Raport Gemius in sase tari ECE: Romanii dau cel mai rar click pe reclame. Bannerele - cel mai folosit format de publicitate online, desi genereaza cele mai putine clickuri

de C.I.     HotNews.ro
Marţi, 29 mai 2012, 12:40 Economie | Media & Publicitate


Rata medie de click in ECE
Foto: Gemius
Polonezii dau cel mai des click pe reclame online, in timp ce Romania este pe ultimul loc in Europa Centrala si de Est, din punct de vedere al ratei de click, potrivit ultimului studiu gemiusAdMonitor privind cele mai populare si cele mai eficiente formate folosite in regiune. Studiul, care analizeaza date culese in a doua jumatate a anului trecut, arata ca formatele traditionale de publicitate online sunt cele mai populare in tarile din regiune, chiar daca atrag mai putine clickuri decat formatele de publicitate interactiva.

  • Raportul gemiusAdMonitor a fost realizat de compania Gemius in sase piete europene - Bulgaria, Republica Ceha, Ungaria, Polonia, Slovacia si Romania.Studiul este elaborat periodic de agentia internationala de cercetare online Gemius si se bazeaza pe rezultatele gemiusDirectEffect (server de publicitate pentru agentii si clienti) si AdOcean (server de publicitate pentru publicatii).


Raportul arata ca, dupa ce Slovacia a inregistrat in primul semestru din 2011 cea mai mare rata medie de click (CTR - numarul de click-uri pe o anumita reclama, raportat la numarul de afisari ale reclamei respective), primul loc a fost luat in semestrul al doilea de Polonia, cu o rata de click de 0,6%. Slovacia ocupa locul secund, cu o medie CTR de 0,49%. Romania ocupa ultimul loc in randul celor sase piete analizate, cu o rata de click de 0,23%, aproape de trei ori mai mica decat cea din Polonia.

Raportul mai noteeaza ca formatul traditional al bannerelor obisnuite este cel mai popular in toate tarile incluse in analiza, cu o cota de peste 85% din toate campaniile masurate de Gemius pe cele sase piete. Si aceasta, in pofida faptului ca bannerele genereaza cele mai putine clickuri.

  • In Romania, cota bannerelor online din toate campaniile masurate de Gemius este de 94,5%, desi genereaza cele mai putine clickuri. Campaniile ce apeleaza la formate video au o cota de 4,9%, formatul interstitial - de 4,6%, formatele expandabile - 3,7%, iar preroll-ul - 1,9%, desi are o rata medie de click de peste 6%.

  • Sectorul cu cea mai mare cota de afisari de reclame, in Romania, este "Comert" (25,5%), urmat de "Finante, Asigurari, Brokeraj" (13,8%), "Timp liber" (12,8%), Telecom (11,6%), Auto (7%). Aceste cote nu se regasesc, insa, in datele referitoare la rata de click: pe piata locala, segmentul "Imbracaminte si accesorii" (cota de afisari de 0,7%), ocupa primul loc in privinta ratei de click, urmat fiind de "Timp liber", "Mancare", "Media, carti, CD si DVD", in timp ce segmentele "Comert" si "Finante, Asigurari, Brokeraj" inregistreaza cel mai mic CTR.

Vezi versiunea gratuita a raportului gemiusAdMonitor

Despre raport a scris si Dragos Stanca pe blogul sau, el notand, intre altele, ca: "Romania se mai remarca cu un format cu rata de click 3,64% - dar, daca nu ma insel, nu e chiar "de bine", pentru ca vorbim de un format intruziv [floating si interstitial]. Doar slovacii si bulgarii se mai pot lauda cu rate peste 1%. Presupun ca tot formatele "intruzive" genereaza si acolo ratele astea."








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4041 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    Block (Marţi, 29 mai 2012, 13:31)

    Laur [anonim]

    Romanii au invatat sa foloseasca la browsere, programe de blocare a spam-ului publicitar. Eu unul folosesc cu succes AdBlock. Pagina web e mai curata, nu ca un pom de Craciun, se incarca mai repede, etc. Cat despre "superoferte", stau linistit, nu mai cred in Mos Craciun. Adevaratele oferte nu apar pe bannere si nimic nu e gratis. Mai sunt unele reclame de care nu scap cu programele astea, dar le elimin instant.
    • 0 (0 voturi)    
      Pay! (Marţi, 29 mai 2012, 14:45)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui Laur

      Nu neg ca sunt multe reclame deranjante, de care nu poti sa scapi pt ca nu merge butonul de inchidere samd, insa trebuie sa fim realisti. Vorbim de un continut la care avem acces GRATUIT, deci logica imi spune ca Hotnews sau oricare alt site/business trebuie sa produca bani pentru a rezista pe piata si din moment ce HN nu imi solicita bani pentru a accesa continutul de care sunt interesat, atunci inteleg ca trebuie sa imi fie afisate si reclame. Evident ca poti folosi programe care blocheaza publicitatea, insa asta denota, dupa parerea mea, o lipsa de respect fata de cei care muncesc sa ofere un produs de care esti evident interesat, din moment ce esti aici, pe HN.
      Daca vrei, este ca si cum angajatorul tau vrea sa beneficieze de rezultatul muncii tale, insa nu e interesat in a-ti oferi si o retributie in schimbul ei!
        #showComment()
    • +2 (2 voturi)    
      reclamele sunt pentru fraieri (Marţi, 29 mai 2012, 14:46)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Laur

      Niciodata nu am inteles scopul publicitatii. Cand vreau sa cumpar ceva, ma documentez de fiecare data despre ce optiuni am, ma uit pe teste, recenzii, pe discutiile de pe forumuri etc. La produsele alimentare de obicei ma intereseaza eticheta, sau cumpar o singura data sa vad daca imi place gustul. Reclamele online care scapa de popup blocker / flashblock le inchid din reflex. La televizor, cu cat un producator isi face reclama mai des, cu atat imi pare mai disperat dupa clienti. Presupun ca publicitatea inca functioneaza pe o anumita categorie a populatiei, dar acea categorie e in scadere.
        #showComment()
    • +1 (1 vot)    
      F bine (Marţi, 29 mai 2012, 15:05)

      mm [anonim] i-a raspuns lui Laur

      Inseamna ca romanii sunt destepti si ocolesc cu succes reclamele enervante.
  • +4 (4 voturi)    
    pai daca-s hidoase... (Marţi, 29 mai 2012, 14:00)

    gimini [utilizator]

    Singurele reclame pe care dau click sunt cele de la Google, pentru ca nu se intind, nu se latesc, nu urla la tine, nu acopera juma de ecran, nu te iau la palme daca nu dai click, nu muta butonul de inchidere cand faci roll-over peste ele samd. Altfel zis sunt cele mai civilizate.
  • +4 (4 voturi)    
    Foarte bine... (Marţi, 29 mai 2012, 14:04)

    Damocles [anonim]

    ...ca suntem pe ultimul loc! Nimic nu-i enerveaza mai mult pe romani decat agresiunea asta continua a spamului si banner-elor publicitare! Vrei sa citesti un articol, sau sa accesezi o informatie si te trezesti cu un banner de care nu poti scapa decat peste cateva secunde. Ar trebuie cautate mijloace mai subtile, pentru ca deja, publicitatea de acest tip, ii scoate din sarite pe toti si cred ca efectul este contrar celui asteptat.
  • 0 (0 voturi)    
    Baieti destepti! (Marţi, 29 mai 2012, 15:40)

    sase sase [anonim]

    In general o mare parte din publicitate si mai ales cea de pe internet este mincinoasa.Ea este facuta pentru fraieri care sa muste din momeala si sa cumpere niste produse dubioase.Niciodata nu am cumparat un produs caruia i se facea publicitate agresiva.Amintiti-va de publicitatea facuta pentru FNI si pentru SAFI.Amintiti-va de promovarea diferitelor produse care ulterior cu toata promovarea lor prin publicitate au disparut de pe piata.Din acest punct de vedere romanii sunt baieti destepti ca nu marseaza la asemenea inselatorii.Nu vad nici o deosebire intre publicitatea online si actiunile de phising.Un produs bine facut se promoveaza prin el insusi ,prin calitatile si fiabilitatea sa in timpul folosirii.Singurul serviciu care il face publicitatea de orice fel este o informare despre cam ce se mai produce si ce se mai ofera spre vanzare in diferite domenii.Celelalte aspecte privind calitatea ,pretul ,servvice-ul,garantia ,utilitatea etc trebuie luate cu multa rezerva.Una peste alta publicitatea este de multe ori o forma legalizata de inselatorie.La care unii marseaza,iar altii ii dau cu tifla.Eu ma incadrez in a doua categorie si ma bucur ca multi romani procedeaza asa.
  • 0 (0 voturi)    
    de vina este buna credinta a reclamelor Romanesti (Marţi, 29 mai 2012, 16:57)

    lol [anonim]

    de vina este buna credinta a reclamelor Romanesti.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by