Piata raportata a publicitatii online din Romania s-a ridicat in prima jumatate a acestui an la 46,6 milioane de lei (circa 10,2 milioane de euro), in usoara crestere fata de primul semestru al anului trecut, potrivit ultimului studiu ROADS referitor la aceasta piata, realizat de IAB Romania si PwC Romania. Rezultatele studiului au fost prezentate marti in cadrul evenimentului IAB Forum.

Potrivit celei mai noi editii "Romanian Online Advertising Study" (ROADS), valoarea raportata a publicitatii online in primul semestru a fost cu 7% mai mare comparativ cu aceeasi perioada din 2011. La nivelul intregului an 2011, publicitatea online se ridicase la 91,8 milioane de lei (21,7 milioane euro, calculat la cursul mediu anual), din care mai bine de jumatate - 48 milioane de lei (11,34 milioane euro) reprezentau venituri inregistrate de companiile participante in perioada iulie-decembrie.

  • Editia ROADS prezentata astazi se bazeaza pe datele raportate de aceleasi 22 de companii care au participat si la editia precedenta. Studiul nu include toti banii care merg spre companii internationale precum Google sau Facebook.

Ce date mai prezinta IAB Romania, referitor la evolutia pietei in primul semestru al acestui an:

  • sectorul Telecom a dominat, ca valoare, investitiile in publicitate online, fiind urmat "la distanta consdierabila" de sectoarele Auto si Financiar.
  • formatele "embed" sunt cele mai folosite, urmate de formatele interuptive si de continutul sponsorizat

Ruxandra Badila, director Marketing si Dezvoltare PwC Romania, citata intr-un comunicat IAB:

  • "In ciuda contextului dificil de pe piata media din Romania, unde vedem in continuare inchideri de publicatii si restructurari de trusturi de presa, segmentul  publicitatii online a inregistrat o crestere comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut si exista toate premisele ca veniturile din publicitatea online in 2012 sa atinga un nou record istoric. Pe de alta parte, este clar ca jucatorii din domeniu trebuie sa gaseasca noi forme de monetizare a continutului online, iar marii publisheri trebuie sa caute sa aduca la un numitor comun costurile publicitatii in formatele traditionale si cele ale publicitatii online".