Care sunt motoarele publicitatii romanesti in 2012? Teddy Dumitrescu / Publicis a discutat online cu cititorii

de Redactia     HotNews.ro
Marţi, 6 martie 2012, 12:55 Economie | Media & Publicitate


Teddy Dumitrescu
Foto: Hotnews
Piata locala de publicitate a intampinat cu precautie 2012. Un an electoral, un an cu doua evenimente sportive majore, Jocurile Olimpice si Campionatul European de Fotbal, 2012 este marcat in continuare de instabilitate economica internationala. Despre efectele acestora asupra pietei locale de publicitate - care la randul ei trece prin schimbari, de la masurarea audientelor la continutul media - Teddy Dumitrescu, seful  Publicis - parte a grupului international Publicis Groupe, a discutat online cu cititorii HotNews.ro.

Agentia Publicis, fondata in 1995 (sub numele Focus), a devenit partener al retelei internationale Publicis Worldwide in 1995. La sfarsitul lui 2010, Publicis Groupe a preluat agentiile Publicis Romania, Focus Advertising si Publicis Events, integrate atunci in compania Grupul Publicis Communications Services Bucharest.

Fondatorul Teddy Dumitrescu - unul dintre pionierii publicitatii romanesti, intrat in publicitate acum 18 ani, dupa ce in prealabil a lucrat ca producator/prezentator TV si DJ radio - a pastrat conducerea noii companii, in calitate de CEO.

Printre clientii Publicis se numara Orange, Carrefour, Ursus, Renault, Granini, Garnier, Winston​, Tarom.

Nota Redactiei:

  • Puneti intrebari folosind formularul de comentarii de la finalul articolului.
  • Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.
  • Va rugam sa nu adresati mai mult de doua intrebari pentru a da posibilitatea invitatilor sa raspunda la cat mai multe probleme ridicate de cititori.
  • Postarile lungi sau care contin mai mult de doua intrebari nu vor fi validate.
  • Cele mai bune intrebari vor fi preluate intr-un interviu realizat de Costin Ionescu.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3162 vizualizari

  • Publicitatea online (Marţi, 6 martie 2012, 13:36)

    Dimitrie Toma [anonim]

    Care sint costurile publicitatii online in Romania ? Puteti da cateva exemple? Cat de mare este impactul publicitatii online asupra romanilor, vreau sa spun cati romani din 100 cumpara produsul vazut in reclama in cazul produselor alimentare ?
    Puteti da cateva detalii legate de publicitatea pe telefoane mobile ?
    Multumesc
    • r (Miercuri, 7 martie 2012, 11:09)

      Teddy Dumitrescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dimitrie Toma

      1. Nu m-as hazarda sa intru in detalii despre costurile publicitatii online in Romania. Cu siguranta sunt specialisti mai avizati care pot raspunde la aceasta intrebare (de ex. Regiile de media). Top-of-mind, imi vine sa spun ca in Romania costurile sunt mici raportat la alte tari. Totusi, inventarul local costa mai scump decat inventarul international

      2. Publicitatea online are impact, dar nu cred ca s-a facut pana astazi un studiu al IMPACTULUI DE VANZARI, si cu atat mai putin in cazul produselor alimentare

      3. Mobile Advertising is the new buzzword. La noi in Romania progreseaza destul de greu. Deocamdata mobile adv. e interesant pentru ca numarul persoanelor care acceseaza internetul de pe un mobile device (smartphone sau tablet) e in crestere, deci exista un interes pentru a livra mesaje publicitare (in general sub forma de content). Pana sa ajungem insa la cvontextualizare geografica a mesajului, mai e drum lung
  • reclame (Marţi, 6 martie 2012, 13:42)

    Balzac [anonim]

    Ce legatura are instabilitatea economica despre care scrie in acest text si reclamele infecte care apar pe tv? ce treaba are economia cu lipsa bunului simt care trezeste morti in reclamele de acum? sunteti de acord cu mine ca multe reclame de acum (pe posturile mari, nu doar pe otv ca acum 5 ani) sunt de 1000 de ori mai proaste decat cele, putine cate erau, care existau in 1994?
    • r (Miercuri, 7 martie 2012, 11:14)

      Teddy Dumitrescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Balzac

      Hmmm, inteleg la ce te referi. Pai sa vedem cateva posibile motive:

      1. poate ca, din moment ce clientii au bugete mai mici, apeleaza la agentii "mai ieftine" si poate mai putin competente?

      2. poate ca, din moment ce clientii au bugete mai mici, agentiile propun spoturi ce pot fi ralizate cu bugete mici, si atunci, pentru a fi macar memorabile, apeleaza la glume da mai mult sau mai putin prost gust?

      3. poate ca, asa cum observam tabloidizarea continutului TV, era (neplacut dar) normal sa urmeze si o tabloidizare a continutului spoturilor TV?

      Cert este ca nu e OK
  • calitate in publicitate (Marţi, 6 martie 2012, 14:20)

    doi [anonim]

    Mai puteti sa va uitati la pauzele publicitare? Mai e vreo reclama romaneasca, altele decat cele facute de Publicis:) , despre care sa ziceti da domne, e buna? Mai puteti sa intrati pe site-uri pline ochi de reclame si sa pierdeti 10 secunde doar ca sa identificati unde e bruma de continut?
    • r (Miercuri, 7 martie 2012, 11:21)

      Teddy Dumitrescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui doi

      Sunt 2 aspecte:

      (a) prea multa publicitate. Este bizar ca, desi piata media scade in termeni de net spending, numarul mesajelor publicitare creste. Toata lumea stie ca, atunci cand too much is too much, the consumer tunes out. Aici cred ca e treaba proprietarilor de media sa isi faca aceste analize

      (b) calitatea mesajului. Am raspuns intr-un post mai sus, dar mai adaug ceva: un spot TV trebuie sa aiba o idee, trebuie sa te faca sa vorbesti despre acea idee, trebuie sa genereze un good feeling. Mi se pare ca aceasta parte a craft-ului nostru s-a cam pierdut zilele astea :-(
  • optimedia (Marţi, 6 martie 2012, 16:44)

    Oana [anonim]

    ce se mai aude cu agentia optimedia si discutiile acelea care erau avansate inca de acum un an si jumatate?
    • r (Miercuri, 7 martie 2012, 11:23)

      Teddy Dumitrescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Oana

      mi-e teama ca nu pot comenta acest subiect. discutiile erau avansate si continua sa fie la fel de avansate. atunci cand va fi ceva de anuntat, o va face VivaKi
  • politica (Marţi, 6 martie 2012, 18:34)

    R2D2 [anonim]

    Buna ziua,

    Cat si cum credeti ca va conta anul electoral in publicitate anul acesta si ce interes credeti ca vor avea agentiile sa se implice in circul politic?

    Multumesc
    • r (Miercuri, 7 martie 2012, 11:28)

      Teddy Dumitrescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui R2D2

      Anul electoral conteaza.

      Proprietarii de media vor incasa bugete de publicitate electorala.

      Tipografiile si casele de productie publicitara vor avea (mult) de munca (postere, bannere, materiale inscriptionate, etc.), cu speranta ca vor fi si platiti la sfarsit...

      Probabil cateva agentii se vor implica in campania electorala (cunoastem deja suspectii de serviciu :-)
  • continut si publicitate (Marţi, 6 martie 2012, 18:56)

    noi doi [anonim]

    Cand va vedeti reclamele in calupurile emisiunilor cu premieri in pielea goala, cu persoane publice insultate in direct, cu oameni "spulberati de un sofer vitezoman", ce va ganditi despre asocierea asta continut-publicitate?
    • r (Miercuri, 7 martie 2012, 11:34)

      Teddy Dumitrescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui noi doi

      cred ca putem fi cu totii (sau mai degraba unii dintre noi) de acord cu faptul ca televiziunile au probleme cu calitatea content-ului. partea proasta este ca acest content produce rating-uri, deci, ne place sau nu sa recunoastem, majoritatea populatiei urbane 18+ prefera acest gen de emisiuni. ca daca nu, am vedea audiente mari pe TVR Cultural sau TVR2, dar nu se intampla asta, nu-i asa?

      daca as fi cinic, as spune ca emisiunile TV sunt la fel de bune ca noi toti (sau mai degraba ca cei mai multi dintre noi), fiindca noi alegem acel content cu butonul de la remote control
  • intrebari (Marţi, 6 martie 2012, 20:00)

    D.P. [anonim]

    1. In afara de permanentul telecom, ce sectoare ale economiei credeti ca vor impinge publicitatea anul asta? si care e logica dupa care in calupurile tv apar tot mai multe teleshopping-uri, inclusiv seara, cand teleshoppingul era de obicei programat la pranz sau noaptea tarziu?

    3. o curiozitate colaterala, legata de trecutul indepartat, daca vreti sa raspundeti: cand puneati muzica la inceputul anilor '90, muzica aceea era cu licenta / platea cineva pentru difuzarea ei, sau era "de pe caseta", piratata, "la neve"?
    • r (Miercuri, 7 martie 2012, 11:40)

      Teddy Dumitrescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui D.P.

      1. piata de net media va scadea cu 4-5% anul acesta. sectoarele cele mai bine reprezentate vor ramane telecom, retail si FMCG

      2. bizara treaba cu teleshopping-ul. o explicatie ar putea fi faptul ca teleshopping-ul este un model de shared revenue (operator teleshopping si statie TV). deci, o statie, atunci cand are inventar nevandut, plaseaza "spoturi free" de teleshopping, fiindca va recupera ceva din vanzarea produselor

      3. la inceputul anilor '90 muneam muzica de pe vinyl-uri maxi-single (12inch), care in mod evident nu erau "piratate" sau "la neve" :-)
  • pitchuri (Marţi, 6 martie 2012, 21:46)

    Razvan al II-lea [anonim]

    Ce spune domnul invitat de nemultumirile care incep sa se faca auzite public, ca prea multe conturi se dau pe prietenii si spaga si ca atatea pitch-uri se fac doar de ochii lumii?
    • r (Miercuri, 7 martie 2012, 11:47)

      Teddy Dumitrescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Razvan al II-lea

      problema asta exista dintotdeauna. poate ca astazi se aud mai multe voci care discuta acest subiect. intr-o piata cu mentalitati balcanice si latine, n-o sa scapam niciodata de speculatii si alegatii. iti aduc aminte povestea cu 2 barbati care vad o femeie frumoasa pe trotuarul de vis-a-vis. primul barbat spune: uite ce femeie frumoasa. al doilea raspunde: pfff! sigur e o proasta. iar daca nu, sigur e o curva. deci, orice s-ar intampla la un pitch (indiferent ca a fost pe bune sau pe prietenii), sigur cineva va spune ca n-a fost pe bune.

      in tarile mai dezvoltate economic si etic, clientii au rezolvat aceasta problema folosind consultanti de pitch. la noi in Romania acest lucru se practica doar la pitch-uri de media, si doar de cativa clienti multinationali mari
  • motoarele (Miercuri, 7 martie 2012, 0:23)

    Iron Man [anonim]

    Ati spune ca problemele economice din ultimii ani au adancit coruptia din publicitatea romaneasca sau doar au adus-o oarecum in discutie, cvasi-public?


    Si ca sa parafrazez intrebarea din titlu, care ar fi motoarele coruptiei in publicitate?
    • r (Miercuri, 7 martie 2012, 11:50)

      Teddy Dumitrescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iron Man

      (1) doar au adus-o in discutie

      (2) lipsa de transparenta in procesul de selectie a agentiei, dar mai ales etica modesta damboviteana. sa fim seriosi, cata vreme exista coruptie in justitie, ma mir de ce ne mira ca exista coruptie in publicitate :-)
  • doua intrebari (Miercuri, 7 martie 2012, 9:01)

    Dobre [anonim]

    1. Ce parere aveti despre oamenii de publicitate care intra in tot felul de initiative civice/politice/alternative?

    2. Tot legat de asemenea initiative, care atrag si oameni din mediul de afaceri, ce ziceti dumneavoastra ca om de publicitate daca seful unei companii pe care o reprezentati ar intra in asa ceva? Credeti ca este oportun ca oamenii de publicitate si oamenii din companii sa se implice astfel in viata politica?
    • r (Miercuri, 7 martie 2012, 11:56)

      Teddy Dumitrescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dobre

      1. cred in libertatea de opinie. daca un om de publicitate intra intr-o initiativa civica/politica/alternativa, este strict decizia lui

      2. publicis groupe are scris cu litere mari in codul de etica al corporatiei ca atat compania, cat si executivii ei, nu au voie sa se angajeze in campanii politice sau partizane. pe cale de consecinta, eu as descuraja un coleg al meu sa se implice, sau i-as cere sa isi clarifice prioritatile.
  • piata de publicitate (Miercuri, 7 martie 2012, 9:06)

    Piscotar [anonim]

    Buna dimineata,
    Cum va arata publicitatea romaneasca cand va ajunge la capatul pantei negative? Cat va mai rezista la noi modelul dupa care grosul se duce pe TV si restul, cu taraita, se imparte intre radio, outdoor, social media, online si restul?
    • r (Miercuri, 7 martie 2012, 12:13)

      Teddy Dumitrescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Piscotar

      grosul se va duce in continuare pe TV. va fi o batalie mare intre celelalte medii (radio, outdoor, social media, online) va continua sa creasca ponderea activitatilor (non-media) de Trade si CRM
  • economia (Miercuri, 7 martie 2012, 9:18)

    precious [anonim]

    Ce spuneti dvs ca trebuie sa se intample in economie ca sa inceapa companiile sa creasca din nou investitiile de publicitate?
    • r (Miercuri, 7 martie 2012, 11:59)

      Teddy Dumitrescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui precious

      trebuie sa creasca consumul. ca sa creasca consumul, trebuie sa creasca puterea de cumparare si consumer confidence.

      am cateva idei si despre cum poate creste puterea de cumparare, dar (totusi) asta e treaba guvernului si nu a publicitarilor, nu?
  • ce aiface cu 20000 de euro (Miercuri, 7 martie 2012, 9:37)

    robert [anonim]

    Ai un bugetel de 20000 de euro pe un an si vrei sa-l cheltui cu rezultate maxime . Sa spunem ca esti o clinica medicala.

    Pe mana cui l-ai da / pe ce medii ?

    B. Ai cumpara direct de la mediu (statie,site,radio)sau prin agentie ?
    • r (Miercuri, 7 martie 2012, 12:06)

      Teddy Dumitrescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui robert

      imi trebuie un brief mai complet. clinica medicala independenta sau parte a unei retele? localizare geografica? (cartier cu bani sau cartier mainstream?)
      servicii generale sau specializate (si daca da, ce specializari?) corporatii existente in proximitate, da sau nu? (pentru B2B)

      chiar si fara datele de mai sus, as miza pe drop-mail proximitate, publicitate online, PR, abonamente pentru companiile si rezidentii din proximitate (serviciu de mici urgente 24/24 would be a plus).

      ai nevoie de o agentie mica/mijlocie, care sa iti integreze activitatile de mai sus si sa cumpere. ii platesti partial in bani, partial barter (abonamente pentru ei si familiile lor la clinica)
  • mobile (Miercuri, 7 martie 2012, 9:50)

    Skaip [anonim]

    Ce interes exista in piata pentru segmentul mobile si ce face Publicis pentru comunicarea pe mobile?
    • r (Miercuri, 7 martie 2012, 12:10)

      Teddy Dumitrescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Skaip

      interesul pentru mobile e in crestere in strainatate. daca vorbim specific de romania, cifrele sunt relativ mici in valoare absoluta. core business-ul lui Publicis este sa creeze companii memorabile bazate pe idei contagioase care schimba conversatia in categorie. mediile in care se dezvolta ulterior campania nu reprezinta prioritatea #1
  • q (Miercuri, 7 martie 2012, 10:58)

    Dragos [anonim]

    Buna ziua si felicitari pt activitate!
    O intrebare: nu credeti ca ar trebui actualizat cit mai rapid universul audientei masurate pt TV / radio / presa scrisa / online in concordanta cu noile cifre comunicate de INS in urma recensamintului? Stim ca nu sint rezultate definitive, totusi ele dau suficiente indicii pentru o reevaluare serioasa, iar in aprilie vom avea un nou set de date de la INS.
    Militati pentru o reevaluare rapida, sau mai degraba pentru asteptarea rezultatelor finale, anuntata pentru 2013?
    • r (Miercuri, 7 martie 2012, 12:17)

      Teddy Dumitrescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dragos

      Optimedia este membru in Asociatiile profesionale (ARMA, ARA, BRAT) care se ocupa de masurarea audientelor. Nu ar fi fair sa emit o opinie in public inainte de a emite o opinie in interiorul acestor Asociatii profesionale
  • online (Miercuri, 7 martie 2012, 11:00)

    ioana [anonim]

    Cind faceti bugete pentru online, cit de mult conteaza traficul in sine si cit de mult calitatea traficului? Ne puteti da citeva exemple?

    multumesc
    • r (Miercuri, 7 martie 2012, 12:21)

      Teddy Dumitrescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ioana

      Aceasta intrebare specifica va trebui adresata lui Cezar Batog, Directorul General de la Optimedia. Totusi, pe baza observatiilor de pana acum, imi vine sa spun ca se iau in considerare mai multi factori:
      traficul, calitatea traficului, costul, si asocierea cu brand-uri de media puternice/relevante.
  • Newsletterul ca tools de advertising (Miercuri, 7 martie 2012, 12:18)

    Ion Vladescu [anonim]

    Ce parere aveti despre impactul Newsleterului ca modalitate de promovare a serviciilor.

    Defalcat de tot ce inseamna online cat la suta are pondere intr-o miscare larga de promovare online a unui Brand / Serviciu doar emaiul ?

    Ma intereseaza parerea dvs la prima vedere.
    • r (Miercuri, 7 martie 2012, 12:27)

      Teddy Dumitrescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ion Vladescu

      Eu ma bucur cand primesc un newsletter despre un produs/serviciu/subiect care ma intereseaza. In rest, "junk" si "unsubscribe" :-) Deci targeting is key. Mi-e teama insa ca bazele de date existente sunt foarte slabutze la capitolul informatii complementare care sa permita un targeting cat de cat relevant.

      Nu pot estima un % pentru e-mail Marketing din total Online.

      In shimb pot estima un procent de agasare a mea la newsletter-ele primite: >90%


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by