INTERVIU VIDEO Ronald Binkofski, sef al Microsoft Romania: Windows 7 va depasi XP la cota de piata in tara

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 9 mai 2011, 12:41 Economie | IT


Ronald Binkofski
Foto: Captura YouTube
In prezent vechiul sistem de operare XP are cota dubla pe piata romaneasca in comparatie cu Windows 7, insa peste putin timp W7 va deveni lider, a spus intr-un interviu pentru HotNews.ro, Ronald Binkofski, sef al filialei locale Microsoft. El a admis ca motorul de cautare Bing are o cota foarte mica de piata si din cauza unor probleme de imagine, insa per total e optimist ca afacerile Microsoft vor creste cu peste 10%, iar numarul de angajati va depasi 500.




Rep: Sunteti de cateva luni in Romania si vreau sa va intreb ce parere aveti de climatul economic. Guvernul vorbeste de iesirea din recesiune, de finalul crizei. Cum vi se pare, simtiti ca numarul comenzilor a crescut, de exemplu?

Ronald Binkofski: Sunt semne de revenire economica, ne descurcam bine mai ales pe segmentul companiilor mici si mijlocii, sunt semne pozitive ca economia isi va reveni. Totusi, per ansamblu lucrurile sunt neschimbate, nu vedem mari diferente. Daca ma intrebati, eu cred ca ne indreptam spre o situatie buna, in special spre inceputul anului viitor. Cifrele de crestere la care se refera Guvernul sunt legate de asteptarile ca exporturile sa creasca si apoi consumul nu va creste prea mult. Nu cred ca va exista crestere prea curand, insa pe termen mediu cresterile se vor intoarce.

Rep: Cat de importante sunt pentru Microsoft Romania afacerile cu Guvernul in procente?

Ronald Binkofski: Sunt importante, cam un sfert din business-ul nostru e legat de afacerile guvernamentale, dar avem ca si clienti companii care nu sunt privatizate, fiind deci inca detinute de Guvern. Proportia este deci mai mare, acest business fiind unul foarte important pentru sectorul IT si sper ca Guvernul va da drumul proiectelor care sunt planificate fiindca acum se observa o stagnare. Cred ca proiectele vor fi reluate curand fiindca multe sunt legate de utilizarea fondurilor europene si de altele de la FMI spre exemplu.

Rep: Lucrati de cateva luni cu romanii. Cum i-ati caracteriza? Care sunt calitatile si care sunt defectele IT-istilor romani?

Ronald Binkofski: Nu sunt foarte diferiti in comparatie cu alte tari, insa pot spune ca inginerii sunt foarte bine calificati, au educatie buna, lucru tipic pentru Europa de Est, insa care se manifesta mai ales in Romania.(...) Primesc feedback foarte bun de la manageri in comparatie cu alte locuri unde am lucrat, iar asta e foarte bine. Cand e vorba de afaceri avem oameni foarte tineri si entuziasti si cand e vorba de Romania as spune - si asta cred ca e valabil pentru intreaga piata - ca e o diferenta fata de Europa de Vest cand e vorba de top management. Nici asta nu e ceva intalnit doar in cazul Romaniei, ci e un scenariu tipic intalnit in tot estul. Cumva decalajul incepe sa dispara, dar e acolo.

Rep: Vreti sa spuneti ca managerii romani nu sunt destul de bine pregatiti si multe companii multinationale prefera sa aduca sefi straini?

Ronald Binkofski: Nu neaparat, ci piata are nevoie de timp pentru a primi numarul mare de manageri "in stil Occidental" de care este nevoie si e un lucru normal (...) Cred ca a doua generatie de manageri va fi mai bine educata in a conduce afacerile, iar acest lucru nu e neobisnuit.

Rep: Dar care credeti ca sunt defectele angajatilor romani? Unii spun ca sunt mai comozi..

Ronald Binkofski: Nu, nu sunt de acord. Romanii sunt un pic ca italienii, sunt de acord, adica procesele dureaza mai mult daca faci comparatie cu Germania unde oamenii se tin de ele mai usor. Dar e vorba de plusuri si minusuri si nu cred ca e problema, e doar un fel de a face lucrurile.

Rep: Un fost manager al unei multinationale imi spunea ca un defect al angajatului roman tine de faptul ca ii lipseste initiativa, trebuie ghidat pas cu pas in ceea ce i se spune sa faca.

Ronald Binkofski: E o chestiune de maturitate si depinde despre ce domeniu vorbim. Sunt oameni care vin zi de zi cu idei si altii care executa ce li se spune si intr-o organizatie performanta ai nevoie de ambele tipuri de oameni. Daca ai avea numai oameni care vin cu idei, nimic nu s-ar intampla, iar daca ai avea doar oameni care executa ar lipsi creativitatea.

Rep: Cati angajati are acum Microsoft Romania si la cat se va ajunge anul acesta?

Ronald Binkofski: Avem in jur de 400 de angajati la mai multe divizii, avem divizia de dezvoltare din Timisoara, centrul de suport pentru clienti in Bucuresti dar si sectiunea de vanzari si marketing unde discutam acum. Sunt deschise 30 de posturi in organizatie si crestem pas cu pas.

Rep: Credeti ca veti depasi 500? Daca da, cand?

E greu de spus, dar cred ca 500 este un scenariu realist pentru cativa ani si as fi bucuros sa vad asta.

Rep: Care sunt obiectivele de crestere a vanzarilor pentru anul fiscal curent?

Ronald Binkofski: Vrem o crestere cu doua cifre, dar numai putin peste 10%, vreau sa fiu realist, piata e unde e si nu asteptam vreun boom si nici vreun proiect imens care sa aduca o crestere uriasa, astfel ca sunt rezervat si totusi e vorba de crestere.


Rep: Datele companiei irlandeze de cercetare StatCounter arata ca Windows 7 are aproape 30% din piata romaneasca. Sunteti multumit de cifra si cand credeti ca Windows 7 va depasi XP?

Ronald Binkofski: Pe plan mondial Windows 7 a depasit XP acum o luna, iar in Romania e doar o chestiune de timp. Nu sunt multumit cu 28%, as fi multumit cu 100%. Lucram la asta, e doar o chestiune de timp, insa cel mai important e ca Windows 7 e un produs de care auzim numai de bine la toate capitolele si aproape ca nu am auzit nimic de rau despre Windows 7 ceea ce e un lucru foarte bun pentru noi fiindca stiti cat de controversate au fost versiunile precedente ale acestui produs de-a lungul anilor. Am ajuns la un astfel de nivel incat chiar si comunitatea foarte critica a profesionistilor de IT care s-au uitat adanc la acest produs spun ca este unul excelent, deci sunt foarte mandru de acest produs si cred ca vom castiga cota de piata.

Rep: Dar ce i-ar putea determina pe romani sa mai renunte la XP care are o cota uriasa?

Ronald Binkofski: Cred ca e o chestiune de decizie, oamenii folosesc sistemul cu care s-au obisnuit si cred ca pierd multe functionalitati si experiente pozitive. Cred ca din perspectiva costului nu e asa diferenta, iar pentru companii e vorba mai mult de actiuni operationale de schimbare a mediului. Daca ai, spre exemplu, mai mult de 1.000 de PC-uri in companie si merg bine, o schimbare a sistemului de operare ar necesita multe reglaje, iar asta ii face pe patroni sa spuna ca vor mai astepta alte doua - trei luni pana sa faca schimbarea. Noi lucram cu clientii pentru ca totul sa se intample mai repede si sa-i ajutam sa inteleaga modul in care infrastructura functioneaza cand se face schimbarea si lucrurile merg foarte bine, iar Windows 7 va depasi curand XP.

Rep: Credeti ca ii veti face pe oameni sa renunte la XP si fiindca unele produse nu vor mai functiona pe el?

Ronald Binkofski: Nu cred, XP e un sistem bine incetatenit, insa cele mai noi versiuni ale produselor noastre nu vor merge pe el. Este o directie tipica pentru IT, pentru industria software, nu poti ramane la produsele vechi fiindca invoatia vine foarte repede deci trebuie sa fii in pas cu timpul si nu e valabil doar pentru Windows, ci pentru aproape orice produs software. Trebuie sa fim in ton cu dezvoltarea produsului pentru a obtine cat mai mult si uneori avem probleme cu cele mai noi tehnologii pentru ca nimeni nu trebuie s se asigure ca aceste noi tehnologii trebuie sa mearga pe toate versiunile precedente ale sistemului. E deci un scenariu care se va concretiza.

Rep: Windows Phone are o cota de piata destul de slaba de sub 10%, insa companii de cercetare precum IDC sau Gartner spun ca parteneriatul cu Nokia va face ca sistemul sa devina al doilea cel mai important pe piata dupa Android. Cum vedeti viitorul Windows Phone, in cati ani poate ajunge al doilea?

Ronald Binkofski: Imi e greu sa spun fiindca intelegerea cu Nokia este intr-un stadiu incipient si nu toate detaliile sunt lamurite. Totusi, sunt doua marci globale puternice care vor genera multa cota de piata si chiar cred ca IDC are dreptate. Folosesc sistemul Windows Phone inca de cand s-a lansat, e drept ca pe alte device-uri in afara de Nokia, insa sunt incantat de el, merge perfect si am vazut lucruri frumoase la care nici nu ma asteptam. Sunt un utilizator simplu, nu sunt in genul celor care folosesc toate lucrurile complexe, dar pot sa spun ca aplicatiile de business sunt incredibile.

Rep: Dar in cati ani credeti ca va deveni Windows Phone al doilea sistem ca importanta si in Romania?

Ronald Binkofski: Din pacate, loialitatea consumatorilor fata de astfel de produse este foarte limitata. Daca aduci un produs grozav oamenii sunt incantati sa il adopte si uita tot ce au avut inainte si de aceea imi este greu sa spun.

Rep: Cand Microsoft a lansat Bing a spus ca va ajunge sa aiba un impact important pe piata in lupta cu Google, insa acet lucru nu s-a intamplat, mai ales in Europa...

In Europa inca nu, insa daca va uitati la SUA - si batalia incepe mereu in SUA - cred ca acolo a trecut de 30% - V-ati fi putut imagina acum doi ani ca un motor de cautare ar putea ajunge la 30% in SUA?

Rep: Piata de acolo este foarte diferita fata de cea romaneasca, de exemplu.

Ronald Binkofski: Da si tocmai de aceea este nevoie de timp ca lucrurile sa se schimbe si in Romania, dar sunt convins ca Bing va schimba lucrurile, iar daca il folosesti si daca sunt disponibile toate functionalitatile, lucru care nu se intampla in Romania din pacate, poti vedea diferenta. M-am intors din SUA acum doua zile si va pot spune ca daca cauti ceva cu Bing rezultatele reprezinta o poveste diferita. Avem de-a face cu o piata in care viitorul ne aduce multe scenarii, iar lucrul bun e ca industria IT e una dintre industriile in care apar cele mai multe scenarii noi. Sincer, daca privesc la ce era in urma cu doi ani sau ma gandesc ce va fi peste doi ani, probabil ca nici jumatate dintre predictiile mele nu s-au indeplinit. Totul merge atat de repede si se schimba atat de mult incat este cu adevarat greu sa prevezi ce va fi in doi ani. Cred ca vom vedea terminale la care astazi nici macar nu ne gandim, iar interactiunea intre utilizatorul final si terminal va merge intr-o noua directie pe care nici nu ne-o imaginam. Am vazut prototipurile unor lucruri cu adevarat uimitoare si nu vom folosi degetele pentru a atinge butoane asa cum suntem obisnuiti, ci totul ca merge intr-o alta directie, voce, sentimente si altele. Sunt chiar incantat.

Rep: Revenind la Bing, nu credeti ca aveti cota de piata mica din cauza ca produsul nu este la fel de "cool" ca Google? Nu credeti ca e o problema de imagine?

Ronald Binkofski: Sigur. Si avem mult de lucru pe tema asta pentru ca sincer daca tragi linie, care e diferenta? Introduci informatia cautata, se afiseaza rezultatele si incepi sa rasfoiesti.(...) Google are o imagine buna, iar noi trebuie sa lucram la a noastra pentru a o schimba si cred ca am pornit bine.

Rep: Apropo de asemanari, cred ca ati auzit de acel imens scandal in care Google acuza Bing ca pur si simplu copiaza rezultatele..

Ronald Binkofski: Nu stiu ce sa spun. Cineva a exagerat anumite fapte si a inceput sa faca speculatii. Cred ca si cautarea pe internet se va schimba enorm penrtru ca ce se intampla azi nu e cu nimic exceptional. La cautari obtii multe rezultate care nu se potrivesc cu ceea ce cauti, astfel ca nu cred ca am atins punctul maxim de evolutie al pietei motoarelor de cautare. Cred ca vom ajunge sa spunem o fraza, iar cautarea sa ne aduca exact ce dorim, dar pana acolo mai este mult. La asta lucreaza echipa Bing: sa aduca rezultate mai bune, mai potrivite, iar prototipurile pe care le-am vazut - insa despre care nu pot vorbi - arata ca e o schimbare la partea de functionalitate.

Rep: Ce noi produse veti lansa anul acesa in Romania?

Ronald Binkofski: Mergem inainte cu lansarile prevazute pe partea de cloud - computing, Office, suita noastra de productivitate. Era intr-o alta versiune numita BPOS iar acum am adus in versiune beta Office 365 care dispuna de o functionalitate mult mai buna si ofera solutii de comunicare, conferinte, Word, Excel si altele. Sunt toate oferite "in the cloud" si procesul de licentiere este pe baza de abonament, astfel ca nu trebuie sa-l cumperi dintr-o data, ci poti intr-un fel sa-l inchiriezi. Tot spre cloud computing se indreapta si Azure, program adresat in special dezvoltatorilor de aplicatii si aici avem un scenariu interesant primele implementari "in the cloud".

Rep: E foarte clar ca pentru Microsoft cloud-computing-ul e foarte important. De ce este atat de important si cum convingeti clientii ca datele sunt in siguranta "in the cloud"?

Ronald Binkofski: Cloud-computing-ul este prioritatea numarul unu pentru Microsoft, am anuntat acum doi ani ca este directia spre care mergem si intreaga industrie IT trece catre cloud-computing. Dar ce inseamna cloud-computing? Avem atat de multe interpretari ale termenului. Pentru Microsoft inseamna ca toate produsele sunt oferite "in the cloud". Chestiunea securitatii datelor este insa una diferita si sensibila. (...)

In prezent multi folosesc date din cloud - computing chiar fara sa stie, daca folosesti orice client de e-mail esti in acest scenariu si stii unde sunt datele. Companiile sunt mai stricte, guvernele prin lege cer ca unele date sa nu paraseasca tara si trebuie stabilit cat la suta din date raman in centre si ce precautii trebuie luate si cate din date pot fi transmise catre centre de date care sunt altundeva in lume. Din punct de vedere al protectiei datelor stocarea "in the cloud" este cea mai sigura fiindca daca ati vedea un centru de date si securitatea din spatele lui nu cred ca vreo companie si-ar permite astfel de nivel de securitate. E o alta chestiune cand datele merg de la centru catre utilizatorul final si ce se poate intampla in acest proces. Mai e mult de lucru, mult de clarificat (...) Sunt multe aspecte, e o chestiune dificila.

Rep: Dar spuneti ca firmele isi pot pastra in siguranta datele "in the cloud"?

Ronald Binkofski: Da sunt 100% sigur, sunt absolut sigur si deja sunt exemple care fac asta si avem de exemplu municipalitatea din Barcelona si orasul Londra pentru care datele sunt cruciale. Datele de interes public sunt pastrate in centrele noastre si nu au nicio problema.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





2337 vizualizari

  • -4 (8 voturi)    
    performanta (Luni, 9 mai 2011, 13:18)

    Alin [anonim]

    De cand mi-am pus Windows 7, laptopul se misca mai greu decat cu vista/xp. Configuratie hardware: Intel Core i5 (quadcore), 4GB RAM - mult mai buna decat aveam pe vechiul laptop cu Vista/XP. Cand deschid ceva in browser (Firefox sau IE) imi 'sacadeaza' sunetul , deranjant rau!!!
    • 0 (4 voturi)    
      Chrome (Luni, 9 mai 2011, 15:21)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui Alin

      Treci pe Google Chrome!
    • +2 (2 voturi)    
      hm (Luni, 9 mai 2011, 16:42)

      me [anonim] i-a raspuns lui Alin

      eu am i3 dualcore si 4 ram si merge perfect win7...
    • 0 (0 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Marţi, 10 mai 2011, 4:04)

      [anonim] i-a raspuns lui Alin

    • 0 (2 voturi)    
      linux (Marţi, 10 mai 2011, 10:23)

      bedexe [utilizator] i-a raspuns lui Alin

      win imi reducea productivitatea, imi incetinea munca.

      mi-am pus linux (ubuntu - ca e foarte prietenos) si totul merge cu viteza pe aceleasi hardware pe care cu win efectiv ma chinuiam.
      (lucrez pe testare de soft).
  • +3 (5 voturi)    
    Bravo Hotnews (Luni, 9 mai 2011, 13:32)

    Leeview [anonim]

    Interviu reusit, chiar si cu cateva intrebari mai incomode.

    Microsoft in stilul caracteristic, noi suntem Dumnezeul softului iar WIndows e profetul pe pamant. Mi-a placut in special chestia cu "as fi multumit cu 100% din piata". De parca ar primi bonus doar pentru ce depaseste 100% din piata. In curand o sa vede Windows pentru delfini.
  • -1 (9 voturi)    
    XP-ul traiasca,traiasca,traiasca! (Luni, 9 mai 2011, 13:35)

    sdas [anonim]

    Atunci cand W7 nu va consuma resurse...si nu va costa atat de mult (399 euro) este posibil.Pana una alta XP-ul isi face datoria cu brio...nu consuma resurse e fiabil...si-a divedit acest lucru in ultimii 10 ani de cd este lansat pe piata.
    DAca vreti "sa arate bine"...luati W7...si cam atat...
    • +2 (4 voturi)    
      mai tin minte... (Luni, 9 mai 2011, 16:41)

      me [anonim] i-a raspuns lui sdas

      cand a aparut XP era EXACT aceeasi discutie: XP consuma mult, ramane-ti pe 98, atara bine si atat, etc etc etc
      pariu ca si la urmatoarea versiune o sa fie aceeasi chestie.
  • +5 (7 voturi)    
    afaceri guvernamentale (Luni, 9 mai 2011, 14:02)

    Ciprian [anonim]

    Mie asta mi-a placut:

    "cam un sfert din business-ul nostru e legat de afacerile guvernamentale"

    La cum se gestioneaza banii publici la noi, m-as fi mirat sa nu fie asa.
    Altii trec pe open-source, pe solutii mai ieftine, controlabile (dpv al formatelor de date), noi ingrosam business-ul Microsoft.

    Perfect! :))
  • -1 (7 voturi)    
    vorbesti prostii cu windowsul (Luni, 9 mai 2011, 14:34)

    rares [anonim]

    sincer vorbesti prostii. in ultimul timp piata s a reorientat inspre open source, deoarece odata cu cloud computing incepe si open source ul sa recastige teren. si nu ne mai tot varzalii cu windows 7 ca sincer papa resurse cacalu...windows experience e o porcarie. nu inteleg cum de vine la pachet cu unele laptopuri inca, sa spermam ca se va termina ;))
    • +3 (5 voturi)    
      Cate trebuie sa suporte si Internetul.. (Luni, 9 mai 2011, 15:14)

      ion [anonim] i-a raspuns lui rares

      Aoleu, vad ca si Internetul suporta orice, nu doar hartia..

      Piata s-a orientat spre open source in materie de OS pentru sisteme desktop? Ma doare capul.

      Ia pune mana si cauta in google: desktop OS market share

      Doar ca exemplu, ia uite rezultatele pentru USA in aprilie 2011:
      Windows 7 - 31,7%
      Windows XP - 31,5%
      Windows Vista - 19%
      MacOS - 14%
      Linux - 0,7%

      Intr-adevar, piata s-a orientat spre open-source, a avut loc o crestere viguroasa de la 0,4% la 0,7%.
      • +1 (1 vot)    
        munchen (Marţi, 10 mai 2011, 10:24)

        bedexe [utilizator] i-a raspuns lui ion

        primaria de acolo , in 5 ani, a migrat totul la open source.
  • +3 (7 voturi)    
    Aburela.... (Luni, 9 mai 2011, 15:04)

    deno [anonim]

    Windows-ul se vinde pt ca sunt programe scrise pt windows. Atat! Nimeni nu-l cumpara pt e bun OS-ul.

    Sunt jocuri pt windows/directx si asta e singurul motiv pt care-l tin pe calculator. In rest totul se poate face cu linux.

    Astia au venit aici ca sa faca afaceri cu statul. 100 de mil de la un minister, 300 de la altul si tot asa. Nu mai stiu exact la ce minister, dar au cumparat la toat lumea versiune full de office....
    • +1 (3 voturi)    
      Prea mult fundamentalist.. (Luni, 9 mai 2011, 17:48)

      ion [anonim] i-a raspuns lui deno

      Surpriza, in lumea asta plina de prosti nimeni nu cumpara OS-ul pentru ca e bun. Toti il cumpara pentru aplicatiile de pe el.

      MS a inteles asta primul. Dar si ceilalti s-au desteptat, vezi ce ecosisteme au umflat Google si Apple in jurul smartphone-urilor.

      P.S. Cam mult fundamentalism, zicand ca Win7 nu e bun de nimic. Poti sa cauti pe net N comparatii facute de analisti independenti intre Win7, Ubuntu 10 si MacOs Leopard. Surpriza, in cam toate Win7 iese foarte bine, cu anumite plusuri si minusuri, dar pe ansamblu nu le este inferior acestor sisteme.

      Mai adauga o tona de aplicatii profesionale, o tona de jocuri, drivere cam pentru orice componenta existenta pe piata, un pret rezonabil (nici foarte mare. dar nici gratuit) si o sa vezi ca nu sunt 80% dintre utilizatorii de calculatoare ale planetei stupizi. Pur si simplu MS a prins un moment bun in anii 90 si acum tine si cu dintii de el. Iar oferta lor este competitva pe piata de desktop.
      • 0 (4 voturi)    
        80% din utilizatori nici nu au auzit de altceva... (Luni, 9 mai 2011, 18:25)

        deno [anonim] i-a raspuns lui ion

        A avut MS grija sa nu fie prin scoli si facultati calculatoare cu alteceva decat Windows.

        La fel cum are grija si in Romania sa nu fie altceva decat windoze si ms office.

        Cu Linux e mai greu, e gratis si nu ai de unde sa "cotizezi".

        In schimb cu Windows poti sa faci o afacere ca in Ungaria unde guvernul a cumparat licente pt toate calculatoarele din tara.

        La asa contracte ai de unde sa "dai" bani si in stanga si in dreapta...
      • 0 (0 voturi)    
        funny (Marţi, 10 mai 2011, 10:29)

        bedexe [utilizator] i-a raspuns lui ion

        deci win7, (care e pe bani, facut de ditamai compania), nu e cu nimic mai prejos decat linux (gratis, facut de comunitate) .

        adica, linux gratis e la fel ca win7 pe bani.

        nu ti se pare hilar ?

        cat despre aplicatii pe win .... cine vorbeste, nu cunoaste .... dati cautare dupa orice aplicatie va trece prin minte si linux sa vedeti cate sunt .... si multe utile pe care pe win nici nu visai sa auzi
  • +1 (5 voturi)    
    windows 7 (Luni, 9 mai 2011, 15:55)

    ovi [anonim]

    Am windows 7 in sertar de aprox 1 an si nu l-am instalat, probabil am sa il instalez cand cotele de piata vor fi egale.
    • -1 (3 voturi)    
      of domane... (Luni, 9 mai 2011, 16:44)

      me [anonim] i-a raspuns lui ovi

      si ce folosesti mataluta?!
      chiar sunt curios,
      Win7 e chiar un OS reusit... si nu ma freca la cap cu linux sau macos ca mor!
  • +3 (3 voturi)    
    live? (Luni, 9 mai 2011, 16:02)

    vvv [anonim]

    de ce nu s-a intrebat nimic de Xbox Live si eventual o lansare oficiala a X360 in Romania?
  • 0 (4 voturi)    
    Cota de windows 7 e mai mica (Luni, 9 mai 2011, 17:03)

    skb [anonim]

    Normal ca daca nu-ti mai vinde Microsoft decat Win 7, dar iti da posibilitatea sa faci downgrade la XP, ca incet-incet creste cota.

    XP e un sistem pe care foarte multi(inclusiv eu) l-au customizat din registry pana au obtinut ce isi doreau si nu au rabdarea si motivatia sa o ia de la capat. Daca mai ai si cateva sute de device-uri, trebuie sa fie intr-adevar ceva nemaipomenit ca sa faci upgrade.

    Imi pare rau, nici Server 2008, nici Win 7 nu au adus foarte multe noutati importante. Decat sa puna in sistemul de operare chestii pe care terte aplicatii le fac mai bine si mai repede(gen backup, gen DVD burning, gen media player, etc), mai bine s-ar concentra sa faca un sistem de operare mai sigur si mai rapid.

    Imi pare bine ca tabletele se vand din ce in ce mai bine si ca merg cu alte sisteme de operare si ca tot mai multi se vor prinde ca se poate si fara MS.
  • +2 (6 voturi)    
    Trăiască OPEN SOURCE (Luni, 9 mai 2011, 17:11)

    anon [anonim]

    Înainte de a da bani pe o licenţă de Windows, vă recomand să petreceţi câteva ore cu o distribuţie Linux (Ubuntu, OpenSUSE). Sunt şanse mari să rămâneţi cu acei bani în buzunar :)
    • 0 (0 voturi)    
      OS (Marţi, 10 mai 2011, 20:47)

      Trojan.H [utilizator] i-a raspuns lui anon

      Am instalat mai multe distributii de Linux, ultima a fost Ubuntu. Cu toate astea folosesc Windows. In alta ordine de idei daca vrei sa folosesti pinguinul la o treaba serioasa te costa si asta bani.
      Cu unele diferente, si pinguinul si marul si window$-ul sunt sisteme de operare foarte bune.
  • +2 (2 voturi)    
    si sa nu uitam (Luni, 9 mai 2011, 19:21)

    error0xff [anonim]

    de PC-BSD (www.pcbsd.org)


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by