Grupul japonez de comunicare Dentsu este pe cale sa preia reteaua britanica de media buying si planning Aegis pentru aproape 3,2 miliarde de lire sterline, informeaza The Guardian, care apreciaza ca tranzactia va schimba ierarhia publicitatii globale, dominata de grupurile WPP, Omnicom si IPG.

The Guardian il citeaza pe seful Aegis, Jerry Buhlmann, potrivit caruia aceasta companie a primit "o oferta foarte serioasa" nesolicitata, ce a determinat discutii bilaterale. Publicatia britanica citeaza analisti potrivit nu este exclus ca Aegis sa primeasca oferte si de la alte mari grupuri, indeosebi Publicis Groupe sau Omnicom, dar ca angajamentul Dentsu si Aegis fata de acest acord este suficient de solid incat sa nu apara schimbari de situatie.

Cel mai mare actionar al Aegis, omul de afaceri francez Vincent Bollore - care controleaza si grupul de comunicare Havas - a vandut, joi, catre Dentsu 15% din actiunile pe care le detine in Aegis, convenind sa vanda si un pachet suplimentar de 5%, mai noteaza The Guardian. Bollore va vinde si restul de actiuni (pana la un total de 26,4%) pe care le detine la Aegis in momentul in care tranzactia se finalizeaza.