​Google a anuntat ca a facut o schimbare majora a algoritmilor de cautare pentru a privilegia site-urile cu continut de calitate si a face sa cada pe pozitii inferioare site-urile cu continut slab, copiat sau dominat de spam. Google spune ca modificarile vor afecta peste 10% din cautari, insa doar utilizatorii din SUA vor putea percepe pentru inceput schimbarile. Presa internationala se intreaba daca anuntul a fost facut doar ca sa dea bine sau cu adevarat rezultatele irelevante vor fi pe pozitii mai joase in cautari.

"Multe din schimbarile pe care le facem in algoritmi sunt atat de subtile incat foarte putini le vor observa, insa in ultimile zile am lansat cateva schimbari ale algoritmilor care se vor regasi in 11,8% dintre cautarile efectuate", spune compania americana.

"Actualizarea e gandita sa plaseze mai jos in rezultatele cautarii site-urile de slaba calitate (...) cele cu continut copiat de pe alte site-uri sau cele care pur si simplu nu sunt folositoare. In acelasi timp, site-urile de calitate vor sta mai bine in ierarhii", promite Google.

The New York Times noteaza ca, desi Google nu mentioneaza explicit, miscarea e una impotriva asa-numitelor "content farms", site-uri care genereaza articole in functie de cei mai populari termeni intalniti in cautari, astfel incat reusesc sa fie plasate pe primele pozitii la rezultate. Aceste articole din "content farms" sunt criticate pe motiv ca sunt, fie scrise foarte prost fie pur si simplu copiaza ilegal diverse surse, iar Google a fost criticata in ultimele luni ca nu face mai mult pentru a privilegia continutul de calitate.

Google face cam 500 de schimbari pe an la algoritmii de cautare, insa cele anuntate acum par a fi cele mai transante, din moment ce vor afecta circa 12% din cautari. In plus, saptamana trecuta Google a lansat o extensie a browser-ului Chrome cu care utilizatorii pot bloca ce site-uri vor, iar compania spune ca va studia exact ce site-uri vor fi blocate pentru a determina care pagini ii deranjeaza cel mai tare pe utilizatori.

Blogul de tehnologie AllThingsDigital se intreaba insa daca nu cumva anuntul e menit mai mult sa imbunatateasca imaginea companiei.