​Cheltuielile globale de publicitate vor creste cu 4,8% in 2012, pana la 489 miliarde de dolari, potrivit celor mai noi predictii ale retelei ZenithOptimedia, citate de Advertising Age. Reteaua de media a conglomeratului de comunicare Publicis Groupe si-a imbunatatit usor prognoza fata de estimarea sa din decembrie, cand aprecia ca la nivel global cheltuielile de publicitate vor creste cu 4,7%. Pentru Europa de Vest si Europa Centrala si de Est, reteaua estimeaza o crestere mai lenta decat cea prevazuta in decembrie.

ZenithOptimedia si-a imbunatatit usor prognoza si pentru anii urmatori: crestere de 5,3% in 2013 si de 6,1% in 2014.

Cresterea cheltuielilor de publicitate in 2012 este mai scazuta in Europa de Vest - unde prognoza a fost revizuita de la 2% in decembrie la 1,5% acum, dar si in Europa Centrala si de Est (6,5%, fata de estimarea de +8% din decembrie). Evaluarea de crestere a pietei la nivel european se bazeaza in special pe faptul ca anul acesta au loc Jocurile Olimpice.

The Guardian noteaza ca in Marea Britanie - tara ce gazduieste Jocurile Olimpice - ZenithOptimedia prevede acum o crestere a cheltuielilor de publicitate de 3,2%, mai putin decat estima in decembrie (3,7%). Pe aceasta piata, Jocurile Olimpice si Campionatul European sunt pilonii unei cresteri incetinite de faptul ca firmele din sectoarele retail si financiar isi reduc substantial bugetele de marketing.

Pe piata americana, ZenithOptimedia prevede o crestere a cheltuielilor publicitare de 3,6% in 2012, de 3,8% in 2013 si de 4,8% in 2014, principalele segmente beneficiare fiind Internetul (+17,8% in 2012) si televiziunea prin cablu (+10%).

Reteaua de media arata ca mari companii cu bugete de marketing mari, precum Unilever, Reckitt Benckiser, Coca-Cola si PepsiCo promit cheltuieli de publicitate mai mari si ca aproape jumatate din cresterea prognozata in intervalul 2011-2014 se datoreaza unui numar de zece tari in curs de dezvoltare, iar o treime - cresterii din patru tari: Brazilia, Rusia, India si China.