Contul de media al Vodafone trebuie sa se mute si in Romania de la agentia McCann, care se ocupa de el in prezent, la agentia MEC, dupa ce contul global al companiei telecom a fost castigat in urma cu o luna de reteaua MEC. Potrivit informatiilor HotNews.ro, insa, posibilitatea ca tranzitia la MEC pe plan local sa se petreaca simultan cu cea programata la nivel international - adica in vara acestui an - este ca si inexistenta si e neclar, in acest moment, daca ea va putea fi finalizata chiar si pana la sfarsitul anului.

In urma cu o luna, Vodafone a decis ca reteaua de media buying MEC, parte a grupului WPP, sa preia la nivel international contul sau de media, evaluat la peste 900 milioane de dolari de dolari, dupa cinci ani in care reteaua OMD s-a ocupat de acest cont. In acel moment, nu era limpede daca masura este valabila si pentru Romania.

Din informatiile HotNews.ro, decizia Vodafone la nivel international acopera si Romania, deci si aici trebuie mutat acest cont - unul dintre cele mai mari de pe piata locala de publicitate -, dar lucrurile nu se vor putea misca la fel de repede ca in majoritatea celorlalte tari.

  • Precedentul McCann-OMD: Pe plan local, McCann Erickson administreaza contul Vodafone de circa un deceniu si jumatate, cu exceptia unui interval de un an si jumatate, in care a fost administrat de OMD. In 2009, Vodafone a decis, la nivel global, sa atribuie contul sau de media retelei OMD. In Romania, dupa o perioada de tranzitie de jumatate de an, contul a trecut la OMD la 1 februarie 2010. Inca dinainte de mutarea efectiva, Bogdan Enoiu (McCann Erickson) spunea ca "asteptam la colt" refacerea parteneriatului cu Vodafone si ca "vom fi extrem de proactivi" in acest sens. Inca din prima parte a lui 2010 au inceput sa circule informatii privind o revenire a acestui cont la McCann, insa acest lucru s-a petrecut in toamna lui 2011, cand Vodafone a organizat un nou pitch local. La pitch au participat OMD, McCann si MEC, iar McCann a castigat.