- Pozitia RCS vine dupa ce, vineri, grupul Discovery a anuntat ca postul Discovery Channel a fost scos de pe platforma de satelit a RCS&RDS, Digi, desi acordul de retransmisie expira pe 30 noiembrie. Tot Discovery afirma, vineri, ca RCS respinsese "toate ofertele noastre comerciale" desi "nu am cerut, in niciun moment al negocierilor, cresterea tarifelor pentru distributia canalelor noastre" si arata ca RCS eliminase deja postul Discovery World din toate pachetele sale, iar posturile TLC si Animal Planet - din unele pachete.
- Disputa vine in conditiile in care RCS isi extinde activitatile de televiziune cu doua noi posturi proprii - Digi World si Digi Life, pentru care a primit licente audiovizuale in septembrie a.c.. Tot RCS a fost implicat in ultima vreme intr-un amplu conflict cu posturile Intact, conflict ce a culminat cu scoaterea Antenelor din grila platformei de satelit Digi, in primavara acestui an.
In comunicatul de luni, RCS&RDS arata ca "nu intentioneaza sa renunte la difuzarea canalelor documentare ci doar sa le inlocuiasca pe unele dintre acestea". Compania sustine ca sumele solicitate de Discovery, fiind in dolari americani, au crescut continuu in ultimii ani si ca nu poater accepta pozitia Discovery care "in plina criza economica mondiala, solicita sa i se garanteze un anumit nivel de venituri".
Intrebati de HotNews.ro daca este vizata scoaterea Discovery si din pachetele de cablu, reprezentantii RCS&RDS s-au limitat sa spuna ca ceea ce poate fi comunicat se regaseste in pozitia anuntata astazi. Fata de ceea ce au anuntat in aceasta pozitie, reprezentantii operatorului au tinut sa mai precizeze ca "echivalentul in lei al sumelor solicitate de Discovery in 2012, care este de doua ori mai mare decat al celor din 2008, cum precizam in comunicat, este de trei ori mai mare decat in 2005".
Comunicatul transmis luni de RCS:
Bucuresti, 26.11.2012
Reactie RCS & RDS relativ la prezenta canalelor Discovery in reteaua Digi TV
RCS & RDS nu intentioneaza sa renunte la difuzarea canalelor documentare ci doar sa le inlocuiasca pe unele dintre acestea.
Compania noastra nu poate fi de acord sa continue difuzarea canalelor Discovery, cu plata unor tarife de 3 ori mai mari decat cele pentru alte canale similare, pentru toti abonatii sai, in conditiile in care cota medie de audienta a canalelor Discovery este de aproximativ 1%. Nu putem accepta principiul: 1% doresc si 100% platesc!
Intrucat tarifele Discovery au fost intotdeauna in DOLARI SUA, desi abonamentele noastre sunt platite in LEI, sumele solicitate de grupul Discovery, numai pentru Romania, au crescut continuu de-a lungul anilor, indiferent de criza economica sau de ratele de schimb valutar. Astfel, echivalentul in lei al sumelor din 2012 este de DOUA ORI mai mare decat al celor din 2008, adica o crestere cu 100% in 4 ani.
Argumentele legate de criza economica, de scaderea puterii de cumparare a consumatorilor sau de impactul ratei de schimb valutar, nu au fost niciodata acceptate de grupul Discovery. In ultimele saptamani, grupul Discovery a acceptat pentru prima data sa discute despre anumite concesii, dar acestea nu rezolvau problemele de fond, venind doar in perspectiva intreruperii difuzarii canalelor sale la terminarea contractului.
Compania noastra nu poate accepta pozitia grupului Discovery, care, in plina criza economica mondiala, solicita sa i se garanteze un anumit nivel de venituri, indiferent de calitatea emisiunilor canalelor sale, de vechimea acestora, de numarul de repetari si de volumul publicitatii transmise de canal, in dauna emisiunilor propriu-zise.
Grupul Discovery a refuzat propunerea noastra de a crea un pachet distinct, care sa contina toate canalele sale, la un tarif stabilit de Discovery, pachet disponibil abonatilor interesati, dar fara costuri nejustificate pentru abonatii care nu il solicita.
RCS & RDS va difuza in continuare canale documentare de calitate, produse de furnizori reputati, dar nu va accepta ca abonatii sai sa fie fortati sa suporte costuri nejustificate, la presiunea oricarui furnizor care doreste sa isi realizeze planurile, in detrimentul lor.
s-au nesimtit la greu.
aveti dreptate cu discovery : numai repetari de emisiuni.
ii dati afara ca v-ati facut voi canale pe aceeasi nisa.
si voi veti incepe sa repetati sa vedem cit
Discovery are emisiuni expirate si reluari fara numar. Cine doreste poate urmari pe internet programul, tradus.
RCS a venit cu programe competitive pe acelasi nisa. Sper sa nu se plafoneze din primul an...
E capitalism - concurenta, Deci sa NEGOCIEM - nu esti dispus? : LA REVEDERE
In ciuda tuturor amenzilor pe care le-au primit de la OPC, in continuare, RCS/RDS mentine clauzele penalizatorii la denuntarea contractului de catre clienti. Ca urmare, daca vreau sa ma mut la UPC, nu pot, cata vreme n-a expirat anul pe care este valabil contractul cu RCS. Sint prizonierul acestor snapani, care printr-o politica anticoncurentiala (ce numai in jungla de la noi scapa nepedepsita) a decis sa scoata Discovery din grila, desi era unul dintre putine posturi educative. Ce urmeaza? Mezzo? National Geographic? si or sa le inlocuiasca cu ce? Digi Muzica si Digi Geografie?
Este revoltator cat de abuzati sintem noi, clientii, de acesti snapani si cat de lipsiti de orice protectie in fata practicilor lor monopoliste.
Alte intrebari?
Articolul 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 224 din 24 martie 2008, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 84
Dreptul consumatorului la denuntarea sau rezilierea contractului nu poate fi Anulat sau restrans de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti, in cazurile prevazute de lege, aceasta fiind considerata nula de drept.
Drepturile partilor referitoare la o justa despagubire nu vor fi afectate in cazul denuntarii unilaterale."
"
Drept care, daca ma duc acum RCS si le spun ca vreau sa reziliez contractul, ca nu mai au Discovery, pot sa o fac, dar ma pun sa platesc despagubiri. Ca ei.. vezi doamne.. n-au incalcat contractul. Exact de asta spun ca sint niste snapani. Pentru ca decizia pe care o iau clientii este bazata pe o informatie falsa sau ascunsa bine: posturile din grila nu sint garantate, ci numarul lor.
http://goo.gl/rs1bC
Cei mai mari operatori acolo:
- Sky
- Virgin
- BT (Discovery indisponibil complet; posibil sa apara in 2013)
Stii care e culmea? Nici DD-TV nu apare in UK. Nici in pachetul de baza, nici in ala extra. Si?
E SINGURUL MOD in care poti trata cu o firma. Petitiile si lamentarile sunt fix zero.
Eu de 4 ani am Dolce si sunt multumit. Mai sunt si altii, atat pe cablu cat si pe satelit. Reziliati contractele chiar daca platiti penalizari si gata.
Pe linga documentare mi-as dori, totusi si niste canale de stiri cu reputatie (vezi CNN ori BBC), care nu se regasesc in nici una din grilele furnizorilor nostri de cablu. Se-aude, nenea RDS&RCS?
eu nu ma mai uit la tv de cativa ani, si de un an nici abonament tv nu mai am.
si nu ii duc lipsa :)
Asta distorsioneaza puternic piata si duce la concurenta neloaiala.
Era firesc ca RCS sa vrea sa renunte la Discovery din momentul in care li s-au aprobat canale proprii.
La fel si cu Nasul TV, nu e difuzat desi e gratuit la difuzare dar ei au posturi proprii de stiri si nu le convine concurenta.
CNA este vinovata pentru ca nu intelege cum functioneaza concurenta in acest domeniu.
Sa renunti la canalele Discovery este o mare pierdere pentru mediul social, erau singurele canale de caliate, cu rol important in cresterea nivelului de cultura publica.
In rest avem o cloaca, avem antene si alte porcarii care distrug orice urma de normalitate.