​In lume exista doua miliarde de utilizatori de internet, accesibilitatea acestui serviciu crescand dramatic in ultimii ani. Totusi, pretul platit pentru accesul la internet este infim daca il raportam la utilitatea serviciului, iar pentru a intelege mai bine diferenta, sa ne gandim in schimbul carei sume de bani am putea renunta la internet pentru tot restul vietii. In schimbul a 100.000 de dolari sau euro? In schimbul a un milion? Sau accesul la internet este “priceless”? se intreaba Cristian Orgonas pe blogul sau.

In 1987, Gordon Gekko vorbea la un telefon mobil care la momentul respectiv costa 4.000 de dolari. Acum, un telefon incomparabil mai bun decat cel la care Gekko facea reclama in filmul Wall Street se vinde cu cativa dolari, iar un smartphone cu cateva zeci de dolari – poate sute daca il cumperi fara abonament.

Ne-am intrebat vreodata de ce pretul unor produse scade accelerat intr-o perioada foarte scurta, astfel incat, la un an de la lansare, le putem cumpara mult mai ieftin? Pentru ca, atunci cand un produs este lansat pe piata exista oameni care il cumpara, desi platesc cel mai mare pret pentru cea mai proasta versiune.

Ce s-ar intampla daca toata lumea ar astepta un an inainte de a cumpara produsul respectiv? Ar mai scadea pretul? Nu, pentru ca producatorul nu si-ar mai recupera investitia, si nu ar mai avea fonduri cu care sa isi finanteze cheltuielile de functionare si dezvoltare.

Ce ar trebui sa intelegem din textul de mai sus? Raspunsul – in filmul de mai jos (sursa):

Comenteaza pe blogul lui Cristian Orgonas.