​Producatori de PC precum Asus, Fujitsu sau Toshiba vor lansa in urmatoarele luni PC-uri cu capabilitati 3D la preturi de peste 2.000 de dolari, in timp ce echipa lui James Cameron care a realizat filmul Avatar va lucra pentru a crea continut 3D, scrie AFP. In plus, publicul larg din cateva orase mari de pe mapamond va putea urmari in cateva locuri publice meciuri de la Cupa Mondiala de Fotbal, filmate in 3D de Sony. Ramane insa problema costului mare al terminalelor si saracia la capitolul continut dedicat.

PC-urile 3D apar incet, dar costa peste 2.000 de dolari

Fujitsu a anuntat miercuri ca va lansa un laptop care va putea rula continut 3D si poate si transforma imaginea 2D, in 3D, prin intermediul unui procesor special. Si Toshiba a anuntat foarte recent ca din iulie va lansa un laptop compatibil 3D care va dispune si de o unitate BluRay 3D, pretul fiind unul piperat, de 2.700 dolari in Japonia.

Si taiwanezii de la Asus fac pasi spre tehnologia 3D, iar dupa ce acum cateva luni au lansat un laptop compatibil 3D, la targul Computex din Taipei au promis noi modele 3D. Privitorii trebuie sa foloseasca ochelari speciali care fiind sincronizati cu PC-ul ofera fiecarui ochi imagini diferite, creand impresia de "adancime", de tridimensionalitate a imaginii.

E mare nevoie de continut 3D

Dincolo de faptul ca primele PC-uri 3D sunt mult mai scumpe decat cele clasice, o alta problema tine de faptul ca exista foarte putin continut 3D care sa poata fi urmarit pe ele. Anul acesta vor aparea si console de jocuri cu capabilitati 3D, dar e nevoie sa fie creat continut pentru televizoarele 3D James Cameron. Creatorul filmului Avatar si cel care a dat tonul revolutiei 3D, a fost angajat sa lucreze la crearea de continut 3D si va produce videoclipuri 3D destinate pietei din Coreea de Sud, tara care adopta foarte repede noua tehnologie si datorita nivelullui de trai ridicat.

Cameron a admis recent la o importanta conferinta de tehnologie ca lipsa de continut 3D este o mare piedica in raspandirea televizoarelor 3D si spune ca pentru asta vor trebui create mii de ore de continut, ceea ce inseamna si ca trebuie revolutionat modul in care se face televiziune. Cameron a semnat un parteneriat cu Samsung care va folosi clipuri 3D produse de celebrul regizor pentru a-si promova televizoarele 3D in Coreea de Sud.

Raspandirea tehnologiei 3D in randul PC-urilor este ajutata si de exostenta noilor placi grafice de la Nvidia, seful companiei - Jen-Hsun Huang - sustinand intr-un discurs la targul Computex Taipei ca revolutia 3D a inceput si ca e cea mai mare schimbare in grafica pentru jocurile video din ultimii zece ani.

Sportul, principalul mijloc de popularizare a televiziunii 3D

Destul de putini isi vor permite sa cumpere televizoare sau laptop-uri cu capabilitati 3D, insa in cateva din orasele mari vor fi locuri speciale unde oameni pot viziona meciuri de la Cupa Mondiala de Fotbal in format 3D, cu ochelari speciali. Meciurile sunt filmate de Sony, iar orasele in care pot fi vizionate sunt putine: Berlin, Londra, Mexico City, Paris, Rio de Janeiro, Roma si Sydney.

In Romania, producatori precum LG, Samsung, Panasonic si Sony au lansat televizoare 3D, la preturi ce trec de 2.000 de euro. Cei de la Panasonic spuneau ca evenimentele sportive vor fi promotorul tehnologiei 3D, iar intre 23 mai si 6 iunie la cateva magazine din Bucuresti au fost transmise meciuri de la turneul de tenis Roland Garros ce au putu fi urmarite pe televizoare Panasonic in format 3D.