Compania-mama a Pro TV, Central European Media Enterprises (CME), a inregistrat in primul semestru al acestui an venituri nete considerabil mai mici comparativ cu primele sase luni ale anului trecut - 317 milioane de dolari, fata de 378 milioane in ianuarie-iunie 2012, potrivit datelor financiare anuntate miercuri. CME a inregistrat la nivel de grup o pierdere operationala inainte de depreciere si amortizare (OIBDA) de 13,6 milioane de dolari, comparativ cu un OIBDA pozitiv de 61 milioane in S1 2012. Romania este piata unde CME a inregistrat cele mai bune rezultate - venituri nete de 96 de milioane de dolari si profit de 8,9 milioane in primele sase luni ale anului.

La nivel intregului grup CME, activ in sase piete central si est-europene (Romania, Bulgaria, Croatia, Republica Ceha, Slovacia, Slovenia), pierderea operationala in primul semestru a fost de 5,6 milioane de dolari, fata de un profit operational de 23,6 milioane in primul semestru al anului trecut. Pierderea neta raportata este de 41 de milioane de dolari, fata de un profit net de 3 milioane in S1 2012.

Comunicatul prin care sunt anuntate rezultatele il citeaza pe Adrian Sarbu, presedinte si CEO al CME, potrivit caruia:

  • "In prima jumatate din 2013, ne-am executat strategia cu fermitate. Am asigurat o crestere de doua cifre a preturilor pentru publicitatea TV in Republica Ceha si o crestere de o singura cifra in celelalte tari, la angajamentele semnate. Am crescut tarifele pentru retransmisie in Romania si Bulgaria, care, in anii urmatori, este de asteptat sa creasca de peste doua ori fata de 2012. Am rascumparat o datorie de 206 milioane de euro cu ceea ce am obtinut din ofertele noastre de capital facute pe parcursul trimestrului. Produsele noastre au performante mai bune decat anul trecut.
  • Privind in urma, veniturile mai mici din Republica Ceha au avut un impact asupra rezultatelor noastre financiare in al doilea trimestru si in prima jumatate din 2013, in conditiile in care anumiti clienti-cheie de publicitate au acceptat doar recent preturile noastre mai mari.
  • Privind in viitor, ne asteptam ca tendinta de scadere a cheltuielor de publicitate sa se rastoarne in a doua jumatate a lui 2013, pe baza initiativelor noastre in privinta preturilor. Credem ca executarea cu succes a strategiei noastre readuce compania pe calea cresterii in 2014".

Romania este tara unde CME a inregistrat cele mai bune rezultate, in randul pietelor unde activeaza aceasta companie. CME a decis, la inceputul anului, sa renunte la rebate in relatia cu agentiile de publicitate, agentii care au semnalat inclusiv in Romania o crestere a preturilor practicate de statiile Pro TV pentru spatiul publicitar. Tot Pro TV a anuntat, recent, ca renunta la statutul de televiziune "must carry", ceea ce inseamna ca operatorii de cablu vor trebui sa plateasca aceasta companie pentru a putea retransmite programul Pro TV.

Veniturile nete inregistrate in Romania, in S1 2013, s-au ridicat la 96 de milioane de dolari, cu aproape un milion mai mult decat in S1 2012, in trimestrul al doilea veniturile ridicandu-se la 54 de milioane de dolari - peste nivelul operatiunilor din Republica Ceha, care era, pana acum, piata cu cele mai bune rezultate ale CME (45,6 milioane de dolari venituri nete in S1 2013).

  • Profitul OIBDA in primul semestru s-a ridicat, in Romania, la 8,9 milioane de dolari, cu un milion mai mult decat profitul inregistrat in cel de-al doilea trimestru al acestui an (7,9 milioane). Profitul OIBDA in primele sase luni este cu 1,7 milioane de dolari mai mic decat cel inregistrat in S1 2012. Pe piata ceha, unde profitul OIBDA se ridica, in prima jumatate din 2012, la 54,6 de milioane de dolari, CME inregistreaza in S1 2013 un OIBDA negativ de 5,4 milioane de dolari.