In mai multe randuri am semnalat o tendinta care incepe sa se se vada din ce in ce mai clar. E vorba de o lupta, deocamdata surda, intre business-urile traditionale si cele online. In timp ce primii devin, pe zi ce trece aparatorii reglementarii si respectarii legilor specifice fiecarei tari, ceilalti considera (ca intotdeauna de altfel) ca mediul online e un spatiu care trebuie sa scape de legislatia absurda, un loc in care regulile sunt stabilite de legea cererii si a ofertei.

Sunetele bataliei au inceput sa rasune atunci cand deviantul Sarkozy a propus o reglementare a tot ceea ce inseamna continut in limba franceza. Imaginati-va ce nebunie ar iesi dintr-o asemenea situatie. In cazul in care intr-un banner ai face o aluzie in franceza ar trebui sa obtii un aviz din mult prea birocratizata Franta si, in final, probabil sa platesti un fel de tribut pentru ca e vorba de un act comercial care, nu-i asa, trebuie taxat. Asemenea aberatii nu sunt noi, dar e ingrijorator ca niste oameni aflati la butoane sunt incapabili sa inteleaga despre ce e vorba.

Daca ar fi vorba doar de declaratiile aberante ale unor politicieni frenetici poate ca nu ar avea sens sa ne pierdem prea mult timpul. La urma urmei, tin minte cum, pe la inceputurile revolutionare ale anilor '90, politicieni autohtoni cu solide scoli la Moscova isi exprimau public ingrijorarea ca se da drumu' la Internet si ca tara va fi mancata de agenturi. Nimeni nu a dat prea multa atentie acestor opinii venite dintr-o istorie care era pe cale sa se incheie. Ceea ce se petrece insa acum in lume este ceva total diferit. Ii putem spune un atac al spatiului offline asupra online-ului.

Opinii precum cea a lui Sarkozy sunt impartasite si de alti lideri europeni, chiar daca tacit sau doar in spatele usilor inchise. Presiunea insa este in crestere. Ingrijorator insa e faptul ca aceste opinii primesc un nesperat sprijin din partea business-urilor traditionale care, usor, usor pierd teren in fata online-ului. Saptamana trecuta a iesit la suprafata opinia unui individ proeminent din telecom, Vittorio Colao de la Vodafone. Sprijinindu-se pe argumente referitoare la protectia consumatorului si protectia datelor personale, Colao considera ca toate business-urile digitale ar trebui sa se supuna legislatiilor nationale.

Citeste materialul complet si comenteaza pe Trenduri economice.