuta sa comunice mai usor.

Compania recomanda atat utilizarea retelelor standard de comunuicare si socializare cu exteriorul, cat si retelele de socializare care sa fie folosite doar pentru comunicarea intre angajatii respectivei companii. Deocamdata companiile romanesti sunt prezente intr-o mica masura pe retelele sociale, iar acest lucru tine de cultura organizationala si de mentalitati, multi considerand ca e inutil sa fii prezent pe astfel de site-uri.

O diferenta mare de preferinte arata si rezultatele unui studiu Harris Research facut la inceputul acestui an in SUA, studiu care arata ca e-mail-ul e cel mai folosit instrument de comunicare in companiile americane, urmat de spatiile comune in care angajatii se intalnesc, apelurile de voce si conferintele web. Mesageria instant e abia pe locul sase in SUA. La noi de multe ori mesageria instant este pe locuri fruntase iar conferintele web sunt inca destul de rare, mai ales in randul unor companii mici.