​IBM a anuntat ca va plati 480 milioane dolari pentru achizitia Unica Corporation, companie americana specializata in furnizarea de soft pentru automatizarea proceselor de marketing, informeaza Reuters. Unica Corp are circa 500 de angajati si a avut o cifra de afaceri de circa 100 milioane dolari. Achizitia e parte a unui plan complex prin care IBM e dispusa sa plateasca 20 miliarde pentru a face diverse preluari intr-un interval de cinci ani.

IBM spune ca achizitia o va ajuta sa prevada mai eficient cerintele clientilor si ii va permite sa isi orienteze mult mai bine procesele de marketing. Internetul este tot mai folosit pentru publicitate si campanii, iar IBM spune ca noua achizitie o va ajuta sa vada in detaliu cat de eficiente sunt campaniile de marketing.

Unica Corp a realizat afaceri de circa 100 milioane dolari in anul fiscal incheiat in septembrie 2009 cand a avut pierderi de 22 milioane dolari insa si-a revenit si a postat trei trimestre cu profit. Cei 500 de angajati vor fi integrati in structurile IBM. Unica ofera si servicii de implementare, training, consultanta si intretinere pentru soft-urile livrate.

IBM are un buget important pentru achizitii, iar in mai anuntase ca va plati 1,4 miliarde dolari pentru Sterling Commerce, companie specializata in realizarea de instrumente de securizare a tranzactiilor electronice.