CNA a decis, marti, sa transmita posturilor Antena 3, B1 TV si Realitatea TV scrisoare de atentionare in legatura cu felul cum au prezentat rezultatele exit poll-ului la referendumul privind proiectul Rosia Montana, desfasurat in judetul Alba concomitent cu alegerile parlamentare din decembrie. Decizia a tinut cont de faptul ca nu au fost prezentate detalii legate de felul cum a fost realizat sondajul. Membrii CNA au spus ca e nevoie de o actualizare a Codului audiovizual, asa incat acesta sa tina cont de specificul sondajelor de tip exit-poll, care pot sa nu aiba o acuratete foarte mare.

  • Asociatia Alburnus Maior reclamase ca respectivul referendum fusese prezentat initial, pe baza exit poll-ului realizat de CCSB, drept valid; ca nu au fost prezentate date privind desfasurarea sondajului (metodologie, cine l-a comandat, perioada etc.); ca din relatarea datelor ar reiesi ca proiectul Rosia Montana este sprijinit de majoritatea populatiei locale.

Reprezentantele Asociatiei care au venit marti la CNA au argumentat ca din prezentarea sondajului reiesea ca 74% din populatie ar sprijini proiectul, pe cand acest procent se refera la numarul de sustinatori din totalul participantilor la referendum, referendum invalidat.

Mai multi membri CNA au aratat ca este vorba despre un sondaj de tip exit-poll, ce masoara in ziua votului, iar posturile au prezentat datele rezultate la iesirea de la urne, nu rezultatele finale ale referendumului. "Pe baza unor astfel de sondaje, unii au adormit presedinti si s-au trezit nimic", a afirmat Valentin Jucan, membru CNA. Membrii Consiliului au apreciat insa ca e nevoie de mai multa acuratete in Codul Audiovizual in ceea ce priveste prezentarea datelor exit-poll la televiziuni.

  • Christian Mititelu, membru CNA care la o discutie precedenta pe aceasta tema fusese acuzat de colega sa Narcisa Iorga de faptul ca s-ar afla in conflict de interese pe acest subiect, dar care a respins acuzatiile, nu a luat parte la discutiile de astazi pe tema referendumului Rosia Montana.