Veniturile nete inregistrate in Romania, in cel de-al treilea trimestru, de grupul Central European Media Enterprises (CME), care pe plan local opereaza posturile din reteaua Pro TV, au scazut la 24,5 milioane de dolari, de la 31 milioane de dolari cat a inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut. La nivel de grup, CME a inregistrat in trimestrul al treilea venituri nete de 140,1 milioane de dolari, in scadere cu 25,4 milioane fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit rezultatelor financiare anuntate miercuri de companie.

Pentru intreaga perioada ianuarie-septembrie 2012, CME a inregistrat, in Romania, venituri nete de 92 milioane de dolari, comparativ cu 112,4 milioane in aceeasi perioada a anului trecut.

Profitul operational inainte de depreciere si amortizare (OIBDA) al activitatilor de televiziune din Romania s-a ridicat la 2,2 milioane de dolari, mai putin de jumatate comparativ cu 4,6 milioane de dolari cat a inregistrat in iulie-septembrie 2011. Pe primele noua luni, OIBDA pentru activitatile TV pe plan local s-a ridicat la 9,3 milioane de dolari, comparativ cu 17,3 milioane in aceeasi perioada a anului trecut.

  • In trimestrul al treilea, operatiunile TV din Romania, Republica Ceha si Bulgaria si activitatile Media Pro Entertainment sunt singurele in care CME a inregistrat OIBDA pozitiv. OIBDA la nivel de grup a fost, in iulie-septembrie 2012, de 3,5 milioane de dolari (8,9 milioane in T3 2011), iar pentru primele noua luni ale anului a fost de 64,7 milioane de dolari (85,8 milioane in ianuarie-septembrie 2011).

Pierderea neta inregistrata la nivel de grup a fost in trimestrul al treilea de 32,6 milioane, in scadere considerabila fata de 82,2 milioane in T3 2011. La nivelul primelor noua luni ale anului, pierderea neta a scazut la 43,3 milioane de dolari, fata de 102,3 milioane in ianuarie-septembrie 2011.

Adrian Sarbu, presedinte si CEO al CME, arata intr-un comunicat al companiei:

  • "Rezultatele noastre din cel de-al treilea trimestru si perspectivele pentru intregul an 2012 indica faptul ca pietele unde suntem prezenti nu-si revin. In a doua jumatate a lui 2012, cheltuielile de publicitate nu s-au ridicat la nivelul asteptarilor noastre. (...) Estimarea noastra pentru OIBDA la nivelul anului 2012 este de 130-140 milioane de dolari."