- Studiul eResearch a fost realizat pe baza a 800 de interviuri folosind metoda CAWI, in intervalul 19-24 noiembrie 2013. Participantii au fost selectati din randul membrilor din comunitatea de cercetare a companiei eResearch, iar chestionarul a fost completat online. Studiul este declarat reprezentativ pentru romanii de 18-45 de ani, care locuiesc in Bucuresti si cele mai mari zece orase din Romania, utilizatori de Internet.
Ce spune studiul despre proprietatea de receptoare media
- Calculatorul este cel mai raspandit mediu, urmat de televizor, radio si smartphone
- Calculator - 98%
- Televizor - 88%
- Radio - 75%
- Smartphone - 70%
- Tableta - 31%
- Smart TV - 19%
- Consola de jocuri - 15%
Ce spune studiul despre consumul de stiri si informatii
- in cazul esantionului ales, calculatorul depaseste televizorul ca principalul instrument de informare
- Ultimul aparat folosit pentru stiri/informatii - calculatorul a fost cel mai frecvent raspuns, urmat de televizor, smartphone, radio
- 79% dintre respondenti spun ca apeleaza la calculator pentru a consuma stiri zilnic sau mai des, in timp ce doar 71% apeleaza in acest sens la televizor
- Media zilnica de utilizare pentru consumul de stiri: calculator - 53 minute, TV - 47 minute
- Principalele surse online pentru stiri/informatii - motoarele de cautare, urmate de site-uri de stiri si de e-mail
- 89% dintre respondenti spun ca folosesc in special siteuri de stiri in limba romana, doar 11% se uita in special pe siteuri internationale
- Nivelul de incredere este cel mai ridicat in cazul siteurilor de stiri: 66% spun ca e sursa cea mai de incredere, doar in jur de 30% spun acelasi lucru despre TV
Ce spune studiul despre consumul de divertisment
- timpul mediu pentru consumul de divertisment este de 102 minute/zi in cazul calculatorului, 91 minute - radio online, 87 minute - tableta, doar 56 de minute in cazul TV
- 78% consuma divertisment pe calculator zilnic sau mai des, comparativ cu 42% in cazul TV
- principalele activitati in cazul utilizarii calculatorului: navigarea pe internet (mentionata de 23% dintre respondenti), social media (20%), filme (15%)
- principalele activitati in cazul smartphone-urilor: social media (25%), navigare pe internet (20%), jocuri
- studiul include si evaluari referitoare la consumul de TV on demand si arata ca 40% dintre cei care folosesc astfel de servicii de pe calculator opteaza pentru Voyo, 25% pentru AntenaPlay