Piata raportata de publicitate online din Romania s-a ridicat, in 2012, la 22,1 milioane de euro (98,6 milioane de lei, calculat la cursul mediu anual), potrivit celui mai nou studiu ROADS referitor la aceasta piata, studiu dat publicitatii astazi. In al doilea semestru al anului trecut, valoarea pietei locale de publicitate online a fost de 11,6 milioane de euro (calculat la cursul mediu anual), fiind pentru prima data cand valoarea in lei depaseste 50 de milioane.

PwC Romania, care realizeaza acest studiu in parteneriat cu IAB Romania, a prezentat datele in cadrul evenimentului Digital Publishing and Advertising Day. Potrivit datelor din studiu facute publice astazi:

  • valoarea totala raportata a pietei de publicitate online din Romania in 2012 - 98,6 milioane lei
  • cresterea fata de 2011 (in lei): 7%. Se inregistreaza o crestere usoara si in cazul valorii calculate in euro
  • Valoarea pietei in primul semestru a fost de 46,6 milioane de lei, iar in al doilea semestru din 2012 - de 52 milioane de lei
  • cresterea in S2 2012 fata de semestrul precedent a fost de 11%, iar cea fata de S2 2011 - de 8%
  • In noiembrie si decembrie 2012, veniturile din publicitate inregistrate de participantii la studiu au depasit, in premiera, 10 milioane de lei. Pe de alta parte, anul trecut a fost primul cand luna septembrie a marcat o scadere a pietei fata de lunile iulie-august
  • Principala categorie de clienti de publicitate cu mari investitii in publicitate online a fost Telecom, urmata la o distanta considerabila de categoriile Financiar si Auto. Urmeaza, in top 5, categoriile Bauturi si Cosmetice
  • Cel mai frecvent utilizate formate au fost: formate embedded (lider detasat, dar cu o pondere in usoara scadere), urmat de formate interuptive si de continut sponsorizat

Studiul a fost realizat pe un esantion de 22 de companii - acelasi numar ca in cazul precedentelor studii semestriale - acestea reprezentant circa 1400 de site-uri din Romania. Studiul nu include toti banii care merg spre companii internationale precum Google si Facebook, ci doar sume intermediate de companiile romanesti participante la studiu.