ARMA va declansa, luna aceasta, o noua procedura de licitatie pentru desemnarea viitorului masurator al audientelor TV, dupa ce va expira contractul cu actualul furnizor al datelor de audienta, Kantar Media, , a declarat, miercuri, presedintele ARMA Lucia Antal. Ea a facut anuntul intr-o conferinta in care au fost prezentate rezultatele ultimului audit realizat asupra serviciului de masurare a audientelor, audit care, potrivit declaratiilor oficiale, arata ca nu exista probleme semnificative in privinta masuratorilor Kantar.

Potrivit Luciei Antal, adunarea generala a ARMA urmeaza sa elaboreze, astazi, un plan privind licitatia de alegere a unui nou furnizor. Daca se repeta evolutia de la precedenta licitatie, procedura ar urma sa se finalizeze la inceputul lui 2015, asa incat compania aleasa sa poata sa puna in aplicare toate masurile necesare inainte sa inceapa efectiv sa livreze date de audienta. Contractul ARMA-Kantar se incheie la sfarsitul lui 2015, iar viitorul furnizor va incepe sa livreze date din ianuarie 2016.

  • La conferinta de astazi, Liliana Mihailescu, managing director Kantar Media, a precizat ca aceasta companie doreste sa ia parte la viitoarea licitatie.

Masurarea audientelor TV in Romania, care de mai bine de doi ani este facuta de Kantar Media, nu intampina probleme, au spus la conferinta de astazi Kantar Media si beneficiarul acestor date, Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor (ARMA), in urma unui audit extern realizat de Ernst&Young Tampa (SUA). Kantar si ARMA - organizatie ce reuneste principalii actori din industria de publicitate TV: statii, agentii, clienti - au prezentat, miercuri, principalele constatari ale auditorilor.

Este pentru prima data cand auditul extern a fost realizata o companie din afara Europei. In anii anteriori, auditorii au fost companii din Franta, Marea Britanie sau Norvegia.

  • Auditul a inclus vizite in 100 de gospodarii care fac parte din panelul Serviciului National pentru Masurarea Audientelor TV (SNMATV), adica acele gospodarii unde sunt instalate peoplemetere. Scopul a fost sa se verifice in ce masura serviciile oferite de Kantar sunt conforme specificatiilor din contractul cu ARMA pentru masurarea audientelor.
  • Marimea neta a panelului folosit in masurarea audientelor este de 1200 de gospodarii (esantion brut: 1320 gospodarii)

Principalele concluzii ale auditorului Ernst&Young Tampa, potrivit Kantar&ARMA:

  • metodologia serviciului este descrisa complet, transparent si corect
  • orice propuneri de schimbari metodologice sunt discutate intai cu ARMA
  • rapoartele cu privire la calitatea serviciului sunt livrate conform specificatiilor date de ARMA
  • nu exista in panel case recrutate din afara bazei obtinute prin cercetarea de calibrare
  • metoda de esantionare disproportionata (o reprezentare mai mare a gospodariilor din mediul urban in panel) care este utilizata este conform dispozitiilor contractuale
  • structura esantionului este echilibrata si conform cu tintele aprobate de Asociatie
  • Kantar Media foloseste peoplemeter-ul seria 5000, care utilizeaza metoda de recunoastere a canalelor prevazuta in contract - tehnologia audiomatching
  • vizitele efectuate in gospodariile din panel arata ca toate televizoarele sunt conectate la peoplemetere
  • vizitele au aratat ca membrii panelului cunosc si respecta regulile de folosire pentru telecomanda
  • vizitele au demonstrat ca variabilele demografice raportate si recunoasterea statiilor "sunt in standardele acceptate"

Kantar afirma ca si-a insusit mai mult recomandari extracontractuale facute de auditor si ca pentru aceasta ia masuri pentru cresterea ratei de raspuns la interviurile din cercetarea de calibrare si referitoare la modul de tratare a variabilelor socio-demografice foarte dinamice.