Consiliul Concurentei a declansat, in urma unei sesizari, o investigatie pe piata comercializarii serviciilor de media (consultanta si strategie, planificare, dezvoltare si cumparare de media), anunta un comunicat al institutiei. Investigatia se refera la o posibila intelegere intre companiile active pe aceasta piata, in vederea eliminarii concurentei la licitatiile pentru atribuirea conturilor de publicitate ale clientilor din Romania (companii multinationale).

UPDATE 1Potrivit informatiilor HotNews.ro, investigatia are legatura cu Clubul de Media, entitate formata recent de zece agentii de media din Romania, avand drept scop masuri precum dezvoltarea unui Cod de Etica si a unui Ghid de reguli de organizare a unei licitatii, cu criterii de selectie a castigatorilor. Clubul de Media este compus din agentiile Brand Programming Network si Initiative (membre ale grupului Lowe), MEC Romania, MediaCom, Mindshare, Optimedia, Starcom MediaVest Group, United Media, Universal McCann, Zenith Romania. El isi propune sa devina "principalul for de reprezentare dedicat industriei de media".

UPDATE 2Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei pentru HotNews.ro: Sesizarea a fost depusa in urma cu circa trei saptamani de catre un actor din piata media, iar saptamana trecuta am facut controale inopinate in 13 locatii ale unor agenti economici din piata media. Durata medie a unei investigatii este de 2 ani, iar cel mai putin dureaza 1 an.

Legea Concurentei interzice orice intelegeri exprese sau tacite intre agentii economici ori asociatiile de agenti economici, care au ca obiect sau au ca efect denaturarea concurentei, arata institutia citata.

Companiile care coopereaza cu autoritatea de concurenta, in cadrul programului de clementa, pot obtine imunitate la amenda sau reduceri substantiale ale amenzilor.

Vom reveni cu amanunte