Seful TVR: Le voi cere membrilor Consiliului de Administratie care fac acuzatii calomnioase sa le probeze in justitie. Ce spune Lazescu despre "neadevarurile" diseminate de opt membri CA

de C.I.     HotNews.ro
Marţi, 29 mai 2012, 18:17 Economie | Media & Publicitate


Presedintele-director general al TVR, Alexandru Lazescu, a transmis presei, marti, o ampla pozitie referitoare la acuzatiile pe care mai multi membri ai Consiliului de Administratie al institutiei i le-au adus, intr-o scrisoare deschisa adresata, vineri, presedintelui Basescu si premierului Ponta. Mesajul lui are drept scop sa "clarifice neadevarurile" diseminate de cei opt membri ai CA, iar Lazescu anunta ca le va cere sa probeze "acuzatiile calomnioase" in justitie. El ii acuza la randul sau de "intentia de a intoxica opinia publica si de a destabiliza televiziunea publica, in prag electoral".

  • Opt membri ai CA al TVR au adresat, vineri, autoritatilor o scrisoare deschisa intitulata "Apocalipsa dupa Lazescu", in care le cer sa faca lumina "in ilegalitatile" pe care ei sustin ca le-a comis Lazescu pe perioada mandatului sau. Ei vorbesc in scrisoare de "derapaje si acte de coruptie savarsite de acelasi PDG (presedinte-director general - n.r.)" si sustin ca Lazescu ar trebui sa-si dea demisia. Vezi detalii despre scrisoarea lor.

In mesajul sau de marti, Lazescu afirma ca "demersul de a decredibiliza progresul televiziunii publice si de a-i leza imaginea este penibil, condamnabil, cu atat mai mult cu cat el vine din interior, chiar din partea unor membri CA". El arata ca o parte dintre acestia au facut parte si din Consiliile de Administratie precedente, in care au fost luate decizii care au afectat pe termen lung situatia financiara a TVR.


Pozitia lui Alexandru Lazescu, transmisa marti de biroul de presa al TVR:

Va rugam gasiti in cele ce urmeaza pozitia lui Alexandru Lazescu, PDG al televiziunii publice, fata de acuzatiile recente ale unor membri* ai CA:

"In primul rand, la acuzatiile calomnioase pe care acestia le fac - ex. "savarsirea unor acte de coruptie" - le voi cere acestora sa le probeze in justitie. In al doilea rand, voi clarifica neadevarurile pe care unii membri ai CA le disemineaza in presa, cu intentia de a intoxica opinia publica si de a destabiliza televiziunea publica, in prag electoral. Dumnealor cunosc foarte bine istoricul financiar al institutiei: aproape jumatate din acestia au facut parte din consiliile de administratie anterioare, sub care televiziunea publica a inceput sa intre pe pierdere si sa acumuleze datorii catre bugetul de stat.

*Anne Juganaru (PSD)
Cristian Nitulescu (PSD)
Claudiu Branzan (PSD)
Lucia Hossu Longin (PNL)
Sorin Burtea (SRTv)
Traian Barbulescu (SRTv)
Raico Cornea (minoritati)
Karen Sebesi (UDMR)

1. "(...) Al. Lazescu nu a autorizat plata CAS in ultimii doi ani, de cand a preluat conducerea SRTv"

Pana in septembrie 2011, toate platile electronice - inclusiv contributia la bugetul de stat - au fost autorizate exclusiv de directorul financiar Cipriana Voicu. Abia ulterior, cand Ciprina Voicu s-a retras din motive medicale, eu si actualul director financiar contabil, Mihaela Voicu, am inceput sa autorizam platile institutiei.

Toate deciziile de plata au fost luate in cadrul unui colectiv compus din principalii directori de directii si directorul financiar interimar. Le cer membrilor CA sa probeze aceasta afirmatie.

Un alt neadevar tine de modalitatea in care se fac aceste plati. O minima documentare din partea acestor membri ai CA inainte de a se adresa Presedintelui tarii si Primului-Ministru, respectiv inainte de a face declaratii presei, ar fi limpezit situatia. Este vorba despre Codul de Procedura Fiscala, care reglementeaza maniera de repartizare a sumelor datorate catre bugetul de stat in cazul in care exista popriri pe conturi.

Aici as adauga un comentariu: blocajul financiar al TVR nu ar trebui sa constituie o surpriza pentru membrii CA care, repet, o parte s-au regasit si in consiliile prezidate de domnul Alexandru Sassu, respectiv dl Tudor Giurgiu. TVR a avut unele conturi poprite inca din februarie 2010, cand eu nu eram aici, dar dumnealor erau. Chiar in prima zi la TVR, pe 1 iulie 2010, am resimtit cutremurul financiar al TVR, pe care aveam sa il fac public angajatilor, presei si membrilor Parlamentului, la putin timp dupa. TVR avea o obligatie de plata de peste 5 mil. de dolari catre NBC Universal (incheiat sub conducerea lui Valentin Nicolau), a trebuit sa negociez impingerea acestui termen. Daca nu as fi reusit acest lucru atunci, TVR ar fi intrat in blocaj financiar chiar de la 1 iulie 2010, in prima mea zi de mandat.

2.  "(...) TVR este falimentara, obedienta politic, neprofesionista, intr-un cuvant, dezastruasa"

Situatia financiara este critica, intr-adevar. Fara o restructurare si o indexare a taxei TV, principala sursa de venituri a TVR, institutia nici nu are cum sa revina pe linia de plutire. Insa TVR este departe de a fi "neprofesionista si dezastruasa". Un sondaj CURS din toamna lui 2011 arata ca romanii cred despre TVR ca schimbarea in materie de programe merge intr-o directie buna; ca TVR progreseaza si se modernizeaza; ca este un post care ii ajuta pe romani sa cunoasca lumea; ca este nonviolent, serios si de incredere.

Dati va rog cautare pe Google dupa cuvintele "TVR, sondaj, CURS" si veti vedea cum stam si in materie de credibilitate, obiectivitate sau agenda cetateanului.

3. "TVR INFO - o inventie a d-lui Lazescu, despre care nu a suflat o vorba in CA, pana in ultima clipa"

TVR INFO (lansat in 31.12.2008) nu este o "inventie" a mea, ci a unui CA precedent, dupa cum bine stie toata lumea. Era, mult spus, un canal de televiziune, care difuza preponderent imagini din trafic sau din parcuri. Dar care - sub acelasi CA precedent, din care au facut parte si actualii protestatari - a implicat costuri mari (circa 150 mii de euro pentru ilustratie muzicala in 2009).

Am pus impreuna acest canal pe picioare, cu costuri mult mai mici de operare comparativ cu ale statiilor de stiri private. Iar CA a avut cunostinta de acest lucru. TVR Info are o viziune in spate, cu potential clar de a deveni lider pe piata stirilor de televiziune in cativa ani. A fost prima televiziune de stiri care a dezvoltat o aplicatie care sa le permita oamenilor sa vada stirile pe telefoanele inteligente si pe tablete, in timp real. Apoi am livrat stiri catre aproape un milion de romani din intreaga tara, in urma unui parteneriat cu ZebraPay, companie care ofera servicii de plata electronice prin intermediul unor terminale de tip self-service. Este un parteneriat unic pe piata media, inovator pentru televiziunea publica.

Recent, am lansat un site de stiri, TVRInfo.ro, care agrega continut informational pe care televiziunea publica il produce pentru toate canalele sale. Obiectivul este sa devina unul dintre cele mai importante site-uri de stiri din Romania, iar reactia de dupa lansare este extraordinara, in special in retelele sociale.

Stirile sunt coloana vertebrala a unei televiziuni publice, iar demersul de a capitaliza pe acest segment este cat se poate de firesc.

Demersul de a decredibiliza insa progresul televiziunii publice si de a-i leza imaginea este insa penibil, condamnabil, cu atat mai mult cu cat el vine din interior, chiar din partea unor membri CA. Cum mai putem vorbi despre progres - sau chiar despre o reformare a televiziunii publice - cu o astfel de atitudine?

4. "TVR Interactiv - proiectul de suflet a d-lui Lazescu. Un buget anual de productie de 150.000 de euro, salarii de 60.000 de euro pe luna! CA inca nu a aflat valoarea contractului cu firma "Publyo.com", agreata de dl. Lazescu, care foloseste, insa, o platforma de lucru gratuita pe web(!), rezultatul fiind acela ca SRTV este, probabil, singura televiziune din lume care inca nu are un sistem video web!"

As dori sa le reamintesc domniilor sale ca valoarea contractului la care membrii CA al SRTv fac referire este publica. Informatia a fost trimisa si presei la 18 mai 2012, cu trei zile inainte de lansarea Tvrinfo.ro, noul site de stiri al TVR. Domniile lor primesc si newsletterul electronic saptamanal al TVR, in care informatia se regaseste de asemenea: "Site-ul tvrinfo.ro e dezvoltat in parteneriat cu Publyo, companie desemnata in urma unei selectii de oferte care a avut loc la sfarsitul anului trecut (...).Costul serviciilor de proiectare si dezvoltare web, precum si evaluarea tehnica si mentenanta pe o perioada de 48 de luni se ridica la 14.600 euro".

Bugetul de salarii al angajatilor TVR Interactiv care se ocupa de cele cinci proiecte din zona online programate pentru acest an este de 28.000 euro lunar (inclusiv sporurile prevazute de CCM si contributiile SRTv), deci mai putin de jumatate din suma vehiculata de cei opt membri CA (60.000 euro lunar).

De asemenea, afirmatia potrivit careia "SRTv este, probabil, singura televiziune din lume care inca nu are un sistem video web!" denota fie lipsa de documentare, ca in situatiile descrise mai sus, fie nepricepere, fie rea-credinta. Toate site-urile TVR - tvr.ro, tvrinfo.ro precum si site-uri dedicate unor evenimente precum Eurovision sau Campionatul European de Fotbal - au atat streaming live cat si materiale video inregistrate.
Succesele TVR in materie de webcasting, atat la Festivalul George Enescu, cat si la Selectia Nationala a Eurovision sunt de notorietate. TVR a primit chiar felicitari de la EBU pentru faptul ca Romania s-a aflat in top 5 european la audienta pe Internet a finalei romanesti Eurovision. Membrii CA au fost informati cu privire la aceste lucruri, atat prin comunicatele pe care le primesc o data cu jurnalistii, cat si prin intermediul newsletterului si a Intranetului.

Este ingrijorator faptul ca opt membri ai CA - care detin parghiile financiare si strategice ale serviciului public de televiziune - nu au cunostintele si priceperea minime necesare in intelegerea fundamentala a mecanismului si tendintelor industriei. A nu migra spre web acum, folosindu-te de noile tehnologii, si a nu fructifica tot continutul produs de TVR in cei 55 de ani de existenta - o adevarata comoara, pe care televiziunile private nu o au - ar fi o greseala fatala.

La momentul preluarii functiei, de site-ul TVR se ocupau doar 8 redactori din cei 3.292 de angajati. Traficul site-ului televiziunii publice, cu sase canale, era comparabil cu al unor ziare locale. Ce inseamna acest numar - opt oameni - pentru televiziunea cu cea mai mare productie de pe piata?

Interactivitatea cu publicul nu e un moft, nu e o inventie. E o necesitate. As indrazni chiar sa ii spun salvarea televiziunii publice, pe termen lung.

5. "(...) Sub pretextul ca fotbalul costa mult mai multi bani decat poate aduce din publicitate, Lazescu a cedat catre TV Dolce drepturile pentru toate competitiile sportive importante, contra a jumatate de campionat din Liga lui Mitica! In curand, vom vedea la Dolce meciuri din Campionatul European de fotbal care sta sa inceapa, transmisiuni de la Olimpiada de la Londra, dupa cum am vazut cu totii deja meciuri din Liga Campionilor. Ce a capatat TVR in schimb? 17 meciuri din 34 din Liga lui Mitica din recent incheiatul campionat. Ce a difuzat? Un singur meci!"

Sublicentierea nu numai ca a fost un demers legal, ci si necesar in contextul financiar actual. O solutie care imbinat dorinta de a oferi fotbal telespectatorilor TVR cu importanta reducerii efortului financiar.

In primul rand, cifra de 34 este gresita. TVR a achizitionat 51 de meciuri pe 3 sezoane. Am difuzat un singur meci pana acum din motive strategice. Dat fiind ca oferta TVR in materie de fotbal a fost generoasa in aceasta perioada - Champions League, CE de Fotbal - , vom oferi restul de 50 de meciuri in urmatoarele doua sezoane. Daca am fi achizitionat singuri aceste meciuri, costurile ar fi fost de, poate, opt ori mai mari. Membrii CA au fost informati cu privire la aceste aspecte la momentul respectiv, cand presiunea de a achizitiona Liga I era uriasa. Solutia gasita este avantajoasa si a scutit TVR de multe milioane de euro. In plus, TVR va difuza toate meciurile de fotbal de la CE si toate competitiile principale de la Jocurile Olimpice.

6. "Aceste angajari, cca 600! la numar, au fost aprobate exclusiv de catre dl Alexandru Lazescu, presedintele - director general al SRTV."

Numarul este departe de a fi adevarat. Diferenta dintre iunie 2010 si aprilie 2012 este de 45 de persoane. In conditiile in care am relansat un canal de stiri, am reimprospatat grilele cu productii noi si avem cateva proiecte de dezvoltare pe web de anvergura.

***
Lista de neadevaruri si speculatii din partea celor opt membri CA este lunga, insa nu e demn pentru organizatia pe care o reprezint sa raspund cu aceeasi moneda la atacuri comandate politic. Voi face insa cateva comentarii pe marginea situatiei de fapt actuale:
  • Cei care vor o televiziune publica slabita si hartuita politic sunt mai multi decat cei care o vor puternica. Am spus acest lucru inca din primul meu email catre angajatii TVR si catre jurnalisti, in 2010. Mi-am asumat ostilitatea climatului atunci, asa cum mi-l asum si acum. Mi-am asumat rolul de manager de criza atunci, mi-l asum in continuare.
  • Majoritatea televiziunilor publice europene se afla in suferinta, exista cazuri mai dificile chiar decat in Romania. Unele au fost sicanate politic pana au ajuns sa fie subordonate - prin modul de finantare - direct Guvernului. Altele si-au vazut trunchiata activitatea, pierzand astfel un start important catre viitorul in televiziune, care este digital.
  • Redresarea si modernizarea TVR au fost si raman principalele mele obiective, ca director general al televiziunii publice. Pe palierul dezvoltarii catre web si noile tehnologii, al interactiunii cu publicul, am pus pe picioare multe proiecte, in premiera pentru TVR.
  • Dar mi-e dificil sa imi asum aceleasi obiective si in calitate de presedinte al CA, in lipsa unei coagulari de energii si de preocupari in jurul acestui obiectiv, vital in opinia mea.
  • Apreciez grija colegilor din CA pentru cheltuirea banului public, dar le amintesc totodata ca indecizia CA de pana acum nu a facut decat sa adanceasca starea de fapt actuala. Lipsa de asumare de catre CA - de acum, dar si din mandatele trecute - a unui plan de restructurare din temelii a TVR a condus la rezultatele financiare care se vad.
  • Modul de functionare a televiziunii publice este defect si va ramane defect, legea fiind depasita si permitand intruziunea politicului in administratia televiziunii. Am spus-o si o repet. Ce politicieni au avut curajul, il au sau il vor avea sa schimbe paradigma?"






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1524 vizualizari

  • -3 (7 voturi)    
    Lazescu asta a facut numai de bine la TVRul (Marţi, 29 mai 2012, 18:32)

    costica [anonim]

    Care este in FALIMENT !!!!
    DEMISIA de urgenta, suntem satui de atata incompetenta sfidatoare la adresa natiunii asteia!!
    Parca suntem in filmele cu prosti, asa ne indrugati baliverne de parca situatia evidenta a TVR aflata in FALIMENT, adica in dezastru financiar(sunteti PDG de 2 ani si aveati RESPONSABILITATEA unui management eficient in astia 2 ani - lucru care nu s-a intamplat, dimpotriva !!) nu ne arata clar ceea ce ati FACUT in fapt, adica NU ati FACUT nimic decat ati continuat politica dezastruoasa a predecesorilor Dvs !!
    DEMISIA !!!
  • +5 (9 voturi)    
    In zadar (Marţi, 29 mai 2012, 18:41)

    alex [anonim]

    Domnule Lazescu, in zadar va zbateti. O sa va infulece pesedeii cit de curind si or sa-si puna omul lor, ca sa le tina hangul in campanie si dupa.
    Ce modernizare, ce digitalizare.... Restauratia e mai importanta.
  • +4 (8 voturi)    
    ******* (Marţi, 29 mai 2012, 18:58)

    Cataleya [utilizator]

    In primul rand ar trebui sa se prezinte defalcat, pe fiecare an, pierderile suferite de TVR.

    Pt ca acele 300 de milioane s-au adunat, an de an, incepand cu 2006.
    Este absurd sa-i pui in carca lui Lazescu si cele 200 de milioane adunate de Sassu al PSD-istilor.
    Dar pt asa ceva, "cei 8" care au semnat acea hartie, sunt ori prea prosti ori n-au voie sa gandeasca.
  • +3 (7 voturi)    
    Oricum (Marţi, 29 mai 2012, 19:00)

    Cataleya [utilizator]

    Daca Lazescu are documente clare pt ceea ce afirma, inseamna cei 8 ar trebui bagati in puscarie pt sabotaj sau pt falsa informare a opiniei publice.
    Sigura ca asa ceva este imposibil, pt ca asta le este de fapt meseria.
    Dar daca Lazescu depune la procuratura toate documentele care sa-i sustina declaratiile, cei 8 pot sa fluiere deja a paguba.
    Ba ar fi foarte bine daca Lazescu i-ar da pe ei in judecata pt falimentarea TVR.
  • +2 (4 voturi)    
    Ăștia-s de comă! (Marţi, 29 mai 2012, 19:08)

    Timantius Raptor [anonim]

    Abonamente încasează de la tot fraierul!
    Reclame bagă de ți se urăște!
    Și cu toate acestea, MIRACOL!!! Umblă falimentul după ei!!!
    Păi dacă după toate astea nu ar merita băieții luați la puricat de să le sară fulgii, atunci nu știu ce se mai așteaptă! A, probabil o foarte constructivă prietenie între teveriști și cei de la putere - oricine ar fi fiind aceia...
    • 0 (2 voturi)    
      abonament (Marţi, 29 mai 2012, 20:26)

      surfer [anonim] i-a raspuns lui Timantius Raptor

      @ Timantius Raportor - vrei sa vezi Liga campionilor, Jocurile Olimpce,, campionatul de patinaj, Eurovizionu, Dr. House etc si pentru asa platesti 4 lei pe luna. Cit e biletul la cinema?? Dar la meci pe stadion?? Voi aveti si creier cind va aruncati cu taxa asta?
  • 0 (4 voturi)    
    Mi-e greata! (Marţi, 29 mai 2012, 19:49)

    Paleru [anonim]

    Numai cand il vad pe "neica nimeni" traian barbulescu (cu litere mari nici nu merita sa-i scriu numele!) ca semnatar al scrisorii ma apuca greata! Un impostor, incompetent si un hapsan! Vezi-l Doamne si da-i un sut in fundul ala gras cat portbagajul Daciei si trimite-l in gaura aia de sobolan rosu din care a iesit, ca nu-i mai ajunge!
  • -1 (3 voturi)    
    Dom Lazescu? (Marţi, 29 mai 2012, 19:57)

    Barbarela [anonim]

    De ce nu spun 6 din cei 8 semnatari ai scrisorii, ca pe langa indemnizatia de membru CA sunt si salariati ai SRTV pe zeci de milioane? Inseamna ca si ei au contribuit la dezastrul TVR prin salariile nesimtite!!!

    P.S. Mai corect era Burtea (USL) si Barbulescu (USL)!
  • 0 (4 voturi)    
    Lecitina pt uitare... (Marţi, 29 mai 2012, 20:14)

    bobita [anonim]

    Este adevarat faptul ca TVRinfo nu este creatia dlui Lazescu. Acest proiect a fost demarat de Alex. Sassu, iar Sorin Burtea nu este strain . Tot in 2008 a mai fost infiintat si TVR 3. Sorin Burtea nu isi mai aminteste ? Pacat, pentru ca la conducerea unuia din aceste 2 canale a fost inscaunata chiar asistenta domniei sale! Ce memorie scurta aveti dle S.B.!
  • -1 (1 vot)    
    Astia ne conduc fratilor!!! (Marţi, 29 mai 2012, 20:22)

    Picasso [anonim]

    Documentare? Cunostinte? Pricepere? Intelegere? Buna credinta? Adevar? Profesionalism? Pai cereti prea mult de la unul ca Traian Barbulescu care n-a terminat decat un Institut de Filologie si acum e mare membru CA al SRTV! Datorita competentei desigur! Din cate am auzit asa scrie si pe usa de la biroul lui de la TVR Craiova : CA al SRTV. Pai el e CA-ul? Mai mare rasul, daca n-ar fi de plans. Probabil ca asa va scrie si pe crucea lui : "Aici odihneste robul lui Dumnezeu - CA al SRTV". Mare ti-e gradina!!!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by