Ordonanta de urgenta care schimba Legea audiovizualului, nepublicata inca in Monitorul Oficial, este "determinata de factori politici care nu au o intelegere completa a mecanismelor pietei" si este o "interventie abuziva a statului" pe o piata media unde "functioneaza perfect echilibrul dintre cerere si oferta", spune Stefan Iordache, sef operational al grupului de comunicare Leo Burnett si vicepresedinte al Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR). La randul sau, consultantul Iulian Comanescu, editor The Industry, arata ca in privinta acestei ordonante vede "mai degraba o miza de business, decat una politica". Stefan Iordache si Iulian Comanescu au discutat online despre publicitatea TV si efectele ordonantei.

Stefan Iordache si Iulian ComanescuFoto: Colaj foto
  • ​Ordonanta de urgenta pentru modificarea Legii audiovizualului a starnit proteste nu doar din partea unor membri CNA si a cablistilor, ci si din partea agentiilor de publicitate. Textul, asa cum a circulat el in ultimele versiuni, incearca sa reglementeze, fara consultari publice, circuitul banilor in publicitatea TV, cu efecte precum limitarea rabaturilor aplicate de agentii sau plata directa de la clientul de publicitate la statia TV.

Stefan Iordache - sef operational al grupului de comunicare Leo Burnett si vicepresedinte al Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) si consultantul Iulian Comanescu - editor al publicatiei de specialitate The Industry (Intact Media Group) au discutat despre publicitatea TV si efectele ordonantei.

Agentiile de publicitate au reactionat fata de ordonanta de urgenta prin luari de pozitii si apeluri la dialog atat din partea IAA Romania (asociatie ce reuneste media, agentii si clienti de publicitate) cat si din partea asociatiei agentiilor, UAPR.

Ordonanta, asa cum a fost transmisa ea ca "proiect", dupa adoptarea in sedinta de guvern, catre CNA arata intre altele ca:

  • achizitionarea de spatiu publicitar TV nu poate fi facuta de un interimar decat in numele si pe seama clientului;
  • orice oferte de pret pentru publicitatea TV, prezentate de intermediari beneficiarilor, vor fi confirmate in mod obligatoriu cu radiodifuzorul;
  • obiectul achizitionarii va fi platit direct de client radiodifuzorului, in baza facturii emise de radiodifuzor;
  • orice rabat sau avantaj tarifar acordat de radiodifuzor trebuie sa figureze pe factura;
  • intermediarii nu pot sa primeasca alta plata sau contraprestatie decat cea care le este platita de catre beneficiar.

Nota redactiei: Pentru coerenta si relevanta discutiei, nu vom aproba comentariile care nu contin intrebari, nu se refera la temele anuntate sau constau in atacuri la persoana.