​Consumul mediu zilnic de TV este inca superior celui de Internet in randul romanilor, dar cei care intra online "constientizeaza" ca petrec mai mult timp pe Internet decat in fata televizorului, potrivit unor estimari ale Biroului Roman de Audit Transmedia (BRAT), prezentate miercuri in cadrul evenimentului Ziua Cercetarii Media.

Potrivit estimarilor BRAT, bazate in special pe datele culese prin studiul de evaluare a audientelor realizat de aceasta organizatie, SNA Focus, realizat in randul populatiei urbane cu varste intre 14-64 de ani, 81% din oameni au acasa conexiune la Internet, 62% dintre ei utilizeaza Internetul de acasa, iar in medie un utilizator foloseste internetul din 1,7 locuri (acasa, serviciu, altele).

Circa 4 milioane dintre utilizatorii de Internet au, potrivit estimarilor BRAT, cel putin un cont in retele sociale. Dintre acestia, 42% au liceul, 33% au studii superioare, 51% sunt barbati, 52% au varste intre 25-44 de ani (35% - varste intre 14-24 de ani, iar 9% - varste intre 54-54 de ani).

  • Aceleasi evaluari BRAT arata ca 35% dintre utilizatorii de Internet acceseaza Internetul de pe telefonul mobil, iar in medie o persoana utilizeaza internetul prin 1,5 dispozitive.

Potrivit estimarilor BRAT:

  • 4,7 milioane de romani (54% din universul SNA Focus, urban 14-64 de ani) utilizeaza Internetul zilnic, comparativ cu circa 500.000 in 2002.
  • Anul trecut, consumul zilnic de Internet s-a ridicat la 54% din populatia la care se raporteaza studiul, comparativ cu 8% in 2002. TV isi pastreaza suprematia, cu 78% consum zilnic in 2013. Consumul zilnic de radio a scazut de la 59% in 2004 la 35%, cel de ziare - de la 47% in 2004 la 14%, iar cel de reviste - de la 18% in 2004 la 7%.
  • Pe de alta parte, utilizatorii de Internet spun ca petrec mai mult timp online decat in fata televizorului, "pragul" depasirii TV-ului fiind perioada 2009-2010. Acum timpul mediu zilnic petrecut online este de 230 de minute/persoana (comparativ cu 138 de minute in 2002), mai mult decat timpul mediu zilnic petrecut in fata televizorului.
  • 58% dintre oameni considera ca Internetul le este indispensabil la serviciu sau scoala, 58% il folosesc pentru Informatii, 49% sunt interesati de comentariile altora pe Internet, 39% spun ca se intereseaza despre un produs pe Internet, atunci cand vor sa il cumpere.

Structura publicului utilizator de Internet se apropie tot mai mult de structura populatiei urbane a Romaniei. Astfel, in 2013:

  • 49,3% dintre utilizatorii de Internet erau barbati, iar 50,7% femei (populatie urban, 14-64 de ani: 48,4% barbati, 51,6% femei);
  • 25,5% dintre utilizatorii de internet aveau varste de 14-24 de ani, 52% - varste de 25-44 de ani (total populatie: 44,8%), 14,2% - varste de 45-54 de ani, 8,3% - varste de 55-64 de ani
  • 43,7% aveau liceul (total populatie: 41,5%), 24,6% - mai putin decat liceul, iar 31,7% - studii superioare