​​Doar anul acesta, Turcia a atras peste 60 de milioane de dolari din exportul de seriale TV, o industrie ce extinde influenta culturala a acestei tari in Balcani si in tarile arabe, potrivit Hurriyet Daily News. Exportul de telenovele - declarat de revista Time drept "secretul premierului turc Recep Tayyip Erdogan" - sustine "puterea soft" a Turciei, in conditiile in care circa 100 de seriale au fost urmarite, in 2011, in peste 20 de tari, scrie sursa citata.

Aceasta arata ca titluri precum "Secolul magnific" sau "Iubire ascunsa" doboara recorduri de audienta in tarile din Orientul Mijlociu si Africa de Nord. Pe langa banii atrasi de pe aceste piete, Turcia promoveaza, prin intermediul telenovelelor, un stil de viata pe care multi telespectatori si-l insusesc.

Firat Gulgen, presedintele Calinos Holding, ce produce 80% dintre serialele exportate de Turcia, este citat spunand ca telenovelele turcesti atrag interesul si tarilor central si est-europene - Serbia, Croatia, Republica Ceha, Romania, Polonia, Ungaria - dar si a tarilor din Orientul Indepartat, inclusiv Japonia sau Thailanda.

  • Hurriyet il citeaza pe reprezentantul unei agentii ce distributie astfel de seriale in strainatate, Izzet Pinto, potrivit caruia o telenovela, "Noor", a inregistrat anul trecut 85 de milioane de telespectatori in mai multe tari din Orientul Mijlociu si Africa de Nord. Acelasi Pinto este citat spunand ca in unele tari din Balcani multi isi boteaza copiii dupa personaje din "1001 de nopti". Este mentionat, de asemenea, un studiu cu tema "Imaginea Turciei in Lumea Araba", potrivit caruia 78% dintre participantii din tarile arabe si din Iran au afirmat ca au urmarit telenovele turcesti. Iar astfel de rezultate dovedesc "impactul imens" pe care il au la nivel cultural telenovelele turcesti, potrivit sursei citate.