Minusurile pe termen lung ale reducerilor de preturi
„Focalizarea atentiei numai pe pret constituie un prim pericol. Nu numai pretul este de interes, iar daca noi, jucatorii din piata, credem ca e un avantaj competitiv pe termen lung, inseamna ca avem o problema, pentru ca oricine poate veni cu un pret mai mic sau cu unul la fel si atunci ne pierdem avantajul”, a precizat Ioana Iosif.
Al doilea risc este un razboi al preturilor in care nimeni nu vrea sa intre pentru ca nimeni nu iese invingator dintr-o astfel de disputa.
„Al treilea pericol este alterarea perceptiei consumatorului despre ceea ce cumpara. Este un aspect care trebuie sa ne preocupe foarte mult, deoarece, cu cat cerem mai putin pe un produs sau un serviciu, cu atat valoarea lui, ca si perceptie in piata, scade. Un alt risc este ca, la un moment dat, toate aceste reduceri ajung sa afecteze calitatea produselor si serviciilor pe care le oferim, pentru ca trebuie sa facem anumite compromisuri. In acest caz, tot ce inseamna discount curat poate sa insemne pierdere de profituri si scadere de business pe termen lung.”
Discounturile pot duce, de asemenea, la crearea de stocuri in gospodarii, clientii fiind tentati sa cumpere mai mult decat au nevoie, pe perioada reducerilor. Acest lucru va afecta raportul cerere-oferta de pe piata, respectiv potentialele profituri in viitor.
„Un pret redus poate fi o rezolvare de moment si o rezolvare rapida, dar poate diminua sansele de crestere a afacerii pe termen lung. Astfel ca trebuie sa ne intrebam inainte de a face discountul daca acesta este singurul mod in care putem aduce valoare produselor noastre. In mod sigur pretul conteaza si va conta in continuare, insa extrem de important este sa luam in consideratie si alternativele, pentru ca ele exista si le putem introduce treptat, intr-o pondere din ce in ce mai mare in obisnuintele de cumparare ale clientilor, astfel incat ei sa valorizeze si altfel de promotii”, a recomandat Ioana Iosif, dand ca exemplu de reusita campania Lumea Dinozaurilor, derulata de Mega Image. „Ei au ales sa faca altceva decat promotie strict pe pret. Consider ca pe timp indelungat e un castig mare pentru ei, in termeni de imagine, si sunt convinsa ca au atras multi clienti noi.”
Evenimentul interactiv Trade Marketing Congress, organizat de revistele Piata si Modern Buyer, a avut ca obiectiv principal cresterea eficientei actiunilor de trade marketing in FMCG.

Când marketingul ne păcălește să cădem în capcana consumului irațional/ Sunt diamantele valoroase sau nu?
Medicii de familie admit că unii dintre ei au refuzat să își programeze pacienții la vaccinarea împotriva COVID-19 și recomandă "utilizarea celorlalte 6 modalități de programare"
VIDEO Autostrada A1 Sibiu - Pitești: Cum arată acum lucrările avansate de pe prima secțiune
VIDEO. A lăsat jobul din City-ul londonez pentru a cumpăra o clădire monumentală părăsită de pe o insulă grecească, pe care a transformat-o în hotel de lux
VIDEO REPORTAJ Libearty Sanctuary, cel mai mare sanctuar de urși bruni din Europa/ Care este populația reală de urși? Cât de mare ar trebui să fie ea?