Situatia pe piata de publicitate din Europa Centrala si de Est "va incepe sa se schimbe in urmatoarele luni sau anul viitor", avand in vedere ca problemele economice din tarile regiunii "nu sunt la fel de profunde ca cele din Europa de Vest", afirma intr-un interviu acordat HotNews.ro Jose Antonio Espinoza, seful celei mai noi retele globale de media, lansata anul acesta de grupul de comunicare Interpublic. Espinoza, Presedinte International la reteaua de media BPN, care s-a lansat joi si in Romania, a discutat online cu cititorii si a vorbit in studioul HotNews.ro despre piata regionala de publicitate.

Jose Antonio EspinozaFoto: Golin Harris
  • Vezi raspunsurile lui Jose Antonio Espinoza pentru cititorii HotNews.ro in subsolul acestui articol

UPDATE1 Grupul Interpublic a lansat oficial, joi, pe piata locala cea de-a treia sa retea de media, Brand Programming Network, prin transformarea agentiei Brand Connection - parte a grupului de agentii Lowe - in BPN Romania. Romania este cea de-a patra piata dintr-un total de 20 unde este lansata reteaua BPN, dupa India, Polonia si Danemarca. BPN detine o retea proprie de analiza si masurare a performantelor campaniilor integrate de media, tinand cont de ultimele evolutii ale pietei sub influenta social media si a digitalului.

UPDATE 2 Vezi interviul acordat HotNews.ro de Jose Antonio Espinoza:

Interviu Jose Antonio Espinoza - partea I

Interviu Jose Antonio Espinoza - partea II

Interviul - ideile pe scurt:

  • Despre motivul pentru care Romania se numara printre primele piete unde este lansata noua retea de media a Interpublic, BPN: Inainte de toate, grupul IPG Mediabrands a decis sa inceapa cu Romania pentru ca Romania a fost parte din fundatia asigurata de Brand Connection, agentia locala e parte din grupul de companii Brand Connection. Cand grupul a decis sa lanseze o a treia retea, am decis sa folosim activele care existau deja, iar Brand Connection exista pe 17 piete. Acele agentii sunt rebranduite in BPN. Apoi, mai sunt trei mari piete unde BPN s-a lansat deja - US, India si Danemarca, pentru un total de 20. Agentia romaneasca ramane la fel, pastreaza aceeasi clienti.
  • Am avut experienta scaderii bugetelor in multe piete. Continuam sa oferim clientilor aceleasi servicii, iar in prezent calea suplimentara pentru a maximiza investitiile lor este aceea ca stim mai multe despre consumatori, prin date ce rezulta din social media si digital. (...) Le oferim aceste servicii asa incat ei sa nu-si reduca investitia de marketing.
  • Majoritatea pietelor din Europa Centrala si de Est sunt in aceeasi situatie cu cea a Romaniei. Dar problemele nu sunt la fel de profunde ca cele din Europa de Vest. Este mai degraba o etapa prin care aceste economii trec. Suntem convinsi - si este si obiectivul nostru - ca situatia va incepe sa se schimbe in urmatoarele luni sau anul viitor. De aceea am si luat decizia sa investim acum in relansarea acestei agentii (transformarea Brand Connection in BPN Romania - n.r.).
  • Romania are multe asemanari cu economiile latino-americane. Daca te uiti la acele economii, experientele ultimilor ani au aratat ca exista mereu un echilibru - o tara are probleme economice, alta creste. Un client este mai conservator si-si reduce bugetul, altul isi mentine bugetul, iar altul il creste. (...) Acelasi lucru il vedem si in Romania. Unii clienti isi reduc bugetele, dar nu toti reduc toate bugetele simultan - exista mereu un echilibru. Aici exista mult zgomot, dar in realitate cand mergi la clienti nu toti isi reduc bugetele.
  • Despre cum se suprapun, sub influenta social media, activitatile de media si de relatii publice: PR-ul este un pas foarte important in intregul buget de comunicare. Ce vedem este o mare crestere a publicitatii below-the-line. Ca parte a zgomotului pe care il auziti, ca firmele isi reduc bugetele de publicitate, este faptul ca ele reduc cheltuieli in media traditionale, dar nu se tine cont este ca acei clienti isi cresc investitiile in social media si publicitate below-the-line. Acesta este una dintre marile schimbari care se petrec in peisajul media.
  • Despre rolul agentiei de media cand companiile sunt interesate sa comunice direct cu oamenii, in social media: Acum este cel mai bun moment sa afli cum este vazut produsul tau, prin social media. (...) In social media, afli informatii imediat - poti sa asculti, sa auzi, sa participi la conversatii. Este cea mai buna sursa de informatii pe care poti sa o ai. (...) Ca agentie de media, suntem vehiculul care pune cap la cap ceea ce spun consumatorii si simplificam aceste lucruri pentru clienti. Iei informatii din social media pentru a construi o campanie, un media plan. In acelasi timp, folosesti social media pentru a ajunge la acelasi consumator care vorbea despre tine inainte. Si poti sa le influentezi deciziile sau sa ii inveti despre un produs, invatand din ceea ce spun. E un cerc.

Brand Programming Network este o retea de media lansata in 2012 sub umbrela IPG Mediabrands, parte a grupului Interpublic, ce mai include retele precum Initiative si Universal Media (McCann).

Nota redactiei:

  • Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.