New York Times a castigat anul trecut, pentru prima oara, mai multe venituri din abonamentele cititorilor, atat pentru editiile tiparite cat si pentru online, decat din publicitate, potrivit rezultatelor publicate joi si citate de agentia AFP.

Aceste rezultate sunt un rezultat si al strategiei de dezvoltare a abonamentelor pe internet: grupul avea la finele lui decembrie 668.000 de abonati, cu 13% mai mult decat trei luni mai devreme.

"In schimb, mediul publicitar ramane dificil", a recunoscut directorul general al grupului, Mark Thompson.

Veniturile din publicitate au scazut cu 5,9% pe durata anului trecut, la 898 milioane de dolari. Veniturile din abonamente (inclusiv online) si din vanzari au crescut in schimb cu 10,4% in 2012, la 953 milioane de dolari.

Pe ansamblu, grupul a reusit sa depaseasca asteptarile in 2012 si a incheiat anul cu un profit net de 133 milioane dolari, fata de o pierdere de 40 de milioane in 2011.

Cifra totala de afaceri in 2012 a crescut cu 1,9% la 2 miliarde de dolari.

Pentru trimestrul in curs, grupul se asteapta la o crestere de circa 5% a veniturilor din abonamente.

Actiunile grupului cresteau miercuri dimineata cu 11,53%, la 9,19 dolari.