Pretul actual al actiunilor grupului Central European Media Enterprises (CME) - ce detine in Romania posturile din reteaua Pro TV - nu ar reflecta valoarea care sta la baza acestei afaceri, afirma presedintele CME, Adrian Sarbu, intr-un rar interviu acordat publicatiei cehe Hospodarske noviny si preluat pe site-ul grupului. Sarbu spune, in interviu, ca nu impartaseste pozitia unor analisti, potrivit carora vanzarea unui numar restrans din actiunile pe care le detine in CME ar afecta negativ pretul acestora.

"Daca sugerezi ca vom da faliment, trebuie sa te dezamagesc. Nu vom da. Avem pozitia de lider pe pietele noastre si daca ne confruntam cu o recesiune, vom ajusta afacerea asa incat sa depasim cu bine situatia", ii spune Adrian Sarbu reporterului, la o intrebare legata de datoriile companiei.

El afirma in acelasi interviu ca profitul operational inainte de depreciere si amortizare (OIBDA) al grupului CME in 2011 a crescut cu 60%.

  • Intrebat in legatura cu faptul ca a vandut de mai multe ori, in ultimul an, actiuni din pachetul pe care il detine la CME, el a spus ca "nu s-a intamplat des. Dupa cum stiti, am peste 3,5 milioane de actiuni si optiuni la CME. Daca una dintre companiile mele private detine sa vanda unele actiuni, este o chestiune strict de business si nu are legatura cu perspectiva mea asupra CME. Imi exprim in mod regulat punctul de vedere asupra CME cand publicam rezultatele trimestriale. Nu impartasesc perspectiva unor analisti si nu cred ca vanzarea unui numar mic de actiuni poate afecta negativ pretul actiunilor". El nu a precizat daca va continua sau nu sa vanda actiuni.

Adrian Sarbu spune pentru Hospodarske Noviny ca, atunci cand a aflat ca a fost poreclit "Dracula" de catre angajatii postului TV Nova din Cehia, "am facut tot ce am putut sa ma ridic la inaltimea poreclei". Intrebat cine ii suge sangele lui Dracula, el a raspuns: "Probabil bancherii. Oamenii de pe Wall Street. Si pentru a numi pe altcineva, ar fi politicienii, din cauza lucrurilor pe care le fac si impactului pe care comportamentul lor il au asupra noastra".

Adrian Sarbu, despre diferentele dintre telespectatorii din Romania, Cehia si celelalte tari unde este prezent grupul CME:

  • "Principala provocare pe care trebuie sa o abordam este faptul ca fiecare telespectator din fiecare tara este diferit. Acum 15 ani, toate tarile semanau intre ele, deoarece tuturor le placea continutul produs in SUA. Nu mai este cazul astazi, iar continutul american nu mai este cel mai popular, mai ales la ore de maxima audienta. In general, cehii si slovenii seamana mai mult cu germanii si prefera dramatismul, in timp ce altor natiuni le plac mai mult povestile romantioase. Dar oamenilor de pretutindeni le place comedia. Cand am venit in Republica Ceha, in urma cu cinci ani, mi s-a spus ca cehilor nu le plac serialele de comedie. Si am produs un serial de comedie de foarte mare succes."

Iulian Comanescu scrie pe blogul sau, referitor la interviul lui Adrian Sarbu: "Oricum, planurile pe care le anunţă Sârbu în interviu sugerează că zvonurile despre debarcarea lui din fruntea CME sunt neavenite timp de cel puţin un an. O companie din clasa CME nu-şi poate permite să îndoape piaţa şi acţionarii cu gogoşi pentru ca după câteva săptămâni să anunţe o schimbare radicală de strategie".

Vezi interviul integral (engl.)