Conflictul Discovery-RCS, la CNA: RCS "profita de pozitia dominanta", "nu a negociat cu buna credinta" / "Tocmai Discovery s-a bucurat de o pozitie dominanta"

de C. Ionescu     HotNews.ro
Marţi, 4 decembrie 2012, 15:55 Economie | Media & Publicitate


Disputele dintre Discovery Networks si RCS&RDS, companie care a scos posturile de televiziune Discovery din grilele sale, a ajuns marti la CNA. Reprezentantii Discovery au acuzat distribuitorul ca profita de pozitia sa dominanta pe piata si de lipsa bunelor intentii in negocierile pentru mentinerea posturilor Discovery in grilele sale si au cerut CNA sa se consulte cu Protectia Consumatorului si Consiliul Concurentei, unde a transmis, de asemenea, reclamatii. Reprezentantii RCS au raspuns afirmand ca Discovery ar fi cei care profita de pozitie dominanta. CNA, care a primit saptamana trecuta o cerere sa aprobe modificarile din grila RCS, a decis sa amane discutiile pana pe 18 decembrie si sa ceara, pana atunci, opiniile Consiliului Concurentei si ale ANPC.

In reclamatia sa adresata CNA, Discovery afirma ca prezenta sa "pe piata romaneasca este amenintata de refuzul RCS&RDS de a negocia in buna-credinta cu noi. Operatorul a refuzat sa incheie un nou acord de retransmisie cu Discovery Networks si a dat dovada de lipsa de buna credinta in negocieri. Credem ca RCS&RDS dispune de o pozitie dominanta in piata si se foloseste de aceasta pozitie pentru a ne impune clauze contractuale injuste".

  • Cum s-a desfasurat confruntarea Discovery-RCS&RDS la forul audiovizual

Ce au spus reprezentantii Discovery
Kerry Kent, Vicepresedinte Discovery Networks pentru politici publice si reglementare:
  • Consideram ca nu este o relatie pur comerciala. Este ceva mult mai ingrijorator si care vizeaza CNA, ANPC si Consiliul Concurentei. Toate cele trei institutii invocate au obligatii sa se asigure ca legea romaneasca protejeaza consumatorul si asigura o competitie corecta.
  • E un principiu inscris in dreptul european si in cel romanesc - asigurarea unui tratament nediscriminatoriu si corect
  • Comportamentul RCS RDS arata ca compania este pregatita sa abuzeze de pozitia sa de cel mai mare operator din piata si detinator al unor canale proprii. Comportamentul forteaza furnizorii de continut in a accepta contracte nefavorabile
  • Avand in vedere gravitatea situatiei, consideram ca o decizie privind scoaterea programelor din grilele RCS ar trebui amanata
  • RCS a comunicat oferta lor de a avea un pachet separat, contra cost, dar credem ca acesta creeaza un prejudiciu pentru consumator, care ar fi obligat sa plateasca de doua ori
  • Pentru a putea sa functionam pe piata din Romania si pentru ca telespectatorii romani sa aiba acces la programele noastre, avem nevoie de o reactie imediata de la autoritatile competente.
  • Initial, contractul cu RCS&RDS urma sa expire pe 31 martie pentru toate posturile. Tatonarile au inceput, de fapt, cu un an inainte.
  • Dincolo de chestiunile tehnice legate de contractul nostru cu RCS, este o chestiune de reglementare - daca operatorul poate sa scoata Discovery din grila inainte de o decizie a Consiliului Concurentei privind acuzatia ca RCS&RDS are o pozitie dominanta
  • Am sesizat deja Consiliul Concurentei si Protectia Consumatorului in legatura cu acest caz

Ada Roseti, Discovery Networks CEEMEA:
  • Avem un departament de cercetare foarte puternic pentru a vedea ce doresc telespectatorii. Anul acesta am desfasurat sapte cercetari de piata
  • Stiu sigur ca niciun alt canal de cablu din Romania nu se poate lauda cu un numar atat de mare de premiere precum Discovery
  • Avem programe care sunt programe vechi de sase-opt ani si programe foarte noi cu succes extraordinar

Ce au spus reprezentantii RCS&RDS:
  • Reprezentantii Discovery au vorbit de o eventuala pozitie dominanta. In schimb, noi am considerat ca tocmai Discovery s-a bucurat de o pozitie dominanta si a incercat sa-si impuna propria dorinta
  • Faptul ca acest contract a fost prelungit de trei ori denota ca noi am dorit sa negociem
  • Au mai vorbit de faptul ca un abonat ar trebui sa plateasca de doua ori daca aceste canale ar fi in pachet special. Daca ar fi pastrate in baza, pentru aceste canale ar trebui sa plateasca toti abonatii RCS
  • Cu o seara inainte am reusit sa incheiem un acord cu un alt furnizor, BBC.
  • Daca nu am fi scos aceste canale Discovery si le-am fi difuzat dupa 30 noiembrie, cand a expirat contractul, acest lucru ar fi constituit o infractiune.
  • Nu cred ca are relevanta acest acord al CNA in relatia pur comerciala dintre furnizor si distribuitor
  • E clar ca in fiecare stat european autoritatea de reglementare reglementeaza chestiunile de baza Pentru pozitia dominanta, abuz de pozitie dominanta si alte discutii exista cadrul legal oferit de Consiliul Concurentei.
  • Cu privire la Legislatia audiovizualului - ganditi-va si va rog sa analizati situatia in care compania RCS&RDS se afla in momentul incheierii contractului. Am negociat pana in ultimul moment. Expirand contractul, am fi incalcat legislatia audiovizualului si legislatia dreptului de autor continuand sa difuzam programele.
  • Pozitia lor de negociere e inflexibila in ceea ce priveste trei aspecte esentiale - numar garantat de abonati, toate canalele sa fie preluate si anumite canale in pachetul de baza. Va rog sa aveti in vedere cine are pozitie dominanta
  • Am sustinut si sustinem ca nu se pune problema ca vrea cineva sa elimine din grila pe cineva. Interesul comun e ca abonatii nostri care vor Discovery sa aiba posibilitatea sa o faca. Le-am spus sa ne lase pe noi sa facem structura de servicii, nu ni le impuneti
  • Suntem dispusi in continuare la negocieri care nu sunt sterile
  • Intrebarea unui membru CNA: In timp ce dvs (RCS) spuneti ca negociati cu buna credinta, spuneti abonatilor prin SMS ca Discovery iese din grila si intra BBC (...) sa inteleg ca daca veti continua cumva cu Discovery, le veti avea si pe cele de la BBC si pe cele de la Discovery? Raspuns: Cat timp contractul cu BBC e in derulare, nu putem renunta la posturile BBC. Am continua cu ambele
  • Intrebarea unui membru CNA: Dvs vorbiti despre interesul consumatorului. Dar cand ati facut oferta de programe, de baza, pentru consumatori, ati avut si Discovery. Ati inselat interesul consumatorilor? In privinta obligativitatii de a informa cu 30 de zile inainte abonatii in legatura cu modificarea structurii de programe - ati facut-o? Raspuns: Discovery a subventionat pretul pachetului de baza. Cand incheiem un contract comercial, se garanteaza un anume numar de abonati, insa Discovery solicita toti abonatii, asta inseamna pachetul de baza. Informarea consumatorilor s-a facut prin pagina web, prin SMS si prin programul TV, nu pot sa spun o data anume. Nu puteam cu 30 de zile inainte pentru ca nu stiam.

Raspuns Discovery la declaratiile reprezentantilor RCS&RDS:
  • Felul cum au prezentat situatia e chiar interesant.
  • Oferta de pret detaliata pe fiecare canal au primit in vara
  • Oferta de pachet separat: nu e politica noastra sa promovam canale intr-o astfel de forma. Insa intreb, RCS vinde programe separat? Nu. Ca si consumatori, nu avem in acest moment posibilitatea sa alegem tot ce vrem.
  • Despre oferta noastra: Ceea ce am vrut in cele zece luni, sa luam legatura, sa avem o discutie constructiva a fost sa vedem ce se va intampla cu programele noastre. Nu putem cere un numar garantat de abonati de la o companie care un numar in continua schimbare de abonati - ce am vrut a fost sa intelegem care canale vor fi in baza si care in pachetele suplimentare.
  • Nu am primit niciodata o contrapropunere.


Comentariile membrilor CNA:
  • Cristina Trepcea: Ar trebui sa asteptam sa vedem cum se pronunta Consiliul Concurentei. Felul cum este distribuita puterea noastra si a ANCOM ne lasa mai spre sfarsitul procedurii.
  • Ioan Onisei: Si eu cred la fel. Cred ca primii care pot interveni sunt cei de la Protectia Consumatorului.
  • Narcisa Iorga: As distinge cele doua actiuni - asteptarea unui punct de vedere al Consiliului Concurentei, care poate sa dureze si doi ani de cea de sanctionare a distribuitorului de servicii, care a modificat grila fara acordul CNA. Vreau sa pastram acelasi standard pentru toate situatiile - am mai aplicat acest articol pe alte situatii
  • Valentin Jucan: Legea e batuta de propriul ei continut. Ei stiu bine ce fac - toti. Legea e folosita in interes propriu. Stiau ca vom ajunge aici si ca nu putem lua o decizie. Cred ca e foarte important ca viitorul consiliu sa propune guvernului - daca tot e preocupat de urgente - sau parlamentului sa fie modificata legea. Sa ne intrebam: un cablist poate sa faca ce vrea, sa aiba mai mult de jumate din grila canale proprii? Cand vor veni aici Euronews, Bloomberg, Eurosport? Daca legea audiovizualului era asa de problematica de trebuia modificata de urgenta, de ce nu au facut-o si in acest sens?
  • Ioan Onisei: (tinand cont de precedentele create de procesele RCS-CNA - n.red) In conditiile in care nu mai e un contract, se poate sa primim o decizie nefavorabila a curtii cu privire la o decizie de sanctionare. Ceea ce nu ne impiedica sa dam o decizie de sanctionare
  • Lorand Turos, membru CNA, a propus o amanare a deciziei privind aprobarea modificarii de grila a RCS&RDS.
  • Christian Mititelu: Nu stim cum se va comporta viitorul CNA, daca nu vor aparea probleme cu noii membri. Nu stim daca vom putea sa ne incadram in termenul de 30 de zile. (...) nu poti sa defavorizezi un furnizor extern - mi se pare in spiritul european o incalcare a regulilor. Mi se pare ca trebuie sa ne si consultam cu Protectia Consumatorilor, nu numai cu Consiliul Concurentei. (...) Daca amanam, ar trebui sa stabilim si un termen pana cand amanam


Reclamatia Discovery legata de "Eliminarea abuziva a canalelor Discovery din reteaua RCS&RDS"

In reclamatia sa, Discovery afirma ca RCS profita in relatia cu Discovery de o "pozitie dominanta" pe piata si ca "nu a negociat cu buna credinta" pentru preluarea canalelor in grilele sale. Discovery arata ca transmite in Romania opt canale si a desfasurat investitii masive in piata romaneasca: 3 feeduri dedicate, Scoala Discovery (in parteneriat cu Guvernul roman), programe care promoveaza Romnia in peste 100 de alte tari in care Discovery e prezent.

Ce spune Discovery in reclamatia adresata CNA:

  • In acest moment, prezenta Discovery pe piata romaneasca este amenintata de refuzul RCS&RDS de a negocia in buna-credinta cu noi. Operatorul a refuzat sa incheie un nou acord de retransmisie cu Discovery Networks si a dat dovada de lipsa de buna credinta in negocieri. Credem ca RCS&RDS dispune de o pozitie dominanta in piata si se foloseste de aceasta pozitie pentru a ne impune clauze contractuale injuste.

Discovery, despre "pozitia dominanta" a RCS:
  • RCS&RDS este de departe cel mai mare furnizor pe piata, dispunand de o marja semnificativa, avand 3,2 milioane de abonati in Romania, cu 2 milioane mai mult decat cel mai apropiat competitor al sau.
  • Evaluarea pozitiei sale dominante ar trebui sa ia in considerare: Caracteristicile modelului de afacere al distribuitorului - modelul celor mai multi operatori se bazeaza pe incurajarea clientilor sa cumpere servicii triple sau cvadruple - un consumator este de multe ori "legat" de un singur furnizor, prin reduceri si ca urmare a dificultatilor de comutare; Caracteristicile furnizorului de canale tematice - trebuie sa fie prezent pe toate marile retele de distributie TV pentru a avea succes, pentru ca modelul sau de afacere se bazeaza pe atragerea de venituri din publicitate si pe veniturile de la operatori de retele de distributie TV
  • Cu cat baza de abonati e mai mare, cu atat creste posibilitatea operatorului dominant sa exercite presiuni in relatiile comerciale cu tertii. Crestere semnificativ puterea de negociere in relatia cu furnizori de canale precum Discovery. Daca lipseste de pe o retea dominanta, un furnizor de canale tematice pierde ambele surse de venit.
  • Faptul ca RCS este si furnizor de programe ii intareste pozitia comerciala


Discovery, despre faptul ca RCS "nu a negociat cu buna credinta":
  • Discovery a incercat sa renegocieze un nou contract pe parcursul ultimelor 10 luni si a acceptat pana in prezent 3 prelungiri ale contractului actual
  • RCS a cerut, in singurul raspuns scris la ofertele noastre, RCS a cerut drepturi depline de a selecta, modifica sau exclude unilateral oricare sau toate canalele noastre de pe platforma proprie.
  • Propunerea comerciala initiala a Discovery a fost inaintata pe 26 februarie a.c., RCS nu a agreat nicio intalnire pana pe 31 mai. Alte 4 luni au trecut inainte ca RCS&RDS sa fie de acord cu o intalnire de follow-up pe 29 septembrie. In tot acest timp, Discovery a prezentat mai multe propuneri detaliate, fara a primi o contra-propunere.
  • Pe parcursul acestei perioade, RCS&RDS a dezvoltat propriile sale canale, care vizeaza in mod direct canalele Discovery. Noile canale lansate de RCS&RDS concureaza direct cu principalele noastre trei canale din Romania: Discovery, TLC si Animal Planet.
  • O dovada in plus a felului in care RCS&RDS isi abuzeaza pozitia este faptul ca propriile canale, Digi World si Digi Life, au fost incluse automat in pachetul de baza in timp ce pentru niciunul dintre canalele Discovery nu a existat o varianta tehnica sau comerciala de a fi prezente in acest pachet.
  • O parte din programele Discovery au fost intrerupte inainte de expirarea contractului
  • Cererea RCS&RDS de a inclue BBC Worldwide channels in grila sa pentru a inlocui canalele Discovery este o dovada in plus ca incearca sa ne blocheze accesul in piata si ca nu a existat un interes real pentru negocieri corecte cu Discovery.
  • Am facut deja o sesizare catre Consiliul Concurentei








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4003 vizualizari

  • +5 (7 voturi)    
    sunt in dilema (Marţi, 4 decembrie 2012, 16:22)

    UglyKidJoe [utilizator]

    Ca si abonat RCS ce sunt, pot spune ca 80% din timpul petrecut de mine pe tv(nu foarte mult) era pe Discovery(fan MythNusters), acum chiar nu stiu de ce mai platesc abonament Extra. Si chiar vorbeam cu un prieten ca sunt multumit de serviciile lor. Mi-au tras-o!
    • +4 (8 voturi)    
      Corect (Marţi, 4 decembrie 2012, 17:00)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui UglyKidJoe

      Si eu vreau DOAR acel pachet extra cu Doscovery si HBO. Corect ar fi sa iti alegi singur canalele care te intereseaza si sa platesti doar pentru ele. Pe de alta parte as platii chiar in plus doar sa nu-mi mai apara latrine alea de antene...pentru ca nu ai posibilitatea de a le elimina cu acel decodor...
      Oricum RDS, daca nu gasesti o solutie in 15 zile renunt la toate contractele cu voi tv, internet, telefonie.
      Deja stang oferte.
      • 0 (0 voturi)    
        Eliminare din decodor (Marţi, 4 decembrie 2012, 21:24)

        senator [utilizator] i-a raspuns lui rov

        Există posibilitatea tehnică de a elimina un program din grilă. Apeşi buton List de pe telecomandă, apoi buton verde Editare, apoi dai în jos până la Ştergere, confirmi cu Da şi... gata!
        • +1 (1 vot)    
          a fost odata (Miercuri, 5 decembrie 2012, 8:25)

          Zeroth [utilizator] i-a raspuns lui senator

          Cabd ai facut ultima oara treaba asta? Dupa u;tima actualizare de soft nu mai poti sterge programele. Le poti doar parola.
          In curand nu vei mnai putea nici schimba canalul cand sunt reclame. Cum? Pai vor fi reclame pe toate ccanalele la aceeeasi ora. Cand detii totul ce te-ar impiedica?
        • 0 (0 voturi)    
          ... (Miercuri, 5 decembrie 2012, 10:29)

          a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui senator

          Asta nu inseamna ca nu platesti pentru el...
  • +5 (9 voturi)    
    Acum urmeaza postacii RDS-ului sa-si faca treaba ! (Marţi, 4 decembrie 2012, 17:18)

    bogdan_2 [utilizator]

    O sa vina sa ne spuna cat de vechi sunt programele furnizate de Discovery, ca sunt foarte bucurosi ca RDS-ul a loat o decizie atat de "curajoasa", si alte mizerii. Chiar am ramas trasnit cand am vazut cat de mizerabila poate fi aceasta companie, si la ce tertipuri josnice se supune, este ca si politicienii!

    Dar ce nu ne spun postacii RDS-ului este faptul ca in contract este stipulat faptul ca RDS-ul se obliga sa anunte prostimea pentru orice modificare a grilei de programe cu 30 de zile inainte, dar nu au fact-o!
    Ce nu ne spun postacii este ca, daca RDS-ul este asa de ingrijorat de cei 99% care nu se uita la Discovery de ce nu a ieftinit abonamentle dupa ce au scos Discovery?

    Pentru mine RDS este la fel de mizerabila ca si politicienii romani.
    • +3 (5 voturi)    
      Si ne mai spun ceva domnii postaci (Marţi, 4 decembrie 2012, 17:53)

      xvlad [utilizator] i-a raspuns lui bogdan_2

      Ca posturile Digi sunt mai bune, fara reluari si fara reclame. Sa vedem si peste un an daca tot fara reluari si fara reclame vor fi. Normal ca sunt fara reluari, abia au inceput sa emita, nu poti relua ce n-ai difuzat. Si normal ca fara reclame, o sa aiba reclame dupa ce-o sa castige audienta. Si cum or sa castige audienta mai repede si mai repede? Scotand Discovery-ul!
    • -3 (3 voturi)    
      Adevărul e la mijloc (Marţi, 4 decembrie 2012, 21:31)

      senator [utilizator] i-a raspuns lui bogdan_2

      Mie mi se pare că cei de la Discovery sunt cei cu gura mare şi încearcă să impună celor de la RDS un pachet baban. Iar RDS, care nici ei nu sunt uşă de biserică, le-au dat 4M şi le-au spus că o să le dea şi flit cu programele proprii proaspăt scoase.
      Observaţia aia cu 30 de zile e justificată. Trebuia ca RCS să încheie negocierile cu Discovery cu 30 de zile înainte de expirarea contractului şi să anunţe plebea. Pe de altă parte, dacă au băgat alte programe... se cam compensează. Oricum, infexibilitatea, aroganţa şi gura spartă a celor de la Discovery m-au scârbit total. De ce oare este expresia aia perfidul Albion?
    • +1 (1 vot)    
      ai dreptate... (Miercuri, 5 decembrie 2012, 10:23)

      lucyan [utilizator] i-a raspuns lui bogdan_2

      dar faza cu anuntatul in 30 zile cine o respecta?
      eu sunt abonat la upc si schimba canalele cand vor, apar unele noi, dispar altele, este o porcarie, nici ca numar nu mai corespund, pentru ca, nu-i asa, noi avem un pachet cu un anumit numar de programe...
      corect ar fi ca pachetul sa-l alegi singur, sa nu fiu obligat sa suport toate mizeriile de televiziuni, indiferent ca sunt romanesti sau straine, sa [platesc in functie de programele selectate, atunci sa vedem cine mai vrea otv, canal d, anateme si irealitati, ddtv, euforia, romantica, etc...
      sunt canale pe care nu ma uit niciodata, chiar nu merita, de ce trebuie sa le platesc?
      ps inca un lucru, a scazut cumva abonamentul tvr, ala pe care il platim pe factura electrica, ca tvr si-a redus considerabil posturile, si nici nu ne-a intrebat nimeni...
      CNA ce face in acest caz? sau tvr fiind o televiziune uslasa, cu emisiuni mai mult in reluare, nu se supune acelorasi reguli?
  • -3 (5 voturi)    
    Meh (Marţi, 4 decembrie 2012, 17:28)

    bobo21 [utilizator]

    In ultimii ani Discovery a mers din ce in ce mai mult pe reality tv, la pachet cu pseudo-stiinta (teoria conspiratiei s.a.m.d.) Viasat i-au depasit. Pana si teleenciclopedia de pe TVR era mai interesanta.

    Hai cu BBC Knowledge mai repede!
    • +3 (5 voturi)    
      Si ce daca? (Marţi, 4 decembrie 2012, 18:00)

      xvlad [utilizator] i-a raspuns lui bobo21

      Eu cred ca a fost depasit de mult de NG.

      Cu toate astea, cand ma uit la TV, ordinea preferintelor este: NG, Discovery, Viasat.

      Deci RDS-ul mi-a luat locul 2 din preferinte. Eu la alte posturi nu ma uit. OK, ma mai uit la competitii sportive din cand in cand si la Vocea Romaniei. Deci de ce sa fiu bucuros, asa cum sugereaza diversi pe aici? Nu conteaza, putea sa fie si ultimul, important este ca e unul din cele cateva posturi la care chiar ma uitam.

      Si toate astea ca sa faca ei audienta la Digi...
  • -1 (7 voturi)    
    discovery nu mai e ce a fost (Marţi, 4 decembrie 2012, 17:38)

    mihaimc [anonim]

    cu tot respectul pentru acest canal cu care am crescut, discovery nu mai este ce a fost. calitatea programelor este cel putin indoielnica (plin de reality show-uri cu padurari si vanatori de rechini). totusi consider ca decizia rcs-rds este oarecum abuziva (desi nu-mi atinge interesele), dar mai cred ca o cale de mijloc poate fi gasita (un pachet extra pentru canalele tematice, gen science, investigation, etc; si introducerea in "baza" a discovery channel)

    in alta ordine de idei, digiworld are documentare infinit mai bune decat cele ale canalelor discovery (si aici ma refer la documentarele BBC oferite de digiworld, nu la cele de umplutura).
  • +2 (6 voturi)    
    Abonat RCS (Marţi, 4 decembrie 2012, 18:52)

    adiv45 [utilizator]

    Ma simt frustrat, pentru ca pachetul Discovery era ceea ce ma interesa cel mai mult si cred ca am sa renunt la serviciile RCS. Deocamdata, chiar daca unii sustin altceva, Discovery este cel mai calitativ pachet de documentare de pe piata.
  • +1 (3 voturi)    
    Apropo... (Marţi, 4 decembrie 2012, 20:16)

    RazTaz [utilizator]

    A primit cineva vreun SMS de la RCS? Ca eu nu. Interesanta sustinerea, ca ar fi anuntat lumea de schimbarea grilei...prin SMS.
  • -3 (3 voturi)    
    Dar ce se intampla la TVR nu intereseaza ? (Miercuri, 5 decembrie 2012, 6:02)

    NicolaeA [utilizator]

    Dar ce se intampla la TVR nu intereseaza pe nimeni ? De ce dracu platesc obligatoriu taxa tv la niste posturi la care nu ma mai uit de ani buni ? La ce este buna o televiziune cu mii de salariati care e mai slaba decat una particulara cu 100 de salariati ? daca TVR ar avea calitatile BBC as mai putea intelege, dar e departe de a fi cazul ! Concluzia: jos taxa TVR si radio !
    • 0 (0 voturi)    
      cultura, "tzarane"! (Vineri, 7 decembrie 2012, 13:42)

      zab [utilizator] i-a raspuns lui NicolaeA

      aia particulara e mai buna doar in perceptia ta de mojic, pentru ca-ti da tie sa vezi ce vrea mintea ta odihnita, adica femei semiimbracate, manele si caterinca. tvr iti da ce ar TREBUI sa vezi. uita-te si tu la calitatea documentarelor bbc, alta televiziune PUBLICA, si la calitatea celor discovery, una PRIVATA. oricum sunt aproape inexistente, le cumpara de la alti producatori (uita-te la sfarsitul documentarului, dupa "scris" sa vezi cate sunt PRODUSE de discovery).
  • +3 (3 voturi)    
    pozitia de forta este a distribuitorului (Miercuri, 5 decembrie 2012, 9:05)

    ..13 [utilizator]

    Clar RDS nu a dorit sa negocieze si a fortat incetarea contractului pentru care a pregatit programe proprii alternative.

    Minima obligatie/procedura de a isi informa clientii nu a fost respectata ceea ce dovedeste inca o data ca isi urmareste interesele fara sa ii pese de clienti si de furnizorii de programe.

    In mod normal trebuia sa existe o analiza a consumului de programe si vazuta situatia.

    Nu stiu cum poate sa judece protectia consumatorului daca un instrument important - consumul de programe Discovery din grilele RDS nu sunt cunoscute. Poate insa le stie...
    • 0 (0 voturi)    
      asigurare (Vineri, 7 decembrie 2012, 14:10)

      zab [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      negocierile in astfel de medii sunt continue, nu cum te duci tu la targ si te tocmesti cu vanzatorii romi sa-ti faca reducere 2 lei la papuci. in momentul in care rds a realizat ca exista posibilitatea de a nu incheia un nou contract cu discovery (pentru ca acestia respingeau orice propunere*), s-a asigurat ca va avea programe cu care sa le inlocuiasca pe acestea.

      ____________________
      * discovery a respins chiar si o propunere arhidecenta, daca pot sa zic asa, aceea de a crea un pachet extra, cu un pret ales de ei, care sa contina programele lor.
  • 0 (2 voturi)    
    50%-50% (Miercuri, 5 decembrie 2012, 11:08)

    gio85 [utilizator]

    Asa am sarit si eu in sus cand am aflat. Apoi am inceput sa urmaresc digi life/world si sunt destul de ok. Insa nu ar strica si postrurile Discovery. Cel mai mult imi lipseste Science si TLC. Si asa sunt destul de putine, ca sa nu spun aproape inexistente posturi tv ce merita urmarite. Ne-au mai ramas cele cu documentare, ca restul sunt varza. Daca tot platesc o suma de bani sa am si eu 5-10 posturi pe care le pot urmari cu placere. Concurenta nu e un lucru rau, pana la urma te obliga sa oferi si o calitate mai buna a programelor. Decat antene, canale si alte minuni mai bine sa apara posturi gen Discovery/digi/ viasat etc.....


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by