Retailerul electro-IT eMAG ia in calcul posibilitatea de a se lista la o bursa romaneasca in doi - trei ani si vrea sa isi diversifice gama de produse vandute, cu conditia sa gaseasca parteneri care sa poata livra produsele oriunde in tara in mai putin de o zi, au spus sefii companiei, la o conferinta de presa. eMAG estimeaza ca va incheia anul cu afaceri de 150 milioane euro si, conform propriilor date, detine 45% din piata tableteor, un sfert din piata totala a laptop-urilor si circa 10% la smartphone-uri.

eMAG cauta solutii pentru a-si extinde portofoliul de produse, dupa ce anul acesta a adaugat si cartile. "Am putea vinde orice, de la pampersi, la masini", spun sefii companiei, insa conditia este sa gaseasca firme partenere capabile sa distribuie produsele oriunde in tara, in maxim o zi.

Cei de la eMAG spun ca au primit multe propuneri de noi categorii de produse pe care sa le vanda, printre acestea numarandu-se bijuteriile, hainele si chiar autoturismele. Printre produsele care vor fi adaugate in curand se numara soft-urile descarcabile.

Compania a avut o cifra de afaceri de 62 milioane euro in primul semestru, crestere de 52% fata de prima parte din 2010. Tinta pentru intreg anul este 150 milioane euro si o rata a profitabilitatii de 2%. eMAG a vandut circa 6.000 de tablete si 50.000 de laptop-uri in prima jumatate a anului, cotele de piata estimate pe aceste segmente fiind de 45%, respectiv 28%. La smartphone-uri si televizoare cota de piata a eMAG este de 10%, la monitoare este 27%, la electrocasnice e 5%, iar la GPS-uri, 16%. eMAG vinde peste zece modele de tablete: cea mai ieftina este tableta Allview, 750 lei, iar cea mai scumpa este Apple iPad in versiunea cu 64 GB - 3.600 lei.

Sefii spun ca vanzarea online are un mare avantaj de cost fiindca spre deosebire de comertul traditional costurile totale sunt cu 20 - 25% mai mici fiindca nu sunt cheltuieli atat de mari cu chiriile si salariile.