Agentia de publicitate Lowe&Partners identifica trei tendinte majore care se fac simtite pe piata internationala de profil si pe care le sumarizeaza: "democratizarea marketingului", "advertising-ul la purtator", respectiv "povesti, nu reclame". Tendintele au fost descrise, joi, in cadrul unui eveniment menit sa marcheze 20 de ani de la aparitia pe piata locala a acestei agentii, ce se numara printre pionierii publicitatii romanesti.

Veronica Savanciuc, Lowe RomaniaFoto: Golin Harris

Cele trei tendinte descrise, la evenimentul de joi, de reprezentantii Lowe:

  • Democratizarea marketingului: "Web 2.0 a deschis un canal de conversatie despre branduri si in vocea consumatorului, cu audienta globala. Site-uri de review-uri, forumuri dedicate, discutii despre marci pe facebook, sau posibilitatea de a genera content chiar pe website-ul oficial al marcii, toate afecteaza felul in care un brand este perceput, iar vocea consumatorului primeaza. Astfel, marketerul nu mai este singurul care pozitioneaza un brand, trebuie sa fie atent si responsiv la ce se vorbeste despre el, iar pozitionarea unui brand devina una participativa, colectiva".
  • Advertising-ul la purtator: "Accesul crescut al consumatorilor la tehnologie (broadband internet, device-uri mobile), ca si faptul ca acum marketing-ul are unelte prin care invata din ce in mai multe despre consumatorii potentiali (unde se afla, ce fac, ce preferinte au, cum consuma content etc.) muta practic advertising-ul din locatii stabile (casa/birou) in locatii mobile sau multiple. Marketerii vor investi din ce in ce mai mult in procesul de invatare despre prospecti, cat si in tehnologii (near field communication, augmented reality, smart TV etc.) si practici de marketing emergente (content marketing, geo-location marketing, real-time marketing etc.)."
  • Povesti, nu reclame: "Noul format de comunicare numit generic brand content generation (sau native advertising, sau brand publishing) se impune in locul advertising-ului clasic - un format care nu e intrusiv, care nu face propaganda brandului, ci comunica o pozitionare intr-un mod inteligent, interactiv, care militeaza pentru o cauza sau exploateaza un topic de pe agenda publica. Care spune o poveste in loc sa transmita un mesaj sec, ce exacerbeaza rolul marcii."

Cum descrie Lowe Romania cei 20 de ani de activitate: "sute de campanii si spoturi TV, mii de ore de filmari, mii de role de film, zeci de premii la cele mai importante festivaluri de publicitate locale si internationale, sute de angajati. Si, mai ales, sute de clienti (...).

  • Agentia s-a lansat sub conducerea Veronicai Savanciuc si a lui Paul Radu, in 1993, sub numele Plus Advertising. "Cum a inceput totul: intr-o zi friguroasa de februarie a anului 1993, cu sapte oameni si doua calculatoare Apple Mcintosh", descrie acele momente Veronica Savanciuc, Presedinte&CEO al Lowe Romania. Doi ani mai tarziu, agentia se afilia la reteaua internationala Lintas, parte a grupului Interpublic. In prezent, ea face parte din reteaua globala Lowe&Partners, parte a aceluiasi grup international. La nivel local, agentia - care a lucrat sau lucreaza pentru companii si branduri precum Unilever, Raiffeisen Bank, Nestea, Tuborg, Staropramen, DaKino - face parte dintr-un grup de comunicare ce include alte sase agentii - Initiative, Medic One, BPN, GolinHarris, SeniorHyper si Mobile Works.