Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT) a lansat, luni, o aplicatie pentru detectarea automata a tuturor mesajelor publicitate de tip display, afisate pe orice site web, adica si pe site-uri care nu sunt membre ale organizatiei, arata un comunicat de presa. Potrivit primelor date oficiale, BRAT a identificat in luna martie a.c. un numar de 15.700 de bannere unice, grupate in circa 2.600 de campanii rulate pe mai multe de 1.200 de site-uri, peste jumatate - 8.200 de bannere - reprezentand publicitate distribuita pe Google.

Potrivit comunicatului de presa, aplicatia de tip spider a fost lansata dupa o perioada de dezvoltare si testare de mai multe luni. Pentru inceput, monitorizarea mesajelor publicitare de tip display cuprinde informatii despre prezenta campaniilor publicitare pe fiecare site, iar peste cateva luni vor fi furnizate si date referitoare la volumele de afisari pentru fiecare campanie prezenta.

Aplicatia identifica toate mesajele publicitare afisate - bannere flash, imagini, text.

BRAT livreaza aceste informatii in aceeasi aplicatie de raportare a datelor de monitorizare pe care o foloseste si in cazul monitorizarii publicitatii in presa scrisa, radio si outdoor.