Compania Kantar Media Spring va furniza in continuare, pana in 2017, datele de audienta internet. Ea a fost selectata, miercuri, in Adunarea Generala a Departamentului Internet din cadrul BRAT, la finalul unei licitatii pe care actualul masurator a castigat-o cu un scor foarte strans in fata Gemius si la care a mai participat GfK Romania. Separat, BRAT a anuntat ca, intr-o alta licitatie finalizata recent, GfK Romania si CC SAS au fost declarate castigatoare si vor realiza Studiul National de Audienta (SNA) Focus in urmatorii trei ani.

Noul contract pentru furnizarea de date de audienta Internet va incepe pe 1 septembrie a.c. si va dura pana in 2017. Directorul BRAT Arina Ureche a precizat ca universul va fi mai mare incepand cu primul val al urmatorului an de masurare, prin includerea mediului rural. Se va mentine actuala raportare posibila in functie de regiuni si de marimea localitatilor.

  • Potrivit Arinei Ureche, va fi implementata o noua arhitectura a sistemelor de masurare, care sa permita realizarea mai rapida a unor analize suplimentare si un timp de procesare a datelor mai mic.

Separat, Biroul Roman de Audit Transmedia a anuntat ca in perioada 2014-2017 Studiul National de Audienta (SNA) Focus va fi realizat de companiile GfK Romania si CC SAS, declarate castigatoare intr-o licitatie finalizata zilele trecute. Un comunicat de presa in acest sens arata ca studiul va folosi o "metodologie optimizata, care va permite realizarea unor analize mai aprofundate".

Este al doilea contract consecutiv al GfK pentru SNA si primul de acest fel pentru compania CC SAS.

  • Comunicatul precizeaza ca esantionul anual al studiului va creste de la 10.000 la 14.000 de interviuri, respondentii vor putea sa completeze chestionarul de consum pe Internet, ca alternativa la chestionarul pe hartie, va fi aplicata o noua metodologie de selectie a persoanelor din esantion, "care va asigura (...) reprezentativitatea" esantionului; va creste numarul publicatiilor care vor beneficia de rezultate.