Cheltuielile de publicitate online din Marea Britanie ar putea atinge 5 miliarde de lire sterline in 2012, dupa ce, in 2011, companiile au cheltuit in total 4,78 miliarde de lire, potrivit The Guardian, care citeaza ultimul raport IAB-PwC pentru aceasta tara. Raportul arata ca anul trecut piata britanica de publicitate pe Internet a crescut cu 14,4% fata de anul precedent - cea mai mare crestere din 2007 incoace.

Potrivit sursei citate:

  • Este de asteptat ca veniturile din publicitate ale Facebook sa creasca cu 84% in 2012, pana la 175 milioane de lire sterline
  • Cresterea substantiala din 2011 se datoreaza in parte exploziei publicitatii pe tablete si alte platforme mobile, publicitate care a crescut cu 157% in 2011, pana la 203 milioane de lire sterline
  • Piata de publicitate video online s-a dublat fata de 2010, atingand 109 milioane de lire sterline
  • Publicitatea pe platforme mobile si cea video au contribuit la cresterea segmentului de publicitate de tip display, care pentru prima data a depasit pragul de 1 miliard de lire sterline: 1,13 miliarde, cu 13,4% mai mult decat in anul precedent
  • Publicitatea de tip display a beneficiat si de extinderea campaniilor online ale unor companii precum Unilever sau Procter&Gamble, care pana acum au preferat medii traditionale precum televiziunea, presa scrisa sau radio
  • Unii dintre cei mai mari beneficiari ai cresterii publicitatii de tip display este Facebook, care nu isi anunta datele financiare, dar ale carui venituri din publicitate sunt estimate la aproape 100 de milioane de lire sterline in 2011 si ar putea creste cu 84% in 2012, pana la 175 milioane de lire sterline
  • Cheltuielile de publicitate prin motoarele de cautare - piata dominata de Google - reprezinta 58% in totalul cheltuielilor de publicitate in medii digitale in Marea Britanie, crescand cu 17,5% in 2011, pana la 2,77 miliarde de lire sterline.