Microsoft Romania a lansat suita Office 2010 in engleza pentru consumatorii persoane fizice, in toamna ajunge si versiunea in romana
Printre imbunatatiri se numara faptul ca documentele pot fi accesate, editate si partajate de oriunde, prin versiunea disponibila pe internet, exista mai multe efecte artistice pentru editarea fotografiilor si se poate face broadcast direct din Power Point, astfel incat fisiere grafice pot fi partajate la distanta mai usor.
Exista doua versiuni de Office 2010 pentru clientii companii si trei pentru clientii persoane fizice. Pentru acestia, cea mai ieftina varianta de licenta, Office Home&Student costa circa 470 lei (contine Word, Excel, Power Point si OneNote), in timp ce versiunea cea mai scumpa (si cu maxim numar de aplicatii) costa circa 3.000 lei (preturi de pe site-ul eMag). In afara de varianta clasica de a cumpara carcasa cu DVD, persoanele fizice mai pot achizitiona Office si prin intermediul unor cartele ce contin cheia de produs destinata celor care-si cumpara PC-uri noi pe care este preinstalata o imagine de Office.
In Office 2010 un document poate fi editat pe internet simultan de doi utilizatori prezenti in locuri diferite prin optiunea co-editing. Optiunea e disponibila in Word 2010, PowerPoint 2010, OneNote 2010, Excel Web App si OneNote Web App. Sunt afisate instantaneu modificarile facute de utilizatori si sunt evidentiate clar in text.
Outlook a fost simplificat, modalitatea de vizualizare s-a schimbat si au fost adaugate noi instrumente de administrare a conversatiei, Microsoft sustinand ca utilizatori vor evita supra-incarcarea cu informatii.
O schimbare extrem de importanta, una prin care Microsoft a vrut sa modernizeze suita Office, tine de faptul ca aplicatiile pot fi accesate si online la Office Web Apps. Pentru a-l accesa, utilizatorii companii trebuie sa fi cumparat o licenta Office, in timp ce pentru persoane fizice accesul e gratuit, insa persoana trebuie sa aiba cont Windows Live. Spre sfarsitul anului, Web Apps va avea si versiune in limba romana. In Romania, 70% din cei care utilizeaza Office au versiunea engleza, restul au varianta in romana.
Word, Excel si PowerPoint au in aplicatia de internet Office Web Apps facilitati de editare reduse fata de licenta full. Totusi sunt prezente optiunile pe care le folosesc in general persoanele fizice care nu vor functionalitati avansate de analiza date (pivoti etc.).
Microsoft spera sa atraga clienti intr-o vreme cand lumea sta tot mai mult pe internet si scrie texte si editeaza fotografii pe diverse aplicatii online. De aceea, tot mai multe optiuni din noua suita sunt in "nor", in the cloud, putand fi gazduite pe serverele Microsoft. Concurenta cu Google Docs nu va fi usoara, preturile licentelor Microsoft nu sunt la indemana tuturor si multi nu au mai folosit Word sau Excel de ani buni. Microsoft spera ca modernizarile aduse Office vor conta pentru clienti si adauga ca fata de programe open-source, cu Office se pot face operatiuni mai sofisticate.

ANALIZĂ Cât plătește Primăria Sectorului 2 pentru curățenia stradală și ridicarea gunoiului și de ce este mizerie pe străzi / Mesajul primarului pentru oamenii care aruncă gunoiul pe stradă: Îi vom amenda
Ghidul înregistrării unei persoane juridice în platforma de vaccinare anti-COVID: Cine si cum poate programa la vaccinare angajații unei firme
„Cel mai greu proiect de infrastructură al României”. Drulă: „Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect” / Detalii despre Autostrada Unirii A8
Se vor întoarce și studenții în amfiteatre din semestrul al doilea? Universitatea București: Cursuri online în continuare, cu mici excepții. UBB: Se conturează varianta hibrid
Kremlinul ripostează, după imensul succes online al anchetei lui Navalnîi despre "palatul lui Vladimir Putin" / Tinerii se mobilizează în special pe Tik Tok pentru protestele anunțate sâmbătă în întreaga Rusie
Cutia neagră a banilor publici. Secretariatul de Stat pentru Culte a alocat anul trecut o sumă record de 750.000 de lei Mănăstirii „Sf. Cuv. Parascheva", ctitorită de PF Daniel. Ani la rând Curtea de Conturi a constatat nereguli la SCC
Pentru o firma e minimum 1960 RON, ceea ce e mi se pare mult.
La noi in firma am trecut pe Open Office din 2003. Nu e atat de bun, dar e suficient si e gratuit.
Din 2003 incoace am economisit aproximativ 10000 EUR doar pentru ca nu am mai cumparat upgrade-uri la Office. Banii respectivi i-am putut folosi pentru alte achizitii mai utile.