UPDATESpoturile Batman si Star Wars au fost declarate cele mai bune reclame TV din ultimii zece ani, iar "Ziua Barbatului 2007-2011" a fost proclamata cea mai buna campanie integrata a deceniului, in cadrul evenimentului "10 ani de publicitate romaneasca", ce a pus punct festivalului ADOR, dedicat creativitatii in publicitatea romaneasca. Bogdan Naumovici si Stefan Iordache de la Leo Burnett au plecat marti seara de la Opera Romana, unde s-a desfasurat gala de decernare a premiilor, cu teancuri de diplome in brate.

Bogdan Naumovici in spotul BatmanFoto: Captura YouTube
  • In total, 15 agentii din cele 23 inscrise au castigat premii in cadrul editiei speciale intitulate "10 ani de creativitate romaneasca". Nu au participat, insa, agentii precum McCann Erickson, Cap sau Headvertising si, drept urmare, au lipsit campanii clasice precum cele pentru Connex/Vodafone, Dorel-Unirea sau cea mai premiata campanie romaneasca de pana acum - Rom american.

"Tu nimic, Batman, Batman!" - Leo Burnett pentru Altex

"Laser, frate"- Leo Burnett pentru Altex

Marti seara au fost acordate, mai intai, premii pentru cele mai bune campanii din 2011, iar apoi, in cadrul editiei "10 ani", au fost premiate campaniile pe care juriul le-a considerat cele mai creative ale ultimului deceniu. Andi Moisescu, prezentatorul Galei, a notat ca agentii importante, care si-au pus amprenta pe publicitatea romaneasca in acest interval, nu au inscris lucrari. Dar membrii juriului au avut de unde sa aleaga: 23 de agentii au inscris, in total, 648 de lucrari. Rezultatul: 15 agentii au castigat, in total, 70 de premii. Spre deosebire de editiile precedente ale festivalului, a fost o gala doar a castigatorilor - nu au fost prezentate categoriile de concurs unde nu au existat premianti.

Cele mai bune reclame ale ultimilor zece ani, dintre cele inscrise la editia speciala a festivalului, pe categorie:

  • Campanii Integrate: Leo Burnett Group - "Ziua Barbatului 2007-2011" pentru Bergenbier
  • Campanii online: Propaganda - "Prima piesa de teatru pe Facebook" pentru Undercloud
  • Campanii TV: Leo Burnett Group - spoturile "Batman" si "Starwars" pentru Altex
  • Campanii radio: Publicis - "Text Kills" pentru Politia Capitalei
  • Campanii outdoor: Leo Burnett Group - "Dinozaurii" pentru Muzeul Grigore Antipa

Nu a fost acordat niciun premiu pentru publicitate in presa scrisa.

Sectiunile cu cele mai multe premii acordate au fost:

  • Produse de larg consum - Food&Drinks (21 de premii)
  • Arta, Cultura, Media si Divertisment (17 premii)
  • Produse de larg consum - cosmetice, produse farmaceutice si de gospodarie (7 premii)

Toate lucrarile participante vor fi incluse intr-o arhiva a publicitatii romanesti, ce va fi disponibila online pe site-ul Zeceani.ro.

Agentii inscrise la editia speciala:

  • DDB Bucharest, GAV, Gavrila&Asociatii, GMP Advertising , Graffiti BBDO Bucharest, Grey G-2 Romania, Hippos, Leo Burnett Group, Lowe&Partners , Mercury 360 , Next Advertising , Odyssey Communication, Ogilvy Group Romania , Papaya Advertising , Propaganda, Publicis Romania, Right Media, Rusu+Bortun Brand Growers , Saatchi&Saatchi Romania, Totem Communication, Utopium, Vitrina Advertising, Webstyler.

Pentru campaniile ultimului an au fost prezentati doar castigatorii, pe categorie:

  • TV - Next Advertising - spoturile "Vitali" (Oskar), "Gelozia" si "Refuz" pentru IQads; Propaganda - spoturile "Petrecerea" si "Pisica" (Rienergy), "Genul care ia de curiozitate 'ca n-a mai mancat fix din aia'", "Genul caruia ii pasa daca mai ai, da' de fapt nu-i pasa" si "Genul care se da ocupat ca sa ia fara să ii poti zice nimic" (Covrigi de Buzau - Boromir)
  • Radio - Publicis - spotul "Text Kills" (Politia Capitalei).
  • Presa scrisa - Propaganda - "Femeia de serviciu" (Rienergy);
  • OOH - Propaganda - "Femeia de serviciu" (Rienergy) si "In deriva - Diana" (serialul In Deriva);
  • Online - Odyssey Communication - campania "Concert la injectoare" (Rompetrol); Leo Burnett Group - "Redescopera Romania 2010" (Petrom); Propaganda - "Prima piesa de teatru pe Facebook" (Undercloud);
  • Campanii integrate - Graffiti BBDO Bucuresti - "Pepsi Cola. Si ieri si azi"; Propaganda - "Continua sa continui" (Rienergy).