​Panasonic Romania a vandut pana acum 400 de televizoare cu capabilitati 3D in Romania si estimeaza ca pana la final de an va ajunge la 1.000, pe fondul lansarii a patru noi modele, a spus seful filialei romanesti, Stefan Ichim, la evenimentul de deschidere a unui nou magazin. Panasonic estimeaza ca are o treime din piata romaneasca de televizoare 3D, astfel ca in total s-au vandut circa 1.200 de bucati din toate marcile, iar pana la final de an se va ajunge la 3.000.

Panasonic a lansat in aprilie primul televizor 3D, al carui pret trece de 10.000 lei, incluzand player-ul BluRay 3D si doua perechi de ochelari. Tot in primavara, si marci precum LG, Samsung, Sony sau Toshiba au lansat televizoare 3D, unele cu ochelari activi (care comunica cu televizorul), altele cu ochelari pasivi ieftini care nu se afla in comunicare cu televizorul.

Stefan Ichim spune ca pana acum s-au vandut 400 de televizoare Panasonic cu capabilitati 3D si estimeaza ca pana la final de an se vor mai vinde circa 600 fiindca pana acum a existat pe piata un singur model, iar acum s-au mai adaugat alte patru, inclusiv modele care convertesc continutul 2D in continut 3D.

Seful Panasonic Romania subliniaza ca, desi nu exista foarte mult continut 3D pe piata, cantitatea e in crestere, iar un punct important tine si de lansarea unor camere foto 3D cu care utilizatorii pot crea continut 3D pe care sa-l vizioneze pe televizor. Panasonic a lansat luni o camera foto 3D la circa 6.200 lei.

Ichim mai spune ca piata totala a televizoarelor a crescut in mod neasteptat in primul semestru, probabil si fiindca lumea s-a inghesuit sa cumpere mai mult inainte de cresterea TVA dar si sub influenta Campionatului Mondial de Fotbal.

Declaratiile au fost facute la evenimentul de deschidere a noului magazin Panasonic in Unirea Shopping Center, dupa o investitie de 100.000 de euro. Magazinul are 70 mp, iar valoarea anuala a vanzarilor estimate este de 800.000 - un milion euro.