HP surprinde pe toata lumea, anuntand ca ar putea renunta la divizia de PC-uri

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 19 august 2011, 11:55 Economie | IT


HP anunta schimbari majore
Foto: Reuters
Hewlett - Packard, cel mai mare prodcator mondial de PC-uri, a anuntat un plan de reorganizare drastic si surprinzator prin care va iesi din business-ul de smartphone-uri si tablete si va renunta la propriul sistem de operare WebOS care la un moment dat parea extrem de promitator. In plus, compania ia in calcul renuntarea la divizia de PC-uri, fiind explorate mai multe scenarii in acest sens. HP va lua o noua directie, dezvoltarea de soft, anuntand ca va plati 11 miliarde dolari pentru cea mai mare companie britanica de IT.

HP a anuntat rezultate financiare dezamagitoare, insa marea surpriza a conferintei a fost comunicarea unui plan de reorganizare foarte sever, compania urmand sa iasa din business-ul de smartphone-uri si de tablete unde voia sa devina un jucator important. HP va inceta in ultimul trimestru dezvoltarea de tablete si smartphone-uri, urmand sa se concentreze pe segmente mai rentabile.

Mai mult, compania nu va mai produce dispozitive cu propriul sistem de operare webOS care acum un an era privit ca fiind un potential rival pentru sistemele care domina piata. Tot acum un an, HP a cumparat cu peste un miliard de dolari producatorul de smartphone-uri Palm, insa nu a reusit sa imbunatateasca mult situatia la compania achizitionata.

In iunie, HP a a lansat prima sa tableta: TouchPad, care rula sistemul webOS si care a fost intens criticata de presa pe motiv ca merge greu. Chiar si dupa ce pretul a scazut, vanzarile au ramas modeste.

Inca o veste care a mirat pe toata lumea tine de schimbarile majore asteptate la divizia producatoare de PC-uri: HP exploreaza modalitati prin care ar putea sa faca o entitate separata din aceasta divizie care in ultima instanta ar putea fi chiar vanduta. Desi HP e producatorul numarul unu mondial de PC-uri, piata s-a schimbat mult iar marjele de profit au scazut enorm, astfel ca PC-urile au ajuns sa aduca mai putin de 15% din profitul total al companiei.

HP vinde 50 de milioane de PC-uri pe an, insa marjele de profit au scazut enorm, chiar daca cele mai multe terminale sunt produse in China de companii precum Quanta sau Foxconn.

Totusi, un alt anunt arata clar spre ce se indreapta HP si ce intelege compania americana prin domeniu mai rentabil. HP a anuntat ca va cumpara Autonomy, cea mai mare companie britanica de IT, pentru 11 miliarde dolari. Daca tranzactia va fi aprobata, va fi una dintre cele mai mari din istoria IT-ului.

Autonomy Corporation a fost fondata acum 15 ani in Cambridge si are sub 2.000 de angajati. Compania foloseste algoritmi brevetati pentru a organiza cantitati uriase de date nestructurate, cum ar fi e-mail-uri, convorbiri telefonice si fisiere video.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





10553 vizualizari

  • -7 (9 voturi)    
    Doar PC Desktop (Vineri, 19 august 2011, 12:51)

    Gregorian [anonim]

    Nu cred ca vor renunta la divizia de NoteBook-uri, doar la divizia de PC-uri Desktop.
    • +8 (10 voturi)    
      e vorba de toata divizia de PC-uri (Vineri, 19 august 2011, 13:27)

      AlexRmF [utilizator] i-a raspuns lui Gregorian

      Eu lucrez la HP si chiar vestea asta am citit-o mai devreme... la noi toata divizia care produce PC-uri (noteebok-uri, desktop-uri, worksation-uri, thin clients, etc) se numeste PSG si despre ea ca intreg s-a anuntat ca se vrea a fi reorganizata - nu are legatura cu o anumita categorie de produse.
      Acum, ceea ce au spus hotnews nu e chiar exact... nu se renunta total la webOS, numai la hardware-ul pe care ruleaza.. webOS-ul e inca cel mai bun sistem de operare multi-tasking mobil si vor sa il implementeze in alt mod (inca nu se cunosc detalii)
      • 0 (10 voturi)    
        Intotdeauna (Vineri, 19 august 2011, 14:51)

        Cristi [anonim] i-a raspuns lui AlexRmF

        Cele mai bune sisteme de operare sunt cele inexistente.
      • +1 (3 voturi)    
        Subscriu (Sâmbătă, 20 august 2011, 2:20)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui AlexRmF

        Subscriu.

        Nu m-as mira ca in timp sa termine si cu partea de imprimante pentru consumatori casnici.

        Diviziile de servere, outsourcing, consultanta si suport (EDS-ul), de aici vin contractele de zeci si sute de milioane de euro. Un fel de Accenture.
    • +4 (6 voturi)    
      - (Vineri, 19 august 2011, 14:01)

      Ciprian [anonim] i-a raspuns lui Gregorian

      Divizia de PC-uri HP include NoteBook-urile.
      Exista negocieri avansate pentru vanzarea acestei divizii catre Samsung. Coreenii au investit enorm in IT, dar cu rezultate proaste si ar fi fericiti sa preia de la HP knoledge-ul si bradn-ul.
      • +1 (1 vot)    
        link/sursa te rog (Vineri, 19 august 2011, 20:14)

        surse [anonim] i-a raspuns lui Ciprian

        poti sa oferi o sursa pentru inf asta te rog ?
        mersi
        • 0 (0 voturi)    
          Sursa (Marţi, 23 august 2011, 18:02)

          Ciprian [anonim] i-a raspuns lui surse

          http://www.digitimes.com/NewsShow/MailHome.asp?datePublish=2011/8/23&pages=PD&seq=206
    • -5 (7 voturi)    
      Asa cred si eu (Vineri, 19 august 2011, 14:03)

      Berzelius [utilizator] i-a raspuns lui Gregorian

      viitorul (si deja chiar si prezentul) este al dispozitivelor mobile. Deocamdata Tablet-urile sunt intr-o faza incipienta, smartphone-urile au evoluat putin in ultimii 5 ani, dar notebook-urile prind tot mai mult avant, mai ales in segmentul de business si nu numai.
      • 0 (0 voturi)    
        lol (Luni, 22 august 2011, 11:14)

        me [anonim] i-a raspuns lui Berzelius

        pana cand nu apare realitatea virtuala (ma refer la aia din filme) si hologramele, mobilele nu o sa inlocuiasca PCurile...
        pur si simplu nu poti face mare lucru pe un ecrande 5-10 inci...
        evident depinde pentru ce ai nevoie
  • +5 (7 voturi)    
    Pe cine mira? (Vineri, 19 august 2011, 13:08)

    D@N [utilizator]

    Ce este asa de spectaculos in miscarea asta? IBM a facut miscarea asta acum cca 6 ani si toata lumea este fericita, inclusiv Lenovo, cei care au preluat divizia desktops&laptops de la IBM. Uite ce scrie aici: http://www.ziare.com/internet-si-tehnologie/pc/lenovo-isi-dubleaza-vanzarile-si-devine-producatorul-de-pc-uri-numarul-3-in-lume-1114756
  • -5 (11 voturi)    
    HP (Vineri, 19 august 2011, 13:09)

    gogu [anonim]

    mai bine ar renunta la divizia de notebook-uri...stim cu totii de ce!
  • -8 (14 voturi)    
    mda... (Vineri, 19 august 2011, 13:57)

    Coroner [anonim]

    paguba-n ciuperci...n-am fost niciodata fan hp,eu zic ca in domeniul calculatoarelor,IBM-ul si DELL-ul i dau clasa.Asta e rezultatul crizei,cei cu adevarat buni ,si mai putini lacomi rezista.
    • +7 (7 voturi)    
      Comment sters de user (Vineri, 19 august 2011, 15:19)

      zet [anonim] i-a raspuns lui Coroner

      • +6 (6 voturi)    
        :)))) (Vineri, 19 august 2011, 16:07)

        Trabucodonosor [utilizator] i-a raspuns lui zet

        "Mici chiote de bucurie dinspre islaz razbat" :))) excelent :))
    • +1 (1 vot)    
      ,,,,,,,,,, (Vineri, 19 august 2011, 15:53)

      Adiran [anonim] i-a raspuns lui Coroner

      IBM nu mai fac pc-uri de niste ani buni, divizia de PC-uri fiind pasata la Lenovo. Mai citeste stirile.
    • 0 (4 voturi)    
      you don't say (Vineri, 19 august 2011, 16:46)

      AlexRmF [utilizator] i-a raspuns lui Coroner

      inteleg ca vorbesti din experienta? poate imi spui si mie cu ce sunt mai bune PC-urile IBM (care nu mai fac asa ceva de 6 ani) sau Dell, ca eu sincer nu imi dau seama, desi le cunosc foarte bine produsele.
      ca o idee generala... toti folosesc aceleasi componente, si le fabrica in aceleasi locuri, singurele lucruri care difera sunt design-ul si materialele exterioare folosite, ori ceea ce e important pentru o companie (de acolo vin banii, nu de la 3 notebook-uri vandute in cora) este TCO-ul si durabilitatea, iar in domeniul asta HP sunt lideri.
      PS: nu are legatura cu criza... PSG-ul e profitabil si suntem inca no1 in vanzari WW (profitul probabil nu e asa multumitor cum a fost odata)
      • -1 (1 vot)    
        o fi fost pe vremea Compaq-lui (Sâmbătă, 20 august 2011, 16:32)

        ce conteaza [anonim] i-a raspuns lui AlexRmF

        Eu lucrez tot la HP, si am schimbat 4 Notebook-uri pana acum, toate din seria business, este unul mai prost ca altul...
        La primul dintre ele (nc6220) au schimbat trei motherboard-uri intelegi? 3... penultimul Elitebook 6930p si-a dat sufletul dupa trei luni.
        Acasa am trecut pe Apple MacBook, daca ai unul in mana o sa vezi diferenta.
        Iar despre smartphones este bataie de joc, incepand cu ipaq514 si terminand cu "ultimele"
        Palm-uri. Am 2 colegi carora li s-a defectat microfonul.Probabil ca este facut cu boabe de orez care s-au umflat.
  • +4 (8 voturi)    
    Gigantii naivi (Vineri, 19 august 2011, 14:24)

    klz [anonim]

    Iata ca si gigantii au muscat galusca "pc-urile reprezinta trecutul". Sunt cateva miliarde de oameni in tarile in curs de dezvoltare care nu au un pc. Nu-i vad pe acesti oameni trecand direct la dispozitive scumpe, neperformante si practic inutile (iPad & friends).
    Nu-i nimic, n-au decat sa iasa din piata, sunt destui care asteapta sa preia cota de piata. Chinezii de la Lenovo, spre exemplu, tocmai au afisat rezultate peste asteptari.
    • +4 (6 voturi)    
      Comment sters de user (Vineri, 19 august 2011, 15:22)

      zet [anonim] i-a raspuns lui klz

      • -1 (5 voturi)    
        MAJUSCULELE.. (Vineri, 19 august 2011, 16:06)

        klz [anonim] i-a raspuns lui zet

        folosite pentru ca opinia mea este IMPORTANTA = obicei prost. Renunta la el.

        Nu ma intereseaza ce se va intampla cu divizia respectiva. HP renunta la acest segment de piata iar asta este o prostie din partea lor. Au trecut ani de zile cu rata de crestere a profitului de doua cifre iar acum nu se mai multumesc cu o singura cifra. Lacomia ii va costa.
        • +3 (5 voturi)    
          MAJUSCULELE (Vineri, 19 august 2011, 18:22)

          Trabucodonosor [utilizator] i-a raspuns lui klz

          când n-ai nici "bold", nici "underline", majusculele sunt singura modalitate de-a accentua (bold) sau sublinia (underline) ceva. Dacă tu ştii vreo altă metodă, ne-ar fi de folos dacă ne-ai împărtăşi-o şi nouă.
          • +1 (7 voturi)    
            Da, stiu o metoda (Vineri, 19 august 2011, 18:57)

            klz [anonim] i-a raspuns lui Trabucodonosor

            Este folosita in niste obiecte mistice cunoscute sub numele de carti. Procedeul implica utilizarea vocabularului in asa fel incat ideea prezentata este atat de bine structurata incat nu este necesara augmentarea vizuala a cuvintelor.
            O observatie interesanta: calitatea cartilor (sau al textelor in general) este invers proportionala cu numarul de cuvinte scrise cu "bold", "underline" si majuscule.
            • +3 (5 voturi)    
              nu prea merge (Vineri, 19 august 2011, 20:35)

              Trabucodonosor [utilizator] i-a raspuns lui klz

              Probabil te referi la literatura beletristică - ceea ce nu e cazul în situaţia de faţă. Un exemplu mai potrivit ar fi manualele din care înveţi - subliniezi cu carioca ce ţe se pare relevant într-un paragraf dat. Şi, apropos de paragrafe, poate-mi explici motivul pentru care titlul acestora e scris cu "bold" :D
              • 0 (2 voturi)    
                Merge foarte bine (Vineri, 19 august 2011, 21:50)

                klz [anonim] i-a raspuns lui Trabucodonosor

                Eu cred ca esti putin confuz - aici nu se invata. Subliniatul cu o carioca este alegerea ta care te ajuta sa intelegi un fapt stabilit, pe baza caruia a fost facut manualul.
                Aici se exprima opinii. Citeste articole de NYtimes la WSJ, de la BBC la Reuters. Daca n-ai pretentii de profesionalism, citeste opiniile din comentariile cele mai apreciate, Cuvinte scrise cu "bold" sau "underline" nu sunt aruncate in mijlocul frazei pentru ca i se pare autorului important ci au o functie precisa - de obicei titlul sau idei principale. Majuscule aruncate aleator nu vei vedea niciodata.
        • +2 (2 voturi)    
          Nu ii va costa nimic (Vineri, 19 august 2011, 21:06)

          corbul [anonim] i-a raspuns lui klz

          Si au deja un exemplu ...
          IBM a iesit pana acum de pe cel putin doua piete din cauza marginilor reduse de profit si nu au patit nimic. Au estimat ca sumele castigate la vanzare de hard diskuri si mai apoi de PC nu sunt suficiente pentru a intra intr-un razboi de preturi cu coreeni, chinezi taiwanezi si alti asiatici. Asa ca s-au retras si au directionat resursele catre domenii unde castiga enorm din fiecare produs vandut (servere de exemplu).
  • +1 (1 vot)    
    epoca consumerista bursiera (Vineri, 19 august 2011, 19:00)

    gogu [anonim]

    Sa ne gandim ca:

    - Hp e o societate pe actiuni
    - Actiunile HP erau $56 in Apr 2010, azi sant 23.
    - HP a cam ajuns la maximul de profit ce poate fi stors din piatza de computere. Asta nu insemna ca nu sant profitabili.

    Cele 3 chestii spun tot, urmeaza o restructurare al carei scop unic sa creasca pretzul la actziuni eventual pe o perioada scurta care sa le permita un tun (exit point) celor din conducere. Vinzarea unei sectii inca profitabile este una din metode.
    • +1 (1 vot)    
      mai simplu (Vineri, 19 august 2011, 21:05)

      gaga [anonim] i-a raspuns lui gogu

      hp se concentreaza pe chestii mai destepte. a produce astazi computere echivaleaza cu a confectiona ciocane. o fac chinezii mai cu sarg si mai ieftin. nu are nici un rost sa te opintesti in productia de computere daca poti sa faci lucruri mai destepte.
      • 0 (0 voturi)    
        ar fi bine si frumos (Sâmbătă, 20 august 2011, 1:11)

        gogu [anonim] i-a raspuns lui gaga

        realitatea trista este ca in lumea corporatista de azi totul de pinde de valoarea actziunilor care depind de raportarea unei cresteri a profitului. Sa ai profit decent si constant nu prea mai ajunge.
    • 0 (0 voturi)    
      da şi nu (Vineri, 19 august 2011, 21:36)

      Trabucodonosor [utilizator] i-a raspuns lui gogu

      Uite încă un punct de vedere, oferit de cei de la BBC:

      Why is HP ditching its PC business?
      http://www.bbc.co.uk/news/business-14587426
      • -1 (1 vot)    
        Explicatie de MSM (Sâmbătă, 20 august 2011, 1:09)

        gogu [anonim] i-a raspuns lui Trabucodonosor

        Tu ce vrei sa zica la MSM (Main Stream Media)? Ca actziunile se duc naibii? Acolo o sa vezi numai exlicatii sforaitoare.
        Daca te uiti pe bursa azi, dupa anunt, au pierdut 20% din valoare adica s-au dus si mai tare in jos.
        Asta insemna ca cei de la bursa au inteles miscarea HP exact ca si mine si anume ca o incercare de iesire dintr-un impas. Eu spre deosebire de MSM nu mi-am dat cu parerea ca ar fi buna sau rea miscarea dar in schimb actionarii care vand sant de parere ca nu e o idee buna.
        Daca Lenovo sau Samsung dau vreo declaratzie ca ar vrea sa cumpere atunci actiunile o sa creasca si o sa fie o veselie daca nu se indreapta spre un faliment.
  • -3 (3 voturi)    
    bun (Sâmbătă, 20 august 2011, 15:20)

    jiji duru [anonim]

    oricum alaturi de Acer, HP face cele mai proaste calculatoare. uitati-va la statistici cu % probleme/brand.
    toti-s o apa si-un pamant si au in cap doar profit, nu se gandeste nimeni la satisfactia clientului.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by