UPDATE RCS&RDS a transmis, joi seara, intr-un e-mail adresat abonatilor sai, ca televiziunile "Digi Animal World si BBC Entertainment vor inlocui Animal Planet si Discovery Channel, care ies din grila la 1 decembrie", scrie Mediafax.
"Pregateste-te de aventuri extraordinare cu noile canale din grila de programe Digi TV: Digi Animal World si BBC Entertainment. Cele mai noi documentare si emisiuni, de la cele mai mari case de productie, cele mai interesante episoade te vor tine cu sufletul la gura, alaturi de noi, incepand cu luna decembrie", se spune in e-mailul transmis abonatilor RCS&RDS.
In acelasi mesaj electronic se mai spune: "Canalele Digi Animal World si BBC Entertainment vor inlocui Animal Planet si Discovery Channel, care ies din grila la 01.12.2012".
Scoaterea canalelor Discovery din retelele de cablu ale RCS&RDS s-a produs in cateva ore, pe parcursul serii de joi, inainte cu o zi ca acordul de retransmisie intre Discovery si RCS sa expire (acordul expira pe 30 noiembrie).
RCS&RDS a depus la CNA cerere de licenta pentru introducerea in grila Digi TV incepand cu 1 decembrie 2012 a canalului BBC Entertainment, in locul Discovery Channel, iar de la 1 ianuarie 2013, si a canalului BBC Knowledge. Reprezentantii CNA au precizat joi pentru HotNews.ro ca cererea RCS a venit miercuri tarziu si ca au transmis operatorului ca nu poate face aceasta modificare decat dupa ce Consiliul isi va exprima acordul intr-o sedinta viitoare si ca trebuie sa aduca completari cererii depuse la CNA, in conformitate cu legea.
Discovery Channel, principala televiziune din portofoliul companiei Discovery, a pierdut aproape 50% din piata de distributie TV din Romania, odata cu scoaterea sa de pe retelele de cablu si de pe platforma digitala Digi a RCS&RDS, au declarat, pentru Mediafax, mai multe surse din piata media.
Potrivit legii, CNA are la dispozitie 30 de zile pentru a aproba modificari de grila, dar de obicei astfel de subiecte sunt discutate mai repede in sedintele Consiliului.
- Discovery a anuntat vinerea trecuta ca RCS&RDS - post care isi extinde activitatile de televiziune cu doua noi posturi, Digi World si Digi Life - a scos postul Discovery Channel de pe platforma de satelit Digi TV, in conditiile in care "acordul de retransmisie intre Discovery si RCS expira pe 30 noiembrie". Televiziunea preciza ca nu a cerut in nicium moment cresterea tarifelor si ca operatorul ii respinsese toate ofertele comerciale.
- Luni, RCS&RDS raspundea printr-un comunicat in care afirma ca "nu poate fi de acord" sa plateasca, pentru a difuza canalele Discovery, tarife "de 3 ori mai mari" decat pentru alte canale similare si preciza ca "nu intentioneaza sa renunte la difuzarea canalelor documentare, ci doar sa le inlocuiasca pe unele dintre acestea".
- Miercuri, Discovery a revenit cu o pozitie in care isi exprima teama ca "actiunile RCS&RDS ii vor priva pe abonatii sai de 6 canale" - inclusiv cel mai urmarit canal de documentare, Discovery Channel - si isi exprima deschiderea sa continue negocierile cu RCS, in conditiile in care acordul actual de retransmisie expira pe 30 noiembrie.
Pup (dar e serios)!
Asta spune multe despre modul in care RCS isi considera clientii.
De stiut, in bucuresti, singurele agentii care sunt deschise pana luni, sunt in cora pantelimon si auchan titan.
Eu am ajuns in seara asta la ei si am depus o reclamatie in care solicit rezilierea contractului de catv pentru datorita modificarii grilei de programe fara nici o notificare! e a doua oara cand se intampla acest lucru! Nu e fraier cine o face, sunt fraieri aceea care inghit fara sa zica nimic!
Baietii sunt acoperiti, conform punctului 4.2 din anexa de furnizare a serviciilor catv singura lor obligatie este sa ne furnizeze 90 de canale. Ca acestea pot fi numai despre manele sau elodia daca asa dicteaza interesul lor economic, nu ti-o comunica nimeni la semnarea contractului.
Somnul ratiunii naste monstrii!
Adevarul e ca in ultima vreme cam exagerau aceste programe cu reclamele iar in show-urile lor se punea din ce in ce mai putin accentul pe educatie si pe long term gain.
Un reality check le prinde bine, si un pic de varietate pt popor sa vada si canale tv alternative (gen bbc, poate mai bune) este binevenita.
It's just tv people, nu-i sfarsitul lumii, keep kalm and carry on ;-)
Bineinteles ca noi, ca romanii, in loc sa ne intrebam acum daca RCSRDS isi respecta contractele si sunt corecti, discutam de calitatea programelor Discovery... Tipic! De parca de aia le scot din grila, de grija noastra, ca au scazut calitativ, dupa ce ne-au intrebat si noi am fost de acord.
In ritmul asta, in 2 - 3 ani vor avea 30 de posturi de nisa, pe care nu le vor redistribui concurentei, 70% din piata, control 0 pe pretul abonamentelor. E definitia practicilor de monopol, dar cei pusi sa ne apere de asta dorm...
Somn usor!
abonamentul tv e tot 25/32 ron de ani de zile.
Am sa protestez fata de aceasta atitudine a celor de la RCS-RDS mai ales ca sunt abonatul lor.
Spirit antreprenorial de jungla se cheama ce face RCS-ul in Romania si in nici o tara civilizata si reglementata nu li s-ar permite sa faca treaba asta.
Eu unul nu am abonament la ei, nici nu osa am vreodata din cauza politicii pe care o duc, dar observ cum va lasati adormiti cu chestii de genul: "Programele Discovery oricum scazusera calitativ", bla-bla... si peste 2-3 ani cand o sa va creasca abonamentele abia atunci va pica fisa si incepeti sa va vaitati.
Dupa mine, e un caz de manual de practici anticoncurentiale si de acaparare de piata si chiar astept pe cineva cu niste contraargumente logice sa ma combata.
Tot ce a adus RCS este metoda obtinerii de exclusivitati interzise celorlalte firme, pentru a le scoate pe acestea de pe piata.
Aceasta este o inovatie romaneasca, interzisa in UE
http://www.guardian.co.uk/media/2010/mar/31/ofcom-sky-sports-price-cut
Personal, cred ca programele Discovery Channel au scazut enorm de mult in calitate...o multime de emisiuni sunt in reluare la reluarea reluarii...apoi publicitatea enorma care este din 15 in 15 min. Ca si continut, cei de la Discovery au taiat din continutul programelor pt a-si face loc minutelor de publicitate. Pe de o parte este de inteles ca vor sa isi atraga cat mai multi bani, dar pe de alta parte calitatea programelor lasa de dorit.
Luand in considerare toate aceste lucruri, este posibil ca RDS sa fi spus celor de la Discovery "Stop! Continutul programelor dvs. au scazut in calitate, publicitatea este de fapt programul principal, iar voi vreti tot aceeasi bani ca acum 3-4 ani! NU SE POATE! Ceva nu e in regula!"
Acum, exista variante ca RDS sa rezolve problema. Sa puna canalele Discovery intr-un pachet special, la un anumit cost, si cine chiar doreste sa vada Discovery sa plateasca. Pt asta insa, cred ca cei de la Discovery trebuie sa vina cu o alta propunere de contract...parerea mea...
Personal urmaresc mai mult programele Viasat, cu un continut foarte diversificat si foarte bine realizat, History Channel si DaVinci.
Inainte urmaream foarte mult Travel&Living, dar de mai bine de 2 ani au niste emisiuni penibile...au disparut emisiuni foarte interesante...sau le-au pus la o ora la care nu se uita nimeni.