Curtea Constitutionala a Romaniei a admis, miercuri, o sesizare facuta de USL prin care era reclamata neconstitutionalitatea noii legi privind publicitatea exterioara, adoptata in decembrie de Camera Deputatilor, informeaza Mediafax. O informare a CCR arata ca una dintre prevederile acestei legi este neconstitutionala. Legea avea drept scop sa dea coerenta cadrului legislativ in domeniul publicitatii stradale si sa evite "ocuparea excesiva si haotica a spatiului public cu mijloace publicitare", dar varianta adoptata de deputati a nemultumit agentiile de profil si a fost contestata de opozitie la CCR.

UPDATE Potrivit informarii Curtii Constitutionale, aceasta "a admis sesizarea si a constatat ca sintagma "dar nu mai tarziu de 1 ianuarie 2012" cuprinsa in art. 65 alin (1) din Legea privind amplasarea si autorizarea mijloacelor de publicitate este neconstitutionala". Articolul respectiv arata ca "mijloacele de publicitate autorizate pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi pot fi mentinute pe amplasamentele autorizate pana la data expirarii contractelor de publicitate in curs, dar nu mai tarziu de 1 ianuarie 2012".

PSD a anuntat, pe 23 decembrie 2011, ca a sesizat Curtea Constitutionala in legatura cu Legea privind amplasarea si autorizarea mijloacelor de publicitate, adoptata de Camera Deputatilor - camera decizionala - pe 20 decembrie. PSD aprecia, atunci, ca legea contravine principiului constitutional al neretroactivitatii legii civile, principiul inviolabilitatii domiciliului, principiul libertatii contractuale, dreptul de proprietate privata si universalitatea drepturilor.

Tot atunci, Raluca Tonciu, presedintele Asociatiei Romane de Publicitate Exterioara (ROOA), ce reuneste cele mai importante companii de outdoor, explica pentru HotNews.ro ca piata de profil avea nevoie de un nou regulament, dar ca aceasta lege ridica numeroase probleme si "implementarea este pentru noi o necunoscuta".

Proiectul de lege se aplica administratiilor publice centrale si locale si persoanelor fizice si juridice active in domeniul publicitatii. El introducea o serie de restrictii privind publicitatea stradala, de la dimensiunile suporturilor permise la interdictii privind locurile unde pot fi amplasate materiale publicitare si felul cum sunt atribuite spatiile publicitare. Proiectul a fost initiat de Ministerul Dezvoltarii si Turismului in decembrie 2010, a fost respins de Senat pe 6 aprilie, iar pe 20 decembrie a trecut de Camera cu 111 voturi pentru, 95 impotriva si 1 abtinere.