Prea multa publicitate la televizor: Antena 1, Kanal D, Prima TV si Pro TV - amendate cu cate 100.000 de lei de CNA

de C.I.     HotNews.ro
Miercuri, 14 decembrie 2011, 15:03 Economie | Media & Publicitate


CNA a amendat miercuri posturile Antena 1, Kanal D, Prima TV si Pro TV cu cate 100.000 de lei pentru depasiri foarte mari ale timpului alocat in fiecare ora publicitatii. Decizia de amendare a fost luata dupa zeci de minute in care diverse propuneri de sanctionare au esuat la vot. Printre acestea s-a numarat chiar si intreruperea difuzarii programelor celor patru posturi, la ore de maxima audienta. Intr-un raport de monitorizare analizat de CNA, se observa ca, dupa depasiri de doar cateva minute in septembrie, o luna mai tarziu depasirea timpului alocat publicitatii se ridica la cateva ore.


Potrivit legislatiei audiovizuale, posturile comerciale au posibilitatea sa difuzeze, intr-un interval de o ora, maxim 12 minute de publicitate. In cazul televiziunii publice, limita este de opt minute. Depasirile considerabile sunt sanctionate de CNA.

Raportul de monitorizare analizat de CNA arata diferente enorme intre lunile septembrie si octombrie. "Sunt depasiri uriase", a spus Narcisa Iorga, membru CNA. Aceasta a fost cea care a propus, initial, ca posturile cu depasiri mari si "istoric" in astfel de amenzi sa fie sanctionate cu intreruperea emisiei timp de zece minute, la ore de maxima audienta. Propunerea a cazut, insa, la vot. Tot Narcisa Iorga a facut propunerea votata in final, de 100.000 pentru fiecare dintre cele patru posturi.

Potrivit monitorizarii CNA:
  • In intreaga luna septembrie Antena 1 a depasit timpul alocat publicitatii cu 1 minut si 7 secunde. In octombrie, totalul depasirilor se ridica la 2 ore si un minut.
  • In cazul Kanal D, timpul de publicitate a fost depasit, in septembrie, cu 1 minut si 45 de secunde. In octombrie, depasirile au totalizat 1 ora si 48 de minute.
  • La Prima TV, dupa depasiri totale de 1 minut si 56 de secunde in septembrie, in octombrie au fost difuzate 3 ore de publicitate peste nivelul permis.
  • Pro TV a avut depasiri de 10 minute si 5 secunde in septembrie, totalul ajungand la 2 ore si 51 de minute in octombrie.
  • In cazul TVR, post care a primit, miercuri, doar o somatie din partea CNA, cresterea a fost mai mica: de la doar 7 secunde in septembrie, la 15 minute si 5 secunde.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5504 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    f tare... (Miercuri, 14 decembrie 2011, 15:19)

    gogu [anonim]

    cainii latra, ursul trece..banii astia ii scot in cateva min de publicitate la ora de varf...ceva de genul ei fac milioane si CNA le da amaneda maruntis..pai cum sa nu depaseasca data viitoare ?!?!?..o sa ajunga in curand sa vedem un meci intr-un patratel de 3 cm patrati ca sa vedem mai multe reclame...si inca nu a inceput oficial campania pentru alegeri...sa vezi atunci...
  • +3 (3 voturi)    
    Amenda = apa de ploaie.... (Miercuri, 14 decembrie 2011, 15:43)

    ShoboLingoZauR [utilizator]

    Luam o medie de 2h....asta inseamna 120 min...la o valoare medie sa zicem de 500E/minut (desi sunt sigur ca e vorba de mult mai mult) imi iese ca astia au incasat 60.000E si au platit o amenda de sub 25.000E...

    O afacere rentabila pt posturile TV....
  • +2 (2 voturi)    
    Si nu mai pot ei de amenda CNA (Miercuri, 14 decembrie 2011, 15:44)

    ictin [anonim]

    Sa luam exemplul PRO TV, unde minutul de publicitate costa cam 5000 de euro. Au avut 2 ore si 51 de minute depasire, deci sunt 171 de minute, deci sunt 855.000 de euro castigati in plus, adica 3.7 mil RON. In situatia asta se mai uita ei la 100.000?
  • +3 (3 voturi)    
    da ... (Miercuri, 14 decembrie 2011, 16:51)

    mitica [anonim]

    Subscriu celor comentate . Este o chestiune de respect pentru telespectatori insa .... ii doare "la basca". De regula ocolesc astfel de posturi dar intamplator sambata ma uitam la un film , a inceput reclama si va rog sa ma credeti ca atat de mult a tinut ca am si uitat ce film era . Ori sunt dus cu pluta ori astia sunt chiar nesimtiti.
    • 0 (0 voturi)    
      despre cna (Joi, 15 decembrie 2011, 14:11)

      Anca Vasile [anonim] i-a raspuns lui mitica

      CNA-ul nu mai are credibilitate oricum. Pe mine unul, ca telespectator, nu ma deranjeaza absolut deloc...1 min in plus sau in minus ...chiar nu conteaza. Nu toate posturile tv se alimenteaza din bani publici...
  • +2 (2 voturi)    
    CE M-A MIRAT INTOTDEAUNA LA RECLAME (Miercuri, 14 decembrie 2011, 17:26)

    pointless man [utilizator]

    a fost faptul absolut evident (cel putin pentru unele din ele) ca in mod sigur nu au nici un impact asupra publicului. Mai ales cind ai posibilitatea sa zappezi. Si totusi se cheltuie sume uriase in baza unor teorii de genul "nu-mi fac publicitate ca sa maresc vinzarile ci ca sa le pastrez macar la acelasi nivel". Hm ! Am impresia ca povestea s-a autonomizat devenind un scop in sine. Cine naiba poate sa creada ca ma voi duce la farmaciile Catena doar fiindca le lauda Stela si Arsinel ?

    In fine, le-asi inghiti pe toate daca ar asigura asa-zisa independenta a posturilor TV. Dar asta e o mare minciuna asa ca reclamele sint de doua ori mai scirboase.
  • +1 (1 vot)    
    e foarte bine... (Miercuri, 14 decembrie 2011, 17:32)

    me [anonim]

    ca i-au amendat...
    DAR d c amenzile nu sunt calculate la cat castiga in acea perioada?
    pai daca ala e amentat cu 100k, dar castiga 10000k in din incalcarea legii normal ca o sa-l doara in dos!
  • +2 (2 voturi)    
    apa de ploaie = amenda CNA (Miercuri, 14 decembrie 2011, 21:35)

    Colette [utilizator]

    Pana nu sunt date si alte sanctiuni care sa-i usture macar la imagine, daca nu si la buget, tot in zadar! Cat despre lipsa de respect fata de telespectatori, asta e un capitol care nu-i intereseaza! Totusi, imi pun si eu o intrebare: oare toate aceste televiziuni, toti cei care comanda si platesc difuzarea de reclame la tv nu realizeaza ca de cele mai multe ori obtin efectul exact invers, adica o aversiune fata de reclama lor, de insistenta cu care o difuzeaza? Stiu ca am telecomanda, dar uneori, pana sa ajung sa schimb, tot intra ceva din calupul de reclama. Au fost situatii in care aceeasi reclama a fost difuzata de 3-4 ori intr-un interval de 10 minute!!! Asta e prea de tot, domnilor, va cheltuiti banii aiurea! Si pt ca vorbeam de efectul invers al reclamei insistente, niciodata nu am cumparat un produs promovat de aceste reclame pt ca asta inseamna ca produsul nu este atat de bun insa e scump pt ca trebuie sa se recupereze banii pt. recalme! E ceva ce tine de bun simt si nu de cine stie ce psihologie de marketing!
  • 0 (0 voturi)    
    asa amenzi la ,,misto" (Sâmbătă, 23 martie 2013, 16:13)

    mnjbvgh [anonim]

    daca luam in calcul amenzile de circulatie raportate la salariu nostru si amenzile date de CNA in raport cu veniturile posturilor tv din reclame.....
    vrdeti ce bland e statul, sa nu zica vre-un post ca nu e ok.
    Cuantificati amenzile in functie de castigurile din aceste depasiri la 80% si atunci sa vedem....nu?
    Hai lasati ca statul ne mareste noua amenzile si gata.....


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by